PDA

Volledige versie bekijken : Pagina verspringt ipv verdwijnt bij verkleinen venster.

Christclijsen
%Europe/Berlin %562 %2008, 14:29
Hoi,

mijn website, www.christclijsen.nl/Site/index.html is niet vast, op de een of andere manier. Hij is opgebouwd uit div's, die allemaal de volgende css code hebben:

div#1 {
float:left;
clear:none;
}

tenzij het het meest linkse div is, dan is de clear ook left.

Hierdoor verspringen alle div's als je de pagina verkleint (gewoon het venster kleiner slepen). Dit wilde ik voorkomen door een div (main_container) om alles heen te zetten. Dan zou deze div moeten verkleinen, inclusief alle content. Dat werkt alleen niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder de site helemaal op nieuw te moeten bouwen?

Groeten Christ

digitalecartoons
%Europe/Berlin %572 %2008, 14:43
Ja door die main container een vaste width te geven. Ik was al wat met je site aan het stoeien naar aanleiding van je topic om hem horizontaal te centreren. Bij dat horizontaal centreren moest de width ook vast gezet worden, vanwege de manier waarop ik dat gedaan heb. Met dit topic heeft dat als bijkomend voordeel dat de site ook niet meer verspringt als je het venster verkleind. Alles wat daarvoor nodig is, is dit aangepaste stukje in je css stylesheet:

body {
padding: 0px;
background-color:#FFFFFF;
margin: 0px;
}

#main_container {
width: 999px ;
margin-left: auto ;
margin-right: auto ;
}

Christclijsen
%Europe/Berlin %577 %2008, 14:51
Oke super, bedankt!

Edit: Tnx, super tis gelukt, nu alleen het centreren nog dat wil niet lukken.. Heb de css code erin gezet, maar hij blijft keurig netjes in links staan..:S

Christclijsen
%Europe/Berlin %519 %2008, 13:28
hee, nu heb ik weer een nieuwe uitdaging.. Ik heb mn site online staan op www.christclijsen.nl/Site, en hij verspringt niet meer als je het venster verkleint. Maaarr, ik heb het scrollen uitgezet in de body, omdat ik niet wil dat je altijd een scrollbalk ziet op een laptop (door de schaduw onder de site is hij net iets te lang voor een 1440x900 scherm, maar anders ziet hij er op een groter scherm heel raar uit..). Is er een manier hoe ik ervoor kan zorgen dat je pas een scrollbar krijgt als je de site in zijn geheel verkleint, en niet als je alleen de schaduw mist?