PDA

Volledige versie bekijken : Iframe scrollbar probleem

theflush2
%Europe/Berlin %651 %2005, 16:38
Ik heb in mijn website een Iframe zitten, ik heb bij de iframe properties aangegeven dat de scrolling auto is.

De html file voor in het Iframe bestaat uit een aantal gecentreerde tabellen onder elkaar op de pagina. Deze tabellen zijn een stuk minder breed dan het Iframe is, het vreemde is echter dat ik WEL een horizontale scrollbar krijg in mijn Iframe. Dat is dus niet de bedoeling, ik wil alleen een verticale scrollbar. Weet iemand wat ik fout doe?

Oh ja, ik krijg alleen een horizontale scrollbar in internet explorer, in firefox werkt het wel goed.

Laiverd
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
url?

SubZero
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
Deprecated HTML-elementen zoals iframes gebruiken is om problemen vragen. Gebruik CSS en XHTML. Div'jes zijn de oplossing voor jouw problemen.

Lorrens
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
<iframe style="text-scroll-x: hidden; text-scroll-y: auto;">

zoiets was het, maar ik stel voor dat je even googled :)

Laiverd
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:13
Deprecated HTML-elementen zoals iframes gebruiken is om problemen vragen. Gebruik CSS en XHTML. Div'jes zijn de oplossing voor jouw problemen.Waar staat dat iframe deprecated is; ik kom het zelfs nog tegen in de XHTML strict DTD, waarme het dus ook valid XHTML is (http://www.w3.org/TR/xhtml1/dtds.html#a_dtd_XHTML-1.0-Strict).

Dit even los van het feit dat iframes suck ;)

John

SubZero
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
Probeer jij maar even een XHTML 1.0 Strict pagina met iframes in te valideren. De DTD op de W3C site leest even vlot als een boek zonder letters. Iframes zijn enkel nog aanwezig in de XHTML 1.0 Transitional DTD.

Laiverd
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
Maar waar staat nou dat iframes deprecated zijn? Zou ik echt graag willen weten.

John

SubZero
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:55
Google is your friend:

http://liorean.web-graphics.com/xhtml/comparison.loose-strict.html

mknol
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:14
echt koel, dit wist ik niet