Volledige versie bekijken : browser afsluiten
Sapience
%Europe/Berlin %834 %2005, 21:02
Hoe kan ik met een actionscript opdracht (evt. icm javascript of een andere taal) de browser de opdracht geven af te sluiten?
alvast bedankt!
Jorim
%Europe/Berlin %845 %2005, 21:17
Houd er wel rekening mee dat als je iemands hoofdvenster sluit ze je vervloeken en je site zullen mijden, een popup is natuurlijk geen probleem :) (de eerste is met javascript en de tweede direct in actionscript)
Uitleg:
window.opener=null; // Deze regel voorkomt dat in IE gevraagd word of je het venster wil sluiten
window.close(); // Deze regel sluit het venster
<HEAD>
<script language="javascript" type="text/javascript">
window.opener=null;
window.close();
</script>
</HEAD>
on (press) {
getURL ("javascript:window.opener=null; window.close();");
}
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:22
aanvulling: in de meeste browsers wordt dit alleen ondersteund als er werkelijk een popup (window.open()) venster is geopend, het hoofdvenster kan je dan niet op die manier afsluiten
TheDutch
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
Je bedoeld het werkt niet in Mozilla Firefox ;).
In Opera, K-Meleon en Internet Explorer werkt het gewoon. Echter is het wel zo dat de eerste twee tabbed browsing ondersteunen en dus het TAB gesloten wordt aangezien dat het hoofdvenster is.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:02
Je bedoeld het werkt niet in Mozilla Firefox ;).
In Opera, K-Meleon en Internet Explorer werkt het gewoon. Echter is het wel zo dat de eerste twee tabbed browsing ondersteunen en dus het TAB gesloten wordt aangezien dat het hoofdvenster is. Ja in Firefox werkt het inderdaad niet en ik vind dat eigenlijk wel een goede, want het kan een enorme irritante functie zijn heheh...maar ik doelde ook op eventuele linux/mac browsers die dit misschien niet ondersteunen...ik weet het ook niet precies.
TheDutch
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Precies, het is eigenlijk een bug IE waardoor dit mogelijk is :).
Sapience
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:43
Ik maak mijn website zo dat het ook vertrouwd aanvoelt voor leeks, dus laat ik het er kwa opbouw een beetje uitzien als windows. (menustructuur, dat soort dingen). Dan komt het wat vertrouwder over.
En windows heeft een afsluiten knop. Ik heb hem erin gestopt, maar ik denk niet dat mensen die gaan gebruiken. Gebruik trouwens hele simpele oplossingen, waar uber-flashers onder ons ingewikkelde stukken AS voor verzinnen! (misschien sneller, maar dat maakt me niet zo veel uit)
maar goed, alle kritiek is welkom, zolang je me maar niet gaat vervloeken omdat het een beetje windows 8tig wordt, ik had het ook kde-achtig kunnen noemen, heeft precies zo'n menustructuur. 2e versie kan ik altijd nog sneller maken.
Nou, suc6 met mij in uwer hoofden vervloeken dat ik windows achtig website maak, en alle kritieken en adviezen zijn welkom, en als het af is zet ik hem in de site survey. Ik houd jullie op de hoogte via het forum!
tunis
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:34
Ik ben hier nieuw, maar ik las bovenaan dat er ook een manier is in actionscript. Hoe is die manier? :S
TheDutch
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
Zie Post #2 :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.