Volledige versie bekijken : countdown
A-Flash
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Hallo allemaal,
Ik heb op de site een coutdown gevonden maar hoe krijg ik deze aan het werk? Ik heb hem geplaats in een movieclip en in de var heb ik someDate gezet in het Dynamisch tekstvlak opzich krijg ik wel de juiste getalen maar in het output venster en op de stage krijg ik alleen de einde datum en tijd. Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik het doen? Ik ben nog maar een beginner.
De countdown kan je hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=249) vinden.
Alvast bedankt
Arnaud
Roenes
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
Is je tekstveld wel lang genoeg om alle tekst weer te geven? Het is me ook niet precies duidelijk wat er nu niet werkt. Want je zegt dat je dyn tekstveld de juiste waardes toont maar de stage (???) niet.
Kun je iets meer uitleg geven? :)
A-Flash
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:13
Mijn dynamisch tekstvlak is wel lang genoeg. De datum die ik heb ingevuld is 11-03-2006 in de movieclip op de 1e layer en 1e frame heb ik de volgende code neer gezet
//Jeroen Polman
/* Een kleine proto om af te tellen naar een bepaalde datum...
Het viel me op dat op het forum vaak wordt gevraagd hoe een countdown gemaakt kan worden. Dit is een simpele countdown die een string teruggeeft in de vorm van dagen uren minuten en seconden.
Deze countdown is makkelijk aan te passen en/of uit te breiden maar de basis ligt er! (Het voorbeeld telt af naar mijn verjaardag in 2007)
Door een opmerking uit het forum merkte ik dat het niet helemaal duidelijk is hoe de maand moet worden ingevuld. Voor de maand moet je het getal van de maand (dus maart = 3) min 1 invullen (dus 3 - 1 = 2) dus voor maart gebruik je 2. Dit komt door het Date object.
*/
// Prototype voor het Date object
Date.prototype.countDown = function()
{
// De huidige tijd word opgeslagen
var now = new Date();
// Het aantal milliseconden tussen nu en de gekozen datum wordt uitgerekend
var milisec = this - now;
// Het aantal milliseconden wordt omgerekend naar dagen, uren, minuten en seconden
var days = Math.floor(milisec / 86400000);
milisec -= (days * 86400000);
var hours = Math.floor(milisec / 3600000);
milisec -= (hours * 3600000);
var minutes = Math.floor(milisec / 60000);
milisec -= (minutes * 60000);
var seconds = Math.floor(milisec / 1000);
milisec -= (seconds * 1000);
// De tijd tot de datum teruggeven in een string
return days + " dagen " + hours + " uur " + minutes + ((minutes == 1) ? " minuut " : " minuten ") + "en " + seconds + ((seconds == 1) ? " seconde" : " seconden");
}
// Gebruik
// Een datum aanmaken
var someDate = new Date(2006, 02, 11, 12, 0, 0);
// Een onEnterFrame om de countdown te tracen
this.onEnterFrame = function()
{
trace(someDate.countDown());
}
In het voorbeeld kan je zien wat de uitkomst is als ik op ctrl+enter druk.
Het aantal dagen enz. komt in een Output venster te staan en niet op de stage. Op de stage komt de datum 11-03-2006 te staan.
Want je zegt dat je dyn tekstveld de juiste waardes toont maar de stage (???) niet.
Wat in het dyn tekstveld moet komen te staan staat in het Output venster.
Ik hoop dat ik het nu beter uitgelegd heb.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %403 %2005, 10:40
er staat nu alleen een trace.. dit zet het alleen in het output window..
nu moet je dus nog een dynamisch textfield neerzetten, die een instancenaam geven
en dit bij (onder/boven) die trace zetten:
instancenameoftextfield.text = someDate.countDown()
A-Flash
%Europe/Berlin %523 %2005, 13:33
er staat nu alleen een trace.. dit zet het alleen in het output window..
nu moet je dus nog een dynamisch textfield neerzetten, die een instancenaam geven
instancenameoftextfield.text = someDate.countDown()
Ik het dynamisch textfield de naam countdown gegeven
countdown.text = someDate.countDown() heb ik onder de trace gezet.
Het aantal dagen enz. komt er nu wel op te staan maar nu veranderd het niet zie de voorbeelden hieronder. Ook geeft de output venster undefined aan.
Help me verder. :(
theFlashWizard
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
hoe zet jij
countdown.text = someDate.countDown()
onder een trace? :S
en waarom?
maarre zet dat is in een onEnterFrame.. zodat het onEnterFrame wordt uitgevoert..
_root.onEnterFrame = function(){
countdown.text = someDate.countDown()
}
want normaal wordt een code maar 1x uitgevoert.. best logisch toch? :)
A-Flash
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
Daarom heb ik de code onder de trace gezet heb het ook erboven gezet maar komt op het zelfde neer. En hoe? zie het voorbeeld van vb3.jpg
Maar het werkt nog steeds niet ik snap er geen ....... van.
Ik voeg het fla bestand toe(zip file) misschien kan je het dan beter zien wat er verkeerd gaat.
Dit is de eerste keer dat ik met trace werk.
Alvast bedankt
Arnaud
A-Flash
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:19
Ik heb even gezocht op de flashfocus site en heb hier (http://www.flashfocus.nl/fla/Actionscript/gemiddeld/) een fla bestand gevonden waar het zelfde script instaat. Nu kan ik meteen zien wat ik verkeerd heb gedaan.
Arnaud
theFlashWizard
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
hmm als je nou ff laat zien wat je er uiteindelijk van gemaakt hebt.. ken ik je n stuk beter helpen.. en Kheb genoeg aan een script vaak.. een fla doorzoeken is n stuk meer werk..
en die vind je nu pas.. das niet zo handig.. maarre krijg je die wel werkend?
A-Flash
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:33
Ik heb de countdown helemaal gemaakt en het resultaat kan je hier (http://home.wanadoo.nl/koen-en-arnaud/countdown.swf) vinden.
Het is wel een simpele geworden, maar dat komt omdat ik nog een beginner ben. Ik had in de moviecilp bij de instantname countdown staan maar in var had someDate staan maar dat moest dus niet. En het trace gedeelte had ik de tekst niet tussen {} staan en de ; vergeten. Dit waren dus mijn fouten. En het fla bestand had ik dus pas later gevonden omdat ik dus eerst alleen onder countdown zocht maar het fla bestand heet aftellen.
Arnaud
Gerrit55
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:48
presenteerT
A-Flash
%Europe/Berlin %393 %2005, 10:26
Klopt deze fout had ik nog over het hoofd gezien.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.