Volledige versie bekijken : countdown
A-Flash
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Hallo allemaal,
Ik heb op de site een coutdown gevonden maar hoe krijg ik deze aan het werk? Ik heb hem geplaats in een movieclip en in de var heb ik someDate gezet in het Dynamisch tekstvlak opzich krijg ik wel de juiste getalen maar in het output venster en op de stage krijg ik alleen de einde datum en tijd. Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik het doen? Ik ben nog maar een beginner.
De countdown kan je hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=249) vinden.
Alvast bedankt
Arnaud
Roenes
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
Is je tekstveld wel lang genoeg om alle tekst weer te geven? Het is me ook niet precies duidelijk wat er nu niet werkt. Want je zegt dat je dyn tekstveld de juiste waardes toont maar de stage (???) niet.
Kun je iets meer uitleg geven? :)
A-Flash
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
Mijn dynamisch tekstvlak is wel lang genoeg. De datum die ik heb ingevuld is 11-03-2006 in de movieclip op de 1e layer en 1e frame heb ik de volgende code neer gezet
//Jeroen Polman
/* Een kleine proto om af te tellen naar een bepaalde datum...
Het viel me op dat op het forum vaak wordt gevraagd hoe een countdown gemaakt kan worden. Dit is een simpele countdown die een string teruggeeft in de vorm van dagen uren minuten en seconden.
Deze countdown is makkelijk aan te passen en/of uit te breiden maar de basis ligt er! (Het voorbeeld telt af naar mijn verjaardag in 2007)
Door een opmerking uit het forum merkte ik dat het niet helemaal duidelijk is hoe de maand moet worden ingevuld. Voor de maand moet je het getal van de maand (dus maart = 3) min 1 invullen (dus 3 - 1 = 2) dus voor maart gebruik je 2. Dit komt door het Date object.
*/
// Prototype voor het Date object
Date.prototype.countDown = function()
{
// De huidige tijd word opgeslagen
var now = new Date();
// Het aantal milliseconden tussen nu en de gekozen datum wordt uitgerekend
var milisec = this - now;