PDA

Volledige versie bekijken : gotoAndPlay layer

Lukie
%Europe/Berlin %403 %2008, 10:40
Hallo Flash-guru's,

Ik ben nog niet zo lang bezig met flash, maar ben nu van plan om een website te maken met flash. Ik heb een stuk of 10 wmv filmpjes die ik wil gebruiken in de site.
Ik wil eerst vragen of het verstandiger is om deze filmpjes te importeren in flash of om deze filmpjes extern van de swf te laten en ze dus met 1 of andere movie loader ophalen.

Ik heb nu een klein begin en heb een filmpje geïmporteerd in flash, hij staat als wmv in mijn library en hij staat op de timeline. Ik heb hem op de timeline automatisch op stop(); gezet. Nu wil ik als ik een klik op een knop doe, hij dit filmpje gaat afspelen en dus ook alleen dit filmpje. Moet ik dit met gotoAndPlay doen? zojah, kan ik gotoAndPlay ook op 1 layer toepassen? Of hoe moet ik dit anders doen.

Groeten.

Larixk
%Europe/Berlin %405 %2008, 10:43
nee, niet op een layer, wel op een instance in je scene

Lukie
%Europe/Berlin %409 %2008, 10:50
En hoe zou ik dat moeten doen? Mijn layer heet kal_video hier zit een video op de timeline die heeft een framelabel: kalender_video

Ik doe momenteel dit: gotoAndPlay(1); maar dat gaat niet goed, ik moet die instance er nog in verwerken.

Larixk
%Europe/Berlin %414 %2008, 10:56
stop het gedeelte dat je onafhankelijk van de rest wil afspelen in een eigen movieclip (door het te selecteren en op F8 te drukken),
geef deze movieclip in je oorspronkelijke scene hierna een instancename (in het properties panel), bv. 'myWMVMovie',
roep hierna in je code 'myWMVMovie.play();' aan.

Lukie
%Europe/Berlin %423 %2008, 11:09
Ik heb de video nu in een Movie clip zitten, genaamd video_mc, maar hij staat ook nog op de timeline. Weet niet of dit goed is. Het werkt iig nog niet als ik nu video_mc.play(); uitvoer.

Hij geeft nu de volgende fout:

1061: Call to a possibly undefined method play through a reference with static type flash.media:Video.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Lukie
%Europe/Berlin %430 %2008, 11:19
Ik heb net nu wel voor elkaar dat hij de movieclip afspeelt. Alleen hij blijft hem nu herhalen, kan ik hem ook op stop zetten op het moment dat hij net is afgelopen ( dus dat hij het 'eindbeeld' van het fimpje blijft tonen)
Zodat ik daar weer op kan gaan 'tekenen' en scripten met flash?

PS: hij staat nu niet meer in de timeline.