PDA

Volledige versie bekijken : laden klaar, geen beeld

rolfm
%Europe/Berlin %706 %2008, 17:57
programma: een soort diashow op m'n website van nog te laden fotoos
probleem: volgens de vergelijking van getbytesloaded en getbytestotal is een foto helemaal geladen, dus m'n tijd gaat lopen
maar.. het beeld op de monitor doet er een wisselend aantal seconden over om te verschijnen

firefox geeft in die tijd de melding "bezig met laden"
IE zegt "klaar"

beiden met hetzelfde 'lege' scherm

off line doet het probleem zich niet voor

vraag 1: is dit iets wat in Flash (MX) te verhelpen is?
vraag 2: is er een mogelijkheid om in Flash te weten of iets daadwerkelijk op het scherm gekomen is?

Jan
%Europe/Berlin %713 %2008, 18:07
Vraag1:
Firefox blijft altijd zeggen "bezig met laden"...
Je kan dit oplossen door bijvoorbeeld een javascript functie aan te roepen die verder niks doet, maar dan is wel die melding weg. Maar ik zou er me verder niet druk om maken.

Vraag2:
Gebruik de MovieClipLoader class (loadClip ipv loadMovie) om externe grafische content in te laden. Druk op F1 voor uitleg en concrete voorbeelden.
Na het onLoadInit event, dus in de onLoadInit eventhandler, weet je dat alles op het scherm/stage staat.
Ook al die getBytesLoaded etc heb je niet nodig want de MovieClipLoader class heeft een onLoadProgress event (druk op F1 voor uitleg en concrete voorbeelden)

Jan

rolfm
%Europe/Berlin %684 %2008, 17:25
dank voor het antwoord
ik werkte tot nu toe met flash6/as1 dus daar bestaat de movieloader class nog niet

de eerste kennismaking met as2/flash8 was niet makkelijk
de texten in help gaven mij het gevoel dat ik weer een nieuwe taal moest leren
(ik ben geen ervaren flashwerker)

met voorbeelden in de hand kon ik wel verder maar..
het werkte helemaal niet
zonder enige melding, verklaring waarom

tot ik er, na behoorlijk lange tijd, achter kwam dat bij het 'saven' het nodig is om
EN flash 7 of 8 op te geven
(waarvan melding wordt gemaakt via gele markings voor de ASonderdelen die anders niet gebruikt kunnen worden)
EN de ASversie aan te passen - van 1 naar 2
(daar wordt niks van gezegd)

afijn, ondanks dat ik niet kan zeggen dat ik het volledig begrijp
werkt het wel zoals jij voorspeld had

dus nogmaals bedankt

rolf