Volledige versie bekijken : cel in een tabel toewijzen
Silentracer
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:25
Hallo hallo
iedereen uit altijd zijn afschuw als je over frames praat, dus ik zeg ik ga werken met tabellen.
Maaaar ik zit met het volgende: :(
Kan je een cel uit een tabel een naam toewijzen zodat je hem kan gebruiken als TARGET, zoals je met frames kan.
ik hoor het wel.
groet
Silentracer 8D
Tenshu
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:46
Nee dat gaat niet in tables ;)
Je kan er wel een iframe in die table stoppen, dan kan het wel.
CodeCaster
%Europe/Berlin %518 %2005, 13:26
Sowieso zijn frames èn tabellen taboe bij het maken van een site.
(fluit) ja, mijn site moet nodig bijgewerkt worden.
Je kunt beter CSS gebruiken, dat is veel minder code per pagina, zodat ie sneller gerenderd wordt in je browser.
En ook wanneer je CSS gebruikt, kun je gewoon je IFrame gebruiken. Je kunt hem dan zelfs nog preciezer positioneren.
josko
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:57
je hebt zeg twee keuzes [vanuit mij uitzicht] iedere stuk een apart stuk makne, met andere content.
keuze twee. in de content td zet ej een script wat get variables pakt, en aan de hand d aarvan resultaten geeft.
bijv in php
\
link 1 ----> index.php?page=1
link2 -----> index.php?page=2
switch($page){
case 1 : echo "content";
break;
case 2 : echo"tweede content";
break;
}
SubZero
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:15
Sowieso zijn frames èn tabellen taboe bij het maken van een site.
(fluit) ja, mijn site moet nodig bijgewerkt worden.
Je kunt beter CSS gebruiken, dat is veel minder code per pagina, zodat ie sneller gerenderd wordt in je browser.
En ook wanneer je CSS gebruikt, kun je gewoon je IFrame gebruiken. Je kunt hem dan zelfs nog preciezer positioneren.
Je praat jezelf eigenlijk tegen. Je raad iemand langs de éne kant aan om met XHTML/CSS aan de slag te gaan, maar dan adviseer je een tag die enkel nog beschikbaar is in XHTML 1.0 Transitional, namelijk iframe.
Dat frames vanaf XHTML 1.0 Strict taboe zijn weet iedereen. De reden hiervoor is dat frames structureel totaal niet kloppen. Je definieert pagina's in een pagina. Dat geldt ook voor iframes.
Tabellen mogen wel nog gebruikt worden. Ook in Strict. Maar XHTML gaat net om alle tags correct te gebruiken, zodat je XHTML pagina structureel klopt. Wanneer deze correcte structuur aanwezig is sta je ook al een stap dichter bij een goede toegankelijkheid voor een website. Tabellen gebruik je dus voor tabulaire data, niet voor layout.
CodeCaster
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
Dat bedoel ik ook, ik vergat alleen server-side includes te vermelden.
Wanneer je een beetje op google kijkt lees je 1000 en 1 argumenten tegen frames en tabellen.
Dit slaat vooral op een snellere render-tijd, maar zeker ook op de indexering van je pagina's door zoekmachines, omdat die minder code hoeven te lezen.
Niet zozeer het niet meer ondersteund worden, dan declareer je je pagina toch gewoon als html 4.0 transactional.
Wanneer je niet kunt of wilt includen, zijn iFrames de beste oplossing naar mijn mening.
SubZero
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
Er zijn geen argumenten tegen tabellen als structureel element, waarvoor ze net ook dienen. De rendering van een tabel heeft totaal niets met snelheid te maken, dat gebeurt even snel als elk element. Een tabel is net essentieel als structureel element, denk maar aan het presenteren van een klantenlijst en dergelijke. Op voorwaarde dat je de opmaak stuurt met CSS.
Ik author enkel nog in XHTML 1.0 Strict, en heb nog nooit een tabel, iframe of frames voor layout te hoeven gebruiken. Zelfs de meest complexe websites kunnen perfect opgebouwd worden met layers, XHTML 1.0 Strict en CSS.
En wat hebben SSI met dit alles te maken?
CodeCaster
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:48
Tabellen zijn bedoeld om data weer te geven, zoals jij ook meldde, bijvoorbeeld een klantenlijst. Maar niet om je volledige pagina mee op te bouwen.
Topicstarter had het over TARGET, dus mijn aanname was dat 'ie een pagina in een tabel-cel wil laden, dat 'ie dus tabellen i.p.v. frames wil gebruiken, en dus zodoende alsnog zijn pagina-layout van tabellen af wil laten hangen.
En da's nie goe. (http://davespicks.com/essays/notables.html)
SubZero
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:02
Ik denk dat we wat naast mekaar aan het praten zijn, want we delen ongeveer dezelfde mening :)
De link die je opgeeft zegt het als titel: "Why avoiding tables (for layout) is important". En dat is ook wat ik zeg. Gebruik een tabel voor tabulaire data, niet voor layouts op te bouwen.
Maar om even terug te keren naar de bedoeling van de topicstarter. Waarom wil je een pagina aan een tabel hangen? Ik weet dat XHTML/CSS een andere denkwijze is, maar de voordelen ervan zijn legio. Tabellen (voor layout), frames en iframes zijn old school. Het is toch veel structureler om één pagina over te houden, in plaats van enkele pagina's in een pagina?
mknol
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
Wanneer je niet kunt of wilt includen, zijn iFrames de beste oplossing naar mijn mening.
of je maakt meerdere pagina's met dezelfde layout maar andere content. Iframes heb je ook gewoon niet nodig..!?
CodeCaster
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
@subzero: blij dat ik eindelijk duidelijk genoeg ben geweest :P ik hou niet zo van lange posts typen ;)
@mknol2000:
Wat dan als je een stuk navigatie hebt van aardig wat regels, en er moet iets veranderd worden? Dan kun je al je pagina's aan gaan passen...
Voor een privé-sitetje met 5 pagina's ok, maar niet al heb je een wat grotere site...
SubZero
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:14
@mknol2000:
Wat dan als je een stuk navigatie hebt van aardig wat regels, en er moet iets veranderd worden? Dan kun je al je pagina's aan gaan passen...
Voor een privé-sitetje met 5 pagina's ok, maar niet al heb je een wat grotere site...
Voor een grote website te onderhouden maak je toch gebruik van PHP? De tijd die je steekt in het onderhoud kan je beter steken in de implementatie van een CMS.
mknol
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
@mknol2000:
Navigatie hoeft niet perse groot te zijn. Dat ligt er maar net aan wat voor navigatie je gebruikt natuurlijk.
Mijn tip: Gebruik dreamweaver en maak er een template van (de beste uitvinding in dreamweaver). Maak gebruik van editable regions. Wil je wat veranderen in navigatie? pas je .dwt bestand aan en je hele site is aangepast. Maak je een nieuwe pagina, dan selecteer je je template en hoef je alleen nog maar je text aan te passen.
Silentracer
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:37
bedankt allemaal voor de reactie
www.levenonderdezon.nl is de website waaraan ik bezig ben(dit is mijn eerste na een cursus webdesign bij Nha). Ik probeer nu de website te veranderen zodoende dat ie zonder frames draait, en daarom ben ik alle mogelijkheden aan het uitzoeken.
In die cursus heb ik enkel een basis gezien van html en flash dus ik moet me er voorlopig mee behelpen. ik heb nu enkel een boek gekocht van php omdat ik met formulieren wou werken op de site. Dus alle tips zijn welkom.
bedankt
Silentracer
SubZero
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:32
Weet je wat? Ik zal één pagina herschrijven in XHTML/CSS, zodat je iets heb om van te starten. Je kan dan via Google opzoeken voor wat alles staat en dergelijke.
Nog even iets over het inloggen. Ik kan het je ten stelligste afraden om het inloggen te regelen via JavaScript. Iemand met ervaring in JavaScript hoeft de code maar open te slaan, te kijken naar waar het formulier verwijst, JavaScript uit te schakelen en men zit binnen. Inloggen doe je best via PHP, met sessies of cookies. Bij voorkeur sessies, die zijn het veiligst.
Silentracer
%Europe/Berlin %292 %2005, 08:01
hey,
bedankt voor de moeite, ik wacht wel af.
nogmaals bedankt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.