PDA

Volledige versie bekijken : onrollover geluiden

EL Timboo
%Europe/Berlin %717 %2008, 17:13
heey iedereen!

Ik heb een aantal knoppen waar ik graag een geluid aan wil koppelen.. Dit is opzich niet zo'n probleem maar de geluidjes moeten allemaal achter elkaar afspelen...

Als ik op dit moment erover heen ga hoor ik 1 geluidje en dan heel snel de rest achterelkaar... weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??

var pop2:POP2 = new POP2();

button1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button2.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button3.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button4.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);

function playSound(e:MouseEvent){
pop2.play();
}

Mr. Black
%Europe/Berlin %731 %2008, 17:32
Je kan kijken of er al een geluid je speelt. Als dat niet zo is, speel je er een af. Als dat wel zo is, stop je hem in een Array. Vervolgens maak je een functie die een liedje uit de Array afspeelt en hem vervolgens eruit verwijderd. Als de Array leeg is, stopt de functie.

Probeer maar eens wat, als het niet lukt, kunnen we je wel helpen. :)

EL Timboo
%Europe/Berlin %741 %2008, 17:47
dat zou een optie zijn maar dat is niet de bedoeling...

de bedoeling is dat ze allemaal "tegelijk" spelen want als de 1e op de helft is ga ik al over de 2e heen dus moet hij dan ook afspelen.. snapje?

grtzz

Mr. Black
%Europe/Berlin %755 %2008, 18:07
Hmm, nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar als je hetzelfde geluidje 4 keer tegelijk af wilt laten spelen, waarom gebruik je dan niet gewoon 1 geluid?

Probeer even een voorbeeldje te geven ofzo. Dit verhaaltje is erg vaag (voor ons dan, voor jou zal het wel duidelijk zijn :)). De POP2 class geven kan trouwens ook helpen.

Heliosjiee
%Europe/Berlin %061 %2008, 01:28
Aangezien je steeds hetzelfde POP2 object iets laat afspelen zal deze niet meerdere dingen tegelijk afspelen, maak daarom telkens een nieuw object aan in de event handler:

button1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button2.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button3.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);
button4.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,pla ySound);

function playSound(e:MouseEvent){
var pop2:POP2 = new POP2();
pop2.play();
}