Volledige versie bekijken : Step voor step stap 3
Feyenoord20
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:17
Ik heb van de tutorial geleerd een balk te laten lopen over een lijn ( Step III )
Ik heb precies gedaan wat er in de tutorial staat
En als k dat gedaan heb dan loopt de balk niet
over de lijn
maar met een rechte lijn naar benden maar hij moet over de lijn heen lopen die ik getekend heb -.- dus een foutje van die turorial
TheDutch
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:19
Ik denk eerder een foutje van jou ;).
Feyenoord20
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:26
Nou,
dit keer niet probeer het maar :) dan zal je het zien !
TheDutch
%Europe/Berlin %938 %2005, 23:30
Ik wil het best proberen, maar dan moet je me wel even de link geven naar de tutorial. Je begrijpt vast ook wel dat wanneer het toch een foutje van jou blijkt te zijn, dat je de wind flink van voren gaat krijgen...
Erwin
Feyenoord20
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
http://www.flashfocus.nl/tutorials/Beginnen%20met%20Flash/?filename=Beginnen%20met%20Flash%20via%20animatie% 20III_Step%20vor.zip
Ja dat snap ik ;)
enne sorry voor het vragen van dit maar k heb een vierkant gemaakt toen Comvert to symbol heb er toen een button van gemaakt
en toen de instance naam figuur gegeven PS: ( dit gaat over een andere over het slepen van iets )
en dan als ik dat gedaan heb krijg ik alsnog deze fout:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (press){
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: Mouse events are permitted only for button instances
on (release){
Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2
terwijl het toch echt een button is
Feyenoord20
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:58
Ps:
:D ikke heb ook nog gemaakt door die tutorial als je ergens op klik op een balkje dat het rondje in die kleur veranderd :D
Feyenoord20
%Europe/Berlin %967 %2005, 00:13
En lukt het al ??
theFlashWizard
%Europe/Berlin %025 %2005, 01:36
doe een basis actionscript tuturial, je vraagt teveel.
AS beginners tuturials:
http://www.bourgondien.nl/webklus/cursus/lessen/les.php?viewles=1
(vergeet niet dat je pagina's EN lessen hebt)
de 1ste 3 van:
http://www.actionscripts.org/tutorials.shtml
http://home.hccnet.nl/john.mulder/sae/actionscript_basics.pdf
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=189&highlight=AStips
http://www.flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Beginnen%20met%20Actionscripting/?filename=AS%20voor%20beginners_Jeroen%20Beckers.z ip
alle tuturials die ik tegenkom verzamel ik nu in:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tuturials.txt
en voordat er weer een nieuweling mij erg hard vind.. vriendelijk verzoek kijk please eerst heel even naar de andere posts van mr Feyenoord20.
TheDutch
%Europe/Berlin %226 %2005, 06:26
Ja dat snap ik ;)
Dan snap je ook dat je vanaf nu niet meer zo'n eigenwijzerd gaat zijn en eens gaat luisteren naar wat we je te vertellen hebben ipv. je kop steeds diep in het zand te steken en om het minst of geringste kwaad gaat worden. Ik kan je vertellen dat er aardig wat leden hier zijn die het goed hebben zitten met je en je niet eens meer willen helpen. Stel je vanaf nu dus anders op, voor jezelf, omdat er anders zometeen niemand meer is die zin heeft om jou te helpen. :@
Die tutorial is dus prima! Zoek de fout altijd eerst bij jezelf. Mocht je niet een fout bij jezelf kunnen vinden, vraag het ons dan. Dan kunnen wij je vertellen of het aan jou ligt of aan iets anders.
Doe er wat mee!
Erwin
Dauntless
%Europe/Berlin %276 %2005, 07:37
Kijk, dat brilletje zegt "Nu voeg je de volgende action toe aan je button......" Hij zegt AAN JE BUTTON. En jij zet 'm op een frame...
Feyenoord20
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
-.- ik zal wel is kijken en waar dat nou weer op slaat TheDutch -.- opeens daarover beginnen jij vraagt zet hem is neer -.- en die FlashWizard ofsow jij zegt je moet basic doen maar heb je het begin gelezen TheDutch vraagt het tocht -.- ff serius! !!
Feyenoord20
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Hm, Sorry hoor maar die ding werkt echt niet heb hem 4 x overniew gemaakt En PRECIES gelezen wat die bril zei ( dit gat over die bal over een lijn laten lopen ) maar hij gata echt rechtdoor
Dauntless
%Europe/Berlin %657 %2005, 16:46
Wil je echt je .fla niet online zetten? Gewoon even zippen en uploaden! :)
Feyenoord20
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
Haha :) die drag en drop werkt :) thanx Dauntless
Ps:
Kan hem alleen niet loslaten :o :P gek heid ff kijken of ik die code goed heb gedaan
hehe code is wel goed :) http://www.habbocity.nl/page/checkmaar.htm * dit is de site waar die drag en drop staat dus niet de fla bestand maar wat ik gemaakt heb :)
Ps:
Volgens mij werkt die nog niet hellemaal de site -.- :P
Dauntless
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:54
Zorg ervoor dat het registratie punt van je movieclip IN je shape ligt. Anders gaat het niet werken :).
Feyenoord20
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
Hm,
Dat stata niet in die tutorial [Aa] Dus deze werkt niet hellemaal :) die Wat jij vertelde snapte ik niet maar ik probeer het te zoeken :)
Ps:
:o denk het nu wel te snappen
Edit:
Nee snap het niet :P haha ik ga een anderen tutorial proberen toch wel leuk als ik eerlijk zijn ( vinden jullie misschien van niet :o) maar begin het wel steeds meer te snappen !!!
Stukje meer hoor :P
Feyenoord20
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
stilte opeens :P
TheDutch
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
-.- ik zal wel is kijken en waar dat nou weer op slaat TheDutch -.- opeens daarover beginnen jij vraagt zet hem is neer -.-
Je moet je oren eens gebruiken om te luisteren en je ogen om te lezen. Het lijkt wel alsof je alleen maar jezelf wilt horen en totaal niet openstaat voor wat anderen je proberen te vertellen. Zolang jij in zo'n wereld blijft leven zal ik geen energie meer in jou stoppen...
Feyenoord20
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:34
Ghh ,,
Dit slaat nergens op hoor,
ik heb gewoon gelezen van wat jullie allemal
zeiden en zoals ik al zet dat
Zorg ervoor dat het registratie punt van je movieclip IN je shape ligt. Anders gaat het niet werken
snap ik niet -.- daarom..
Dauntless
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
Open je movieclip. Dan zie je dus je shape, het ding dat je wilt slepen. Je hebt ook het registratie punt; het nulpunt (0, 0) dus, d'uh :p.
Wel, je moet ervoor zorgen dat het punt 0,0 IN je shape ligt die je wilt slepen.
Feyenoord20
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
Ik ga hem even opniew maken hij staat namelijk op andere pc [a] maar erg bedankt ik zal melden als het gelukt is !
Feyenoord20
%Europe/Berlin %938 %2005, 23:31
Hmm waar kan je die midden punt zien ? of laat ik zeggen hoe
theFlashWizard
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:36
zoek in flash help op registration point
kom je dan niet al wat tegen?
Feyenoord20
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:45
Wtf alleen maar onzin daar -.-
Dauntless
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
Die help file staan VOL van nuttige informatie! 80% van alle vragen hier kunnen beantwoord worden door gewoon in die helpfiles te kijken. Als je niet de moeite neemt om daar te kijken, dan ga je niet ver graken, eerlijk gezegd :s.
Feyenoord20
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
Ik zocht op registration point maar ik wil egwoon weten hoe je die KUNT ZIEN
Dauntless
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
Da's dat sterretje! Zowat het enige dat je ziet als je een nieuwe, lege movieclip aanmaakt.
Feyenoord20
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
:o okej dankje ik wist wel wat ut was maar niet HOE je het kon zien -.-
Feyenoord20
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:08
Hmm jij zegt bij een movieclip dat klopt ook wel maar ik bene en drag en drop aan het maken en dar moet je een button van maken -.-
Dauntless
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:09
Bij een button is het juist hetzelfde!
En hoe kon je dat zelf zien? Simpel: Bij die button staat ook een sterretje!.
Feyenoord20
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:16
Ja ik heb het al :)
Alleen Nu ik het goed heb is het nog het zlefde probleem :
ik kan wel klikken en verslepen maar als ik kan hem dan niet meer loslaten
Dauntless
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
Zet nu gewoon eens je .fla online, dan ben je direct geholpen!
Feyenoord20
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:58
Hier,,
Tis dat ik ut eigenlijk zelf wil doen,,
maar dat gaat niet want het lukt niet :)
Dus hier issie !!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:03
als je het echt zelf had willen doen had je onderhand wel geweten wat een registration point is.. en als je het zelf wil doen moet je flash help toch echt met iets meer geduld doorlezen.. of 1 van de andere basis as tuturials die ik je gegeve heb..
Roenes
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
Wtf alleen maar onzin daar -.-Als je niet begrijpt wat er staat is iets anders als onzin he. ;)
Maar nogmaals: Feyenoord20, je vraagt een heleboel zonder dat de members hier het gevoel krijgen dat je zelf het een en ander getest hebt. Je stelt zoveel vragen die je zelf met wat proberen kan uitzoeken. Of zet wat uitgebreidere informatie hier neer ipv 3 zinnen van "het lukt me niet" of "er gaat iets fout". Daar kunnen wij ook vrij weinig mee.
Ik zou je dus willen vragen: ga eens uitgebreid aan de gang met flash. Lees stukken uit tutorials die je niet begrijpt gewoon een paar keer rustig overnieuw. En het leven van flash gaat niet over rozen ;) Vaak gaat het heel vaak fout voordat het een keer goed gaat. Dit is niet erg, dat hebben/hadden wij allemaal. Maar neem iets meer moeite om dingen uit te zoeken en als je dan besluit om het toch te vragen, vraag het dan ook volledig. Neem even de tijd om een uitgebreide beginpost te maken met voldoende uitleg zodat je to the point geholpen kan worden.
Ik snap dat je het goed bedoelt, maar zo komt het niet helemaal naar buiten :)
Daarom sluit ik deze topic even. :)
@TheDutch:
Ik begrijp je eerdere reacties uit deze topic, maar meld in het vervolg zo'n post door op het uitroeptekentje te drukken zodat de betreffende zm'ers een mailtje krijgen. De discussie aangaan heeft over het algemeen niet veel nut en zorgt meestal alleen voor frustraties. Nogmaals: ik begrijp je reactie, maar meld zo'n topic in het vervolg :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.