PDA

Volledige versie bekijken : plaats bepalen waar de ingeladen swf komt te staan.

mjwallink
%Europe/Berlin %642 %2005, 16:25
hallo,

ik heb een site gemaakt waar ook een filmpje in te zien is. dit filmpje staat als flv in een apparte swf.

en nu komt het: met deze code laad ik de swf in mijn flashsite

on (release) {
loadMovieNum("film.swf", 1);
}

alles werkt perfect, kwaliteit van de film is goed. Alleen wordt de swf links boven in de hoek geladen. (hij is namelijk kleiner dan de site waarin hij geladen wordt.)
Weet iemand of er een manier is om de geladen swf bijvoorbeeld 300pixels uit de kant te plaatsen.

alvast bedankt,
groeten martin

Roenes
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
Laad je swfje in in een movieclip door gebruik te maken van loadMovie. Je movieclip kun je op de normale manier positioneren en dan wordt je swf vanaf daar weergegeven :)

mjwallink
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
ieder geval bedankt voor je reactie maar hij doet niets anders als ik dit probeer.

loadMovie("film.swf", 1);

dit komt omdat de "1" in de code ervoor zorgt dat hij buiten alle movieclips staat. (level1)
Als ik hier een "0" neerzet zie je de originele site niet meer, deze word dan verwisselt met de swf omdat de site zelf in "level 0" staat.

of is deze gedachte helemaal fout?

alvast bedankt,
groeten martin.

Roenes
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
je moet het principe van levels even laten varen. je moet loadMovie zo gebruiken:
jeMC.loadMovie("film.swf");jeMC is dan de instancenaam van je movieclip waarin je je swf wil laden. Deze movieclip staat gewoon al ergens op je stage. film.swf komt hier dus in. Deze kun je gewoon op iedere willekeurige plaats in je main movie zetten :)

mjwallink
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:04
ok bedankt hij doet het helemaal