Volledige versie bekijken : tekstweergave in mozilla en IE anders geïnterpreteerd
pollez jo
%Europe/Berlin %905 %2008, 22:43
Hopelijk post ik dit in de goede forum. :-(
mijn situatie is de volgende, ik heb een site waarbij de details in een flash movie worden geladen. Dit gebeurd aan de hand van php script die een variabele doorgeeft.
In mozilla wordt volgende tekst :
begin tekst \n volgende alinea
als volgt weergegeven:
---------------------
begin tekst
volgende alinea
in IE daarentegen:
-----------------
begin tekst n volgende aline
u kan dit bekijken op http://www.orchideetropical.be/test/ in de rubriek "kikkers"
w00
%Europe/Berlin %921 %2008, 23:06
Ik weet niet waarom je \n wilt gebruiken maar als dat is wat je wilt kan je denk ik beter \r\n gebruiken, dat werkt waarschijnlijk dan ook voor IE. Of anders een <br /> ..??
pollez jo
%Europe/Berlin %882 %2008, 22:10
ok een oplossing gevonden voor beide browsers:
_root.inhoud = _root.inhoud.split("</br>").join(chr(10));
Maar nu stel ik het volgende vast:
mijn franse karakters worden goed weergegeven in mozilla maar niet in IE.
bv de tekst : "Je suis né en Belgique </br> ik ben in België geboren"
in mozilla : alles perfect
in IE: je suis né en Belgique</br> ik ben in België geboren</br>
Zoals het in IE wordt weergegeven is het ook in de database weggeschreven. Dan zou je kunnen aannemen dat je het ook goed moet wegschrijven. maar ook daar wringt het schoentje(ik heb dit kunnen doen door utf8_decode(stringwaarde).
Dan heb ik problemen in mozilla, bestaat er geen oplossing voor beide?
Het heeft ergens met de encoding te maken.
pollez jo
%Europe/Berlin %899 %2008, 22:35
Als ik mijn link genereer kan ik er de utf8_decode(str) toevoegen en dan wordt het nu goed in IE maar niet meer in Mozilla:
IE:
localhost/OrchideeSecondEdition/kikkers.php?idnr=1&pad=afbeeldingen/kikkers/1.jpg&titel=Dendrobates Auratus Costarica Rica&inhoud='je suis né en Belgique</br>ik ben in België geboren</br>'
FireFox:
localhost/OrchideeSecondEdition/kikkers.php?idnr=1&pad=afbeeldingen/kikkers/1.jpg&titel=Dendrobates%20Auratus%20Costarica%20Rica&inhoud=%27je%20suis%20n%E9%20en%20Belgique%3C/br%3Eik%20ben%20in%20Belgi%EB%20geboren%3C/br%3E%27
Hopelijk moet ik nu niet gaan checken of de gebruiker een bepaalde browser heeft, anders ben ik nog niet thuis vrees ik
pollez jo
%Europe/Berlin %839 %2008, 21:09
niemand een idee met het encoding probleem?
De Kale
%Europe/Berlin %678 %2008, 17:17
www.dpdk.nl/projects/unicode
al wat ouder, maar nog steeds relevant
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.