PDA

Volledige versie bekijken : Admin in XML/Flash site (zonder PHP of database)

purol
%Europe/Berlin %442 %2008, 11:37
Hallo, ik had een vraagje ik heb een project voor school waarbij ik een site moet maken voor een hotel waarbij de hoteleigenaar via een admin panel op de site het nieuws, de kalender kan updaten en foto's kunt uploaden.

Nou heb ik de site compleet in Flash/XML geschreven zonder iets van php of een database.
Nu was mijn vraag of het mogelijk is een functionerende admin panel te hebben in AS/XML om de dingen die ik hierboven heb beschreven te kunnen doen zonder database of php te gebruiken?
En of iemand hier een voorbeeld/script/tutorial van heeft waar ik het van zou kunnen leren.

En zo niet, hoe ik het dan wel moet doen.

Alvast bedankt,

Jamie

Pimm
%Europe/Berlin %628 %2008, 16:05
Wat jij voor ogen hebt is niet mogelijk. Om beveiligingsredenen is het niet mogelijk vanuit ActionScript naar bestanden op een server te schrijven, en dat is eigenlijk wat je wilt: je wilt XML bestanden op een server aanpassen.

Dit kan echt alleen met een serverside taal zoals Ruby of PHP, deze past dan de XML bestanden aan.

Om je op één punt gerust te stellen, een database is niet nodig. Een database zou alle gegevens vasthouden en naar een XML parsen en opsturen naar je Flash applicatie, maar gezien je nu schijnbaar al vaste XML bestanden gebruikt kun je dit gewoon blijven doen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

purol
%Europe/Berlin %926 %2008, 23:14
Ok bedankt voor de duidelijkheid.

Dus als ik bijvoorbeeld Joomla op mijn server zou zetten zou ik een extension van joomla(als die er is) kunnen downloaden om die xml files te editen?

Of is er misschien een makkelijkere manier om dit te doen? (via een admin panel xml kunnen editen)