PDA

Volledige versie bekijken : Uitdaging! Website omslaan, mogelijk?

Gupsel
%Europe/Berlin %371 %2008, 09:54
Ik heb een flashwebsite. Hij staat nog niet online.

Nu kent iedereen de page-flip.
Ik zou graag dat de website de eerste pagina is van een page-flip fotoalbum.

Dus dat je rechtsonderaan in de hele website een hoekje hebt, waardoor je de website zo om kan slaan naar een fotopagina.

Is dit mogelijk?? Zo ja... hoe? Tutorial ergens?

Sushi
%Europe/Berlin %386 %2008, 10:16
Ik zou zeggen googlen naar flash tutorials pageflip:P

Gupsel
%Europe/Berlin %453 %2008, 11:52
Ow je wil niet weten hoeveel ik er al gedownload heb en doorgebladerd heb tot nu toe.

Ik heb nu op de website iniedergeval de pageflip dus de button zelf, (zon hoekje) hij beweegt ook. Maar nu moet ie nog omslaan naar 2 blanco pagina's.

En ik kan dus nergens vinden hoe dat nu gaat. In geen enkele tutorial.
En ze zijn nog ontzettend onoverzichtelijk ook.

Wat moet ik er voor doen?

Welke dignen moet ik er bij maken? etc etc

mknol
%Europe/Berlin %503 %2008, 13:05
Deze ziet er wel aardig uit volgens mij:
http://www.actionscript.org/showMovie.php?id=459

Gupsel
%Europe/Berlin %522 %2008, 13:32
Deze ziet er wel aardig uit volgens mij:
http://www.actionscript.org/showMovie.php?id=459

Ook deze had ik al gevonden. Hier heb ik dan ook de buttons uitgehaald.

Maar zal het nog eens uitleggen

Ik heb een flashwebsite. De website staat in een vierkant. Je kan binnen het vierkant navigeren naar andere delen van de website. Nu zit er in dat vierkant rechtsonder dus de button voor de pageflip. Deze heb ik uit de door jou geposte voorbeeld gehaald. (als je die opent, dan bedoel ik dus het buttons gedeelte)

Dus die staat momenteel rechtsonder. Nu moet ik er dus nog op kunnen klikken zodat hij de hele website dus omslaat. De website is dus de kaft van het "boek".

En daar blijf ik op steken. Ik heb geen idee wat ik daarvoor moet doen.
Ik wil dus weten, wat ik daarvoor moet maken.

Of moet ik de webiste opslaan als een swf(als dat kan) en deze inladen in een pageflipdingetje?

richarddep
%Europe/Berlin %525 %2008, 13:37
En dit http://www.pageflip.hu/free.php ?
En nog gratis ook :)

Gupsel
%Europe/Berlin %548 %2008, 14:09
En dit http://www.pageflip.hu/free.php ?
En nog gratis ook :)

Lees bovenstaande post

Gupsel
%Europe/Berlin %574 %2008, 14:47
Zie mijn bijgevoegde printscreen... :)

richarddep
%Europe/Berlin %601 %2008, 15:26
Zou je niet kunnen kijken op de link die ik hierboven neerzette, hoe hun het hebben gedaan? Ik neem aan dat je het source bestand kan downloaden

Gupsel
%Europe/Berlin %329 %2008, 08:54
Ik zal nog een x erin duiken.

Ik kom er op terug :)

Gupsel
%Europe/Berlin %339 %2008, 09:09
Oke, ik heb naar de uitleg van de pageflip gekeken:

Page Flip - Help ----------------------------------------------------------
frame1: Self loader
(never export items to the first frame, and copy one instance
to the layer exported/frame4 of every exported items)
//sorry for my bad english...
frame4: Layer exported: all the exported items are here.
frame5: Here is the main code.
frame6: The main code is activated here.

- This code is opensource (don't buy it from anywhere)
- This script doesn't support dynamic content loading!!!
- If you have an animation on a page, it must be controlled by the _global.mcnt counter!
- Buttons, or events can be enabled/disabled by a simple script shown in templates!

adding pages: ------------------------------------------------------------
you have template pages in the library:
page_templateLEFT
page_templateRIGHT
If you want a new page, DUPLICATE one of the templates (depending on what side your page will be).
Edit the content of the layer "content".
Export your new page (Library/linkage), and don't forget to uncheck "Export in first frame",
then copy an instance to the exported items! (Main timeline/Layer: exported/ frame 4)
The last step is to change the page data (layer actions/frame5/from line26):
add a new line:
addPage("yourPagesExportName"); or
addPage("yourPagesExportName",true); if you want to enable tearing of it!
Always insert pages in pairs!!!

variables: ----------------------------------------------------------------
removedPages Array hold page numbers of removed pages (torn off).
page Hold the current left page number.
At the beginning you can set the page variable to the page you want to start the book with.
canflip It's a variable. Setting its value to false disables flipping

functions: ----------------------------------------------------------------
gotoPage( destinationPageNo, skip ); Quick jump to the page number: destinationPageNo; values = 0-maxpages;
Skip: boolean; if true, pages will be skipped to the destination!
autoflip(); Start autoflip (direction is calculated from _xmouse)
removeML(); REMOVES THE MOUSE LISTENER!!!!
Must be called if you want to unload the pageflip, then load another!

PageFlip v2.13 coded by Macc/iparigrafika
abel@iparigrafika.hu
if you have any idea to discuss it in this help topic,
or you think my english is so bad that you would rewrite it,
just send me a mail.
Donations are welcome.
*/

Maar zoals je ziet, er staat nergens een uitleg over het toepassen op je EIGEN "ding".
Ik zit echt, met de voorpagina.

Kijk naar mijn printscreen: Ik moet weten hoe ik dat gedeelte om kan slaan, en wat ik daar voor nodig ben. Ik kom er gewoon ECHT ECHT ECHT niet aan uit.

*ik voel me echt blond momenteel*

richarddep
%Europe/Berlin %377 %2008, 10:03
He Gupsel,

Het omslaan van de pagina word gedaan met AS, misschien een advies om de vraag op dat forum te zetten.

Misschien dat dit helpt: page flip tutorial (http://www.flashpageflip.com/FreeFPF.asp)

Gupsel
%Europe/Berlin %345 %2008, 09:18
Sorry voor mijn enorm late reactie. We hebben hier een week zonder internet en mail gezeten.

Ook deze tutorial heb ik gelezen. Maar nog steeds schijnt mijn vraag niet duidelijk.
Die achterliggende pagina's dat is allemaal geen probleem. Het gaat mij om de "kaft" , en de kaft in dit geval is de website zelf. Onderaan die website zoals je ziet in een eerder geposte printscreen zit een hoekje. Die moet omslaan.

Alleen is overal te vinden hoe je een pageflip maakt in vorm van een boek. Een empty boek dus, die je zelf gaat vullen. Maar nergens is te vinden hoe je dus inprincipe een complete website een volledige .fla zelf omdraait.
De pageflip opzich is al een .fla, maar daar moet weer een fla in.

En DAT staat nergens beschreven hoe dat gaat.

jvleeuwen18
%Europe/Berlin %522 %2008, 13:32
Sorry voor mijn enorm late reactie. We hebben hier een week zonder internet en mail gezeten.

Ook deze tutorial heb ik gelezen. Maar nog steeds schijnt mijn vraag niet duidelijk.
Die achterliggende pagina's dat is allemaal geen probleem. Het gaat mij om de "kaft" , en de kaft in dit geval is de website zelf. Onderaan die website zoals je ziet in een eerder geposte printscreen zit een hoekje. Die moet omslaan.

Alleen is overal te vinden hoe je een pageflip maakt in vorm van een boek. Een empty boek dus, die je zelf gaat vullen. Maar nergens is te vinden hoe je dus inprincipe een complete website een volledige .fla zelf omdraait.
De pageflip opzich is al een .fla, maar daar moet weer een fla in.

En DAT staat nergens beschreven hoe dat gaat.

Umh weet het niet precies. Maar misschien is het mogelijk om de uiteindelijke website in te laden in je pageflip. Dus als een externe swf inladen ofzoiets. Of een printscreen van de website maken en die als afbeelding gebruiken tijdens het omslaan.

Zijn maar brainwaves want heb geen idee of het zou werken 8~

Gupsel
%Europe/Berlin %564 %2008, 14:32
Swf heb ik geprobeerd maar ging niet naar behoren.
En een website als foto? dan werkt ie niet meer :)... en dat moet ie wel doen

jvleeuwen18
%Europe/Berlin %368 %2008, 09:50
Swf heb ik geprobeerd maar ging niet naar behoren.
En een website als foto? dan werkt ie niet meer :)... en dat moet ie wel doen

Kan je niet op het moment je op de hoek van de website gaat staan om de pagina om te slaan. Op dat moment de afbeelding in te laden? Het is dan namelijk niet nodig dat de website werkt. Alleen de animaties werken dan uiteraard niet maar weet niet of je die gebruikt.

Christclijsen
%Europe/Berlin %656 %2008, 16:46
uhm en als je nou je website exporteert als swf, en dan die swf weer preload in je nieuwe fla.. ik weet nog dat ik vroeger dat truukje een aantal keer geprobeerd heb, alleen niet met pageflip.. op www.gotoandlearn.com en dan preloading an external swf ofzoiets legt heel duidelijk uit hoe het moet, het is alleen een flink actionscript wat je dan over moet typen..

succes ermee!

Gupsel
%Europe/Berlin %302 %2008, 08:15
ik geef het op :(

Ik ben nu al ruim twee weken aan het stoeien en gewoon geen **** verder.

Ik had zelf al zitten denken aan het inladen, maar dan werken waarschijnlijk een aantal dingen niet...

Dutch'ed
%Europe/Berlin %479 %2008, 12:30
Ehm,

In de gratis versie van die hongaren kan je dus je pagina's toevoegen onder pages (p1 t/m p16 ofzo). Die pagina's zitten dan wel in de fla, maar het zijn wel op zich staande movies, dus je kan er meer mee.

Je zou dus van pagina 1 je hele site willen maken en dat kan. Enige dat je moet realiseren, is dat het effect wordt bereikt met duplicates van de desbetreffende pagina en dat dit bij bewegende content etc problemen kan geven. Vandaar dat er ook een GLOBALE counter inzit in de hoofd movie, die je moet gebruiken om dergelijke problemen te tacklen.

Succes!