PDA

Volledige versie bekijken : vanuit een MC naar een bepaalde frame in een andere MC

rikkey
%Europe/Berlin %429 %2008, 10:18
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben een website aan het bouwen en loop vast op het volgende:

Ik heb in frame 1 van mijn document een MC, genaamd "mood", zitten. Deze begint automatisch te spelen wanneer het document gepublished wordt. De MC doet zijn werk en stopt op een gegeven moment. De gebruiker krijgt dan drie buttons(keuzes). Deze linken naar de main time line in frame 2,3 en 4. Hier staan ook weer movieclips (item1, item2 en item3). In die movieclips zit een "back" button die weer moet linken naar frame 215 (frame laber "start_01") in de "mood" movieclip. Enkel krijg ik het niet voor elkaar om die back button te laten werken.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, waaronder:

on (release) {
gotoAndStop("start_01");
}

en

on (release) {
mood.gotoAndStop("start_01");
}

Maar het schijnt niet te werken. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bedankt alvast voor de moeite!

Groeten Rik

Sushi
%Europe/Berlin %451 %2008, 10:50
on (release) {
_parent.mood.gotoAndStop("start_01");
}
Miss dit?

Ik snap zoenzo niet waarom je zo moeilijk doet met buttons in mcs en overal script verspreid. Waarom doe je niet alles op 1 frame in de hoofdtijdlijn en buttons scripten met :

test.onRelease = function() {
//doeiets
};

En dan bij bepaalde plekken de knop onzichtbaar maken en enable zetten. Of gebruik meerdere swfjes voor je project. Aangezien je nogal veel paginas hebt. Kan dat ook handig zijn ( zie ook MovieClipLoaderClass )

rikkey
%Europe/Berlin %509 %2008, 12:13
Beste Sushi,

Bedankt voor de info. Het is nogal omslachtig dus wat ik doen. Mijn kennis van flash is enkel nog niet zo hoog. Het scripje wat je stuurde werkt niet. Zijn er nog andere mogelijkheden dan deze?

on (release) {
_parent.mood.gotoAndStop("start_01");
}

De button reageert niet...

Bedankt alvast!

Jan
%Europe/Berlin %516 %2008, 12:23
Heeft die mood movieclip wel een instance name? Klik op de mood clip en druk CTRL+F3 en dan bij <instance name> mood invullen.
En gebruik trace om te kijken of je script de movieclip kan vinden:
on (release)
{
trace(this);
trace(_parent);
trace(mood);
trace(_parent.mood);
//_parent.mood.gotoAndStop("start_01");
}

Script moet tussen de juiste tags op het forum.

Groeten,
Jan

rikkey
%Europe/Berlin %552 %2008, 13:15
Hallo Jan,

Wanneer ik het scripje gebruik krijg ik bij de output het volgende:
_level0.instance21
_level0
undifined
undifined

Ik heb de MC mood nu ook mood genoemd bij instance name. Maar hij heeft er nog steeds moeite mee.

Enig idee?

Sushi
%Europe/Berlin %565 %2008, 13:33
on (release)
{
trace(_parent.mood);
//_parent.mood.gotoAndStop("start_01");
}

Deze zou het moeten doen. Maar hij geeft undefined >< das raar. Weet je zeker dat je instance mood heet. En stata mood gwn aant begin op je stage, niet weer ergens anders in?

rikkey
%Europe/Berlin %584 %2008, 14:01
De MC "mood" staat in frame 1 van Scene 1. Ik neem aan dat instance name hetzelfde is als identifier? deze heb ik ook mood genoemd. Als ik vanuit scene 1 op de mc druk op m'n stage krijg ik te zien dat hij mood heet. Moet ik misschien een instelling meegeven aan As 2.0 class?