PDA

Volledige versie bekijken : Eigen web-based game

Ickxie
%Europe/Berlin %519 %2008, 13:27
Hoi Flashfocus-members

Ik (en 2 vrienden) zouden graag een web-based online game willen maken.
We zouden ook graag animaties van onder andere gevechten willen maken.
Wat hebben we nodig. Een grote bron van inspiratie is onder meer Tribal Wars, dit spel hebben we voor langer dan 1 jaar gespeeld. We proberen zo een eigen, een beetje soortgelijk spel te maken.

Welke scriptingtalen moet je zeker kennen voor een web-based game? PHP?
Wat heb je nodig voor programma's?

Groeten

bouke_
%Europe/Berlin %528 %2008, 13:41
Ik zou eerst eens zoeken op het forum zelf naar informatie want er zijn erg veel anderen die dit willen of het hebben geprobeerd. zoek bijvoorbeeld naar "online game" ofzo

bouke_
%Europe/Berlin %533 %2008, 13:48
Ik denk dat het belangrijkste is wat je nodig hebt is kennis en ervaring. Als je nog nooit eerder iets gedaan hebt zou ik hier niet aan beginnen (onder schat het dus vooral niet!).

Verder heb je natuurlijk een erg goede server nodig (met natuurlijk mysql). Voor het programeren van de game kun je inderdaad doen met PHP, maar waarschijnlijk heb je dan ook JavaScript nodig en natuurlijk HTML.

Voor de animaties kun je natuurlijk flash gebruiken, maar ook photoshop als je ze wil opslaan als GIF.

Als je een web-based game wilt maken heb je verder geen speciale programma's nodig. Het kan zelfs met het kladblok. Ik vind persoonlijk dreamweaver wel handig. Maar dat is je eigen keuze.

Ickxie
%Europe/Berlin %602 %2008, 15:28
Ik hebt het nog nooit eerder gedaan, maar voor alles een eerste keer?
HTML is niet bijster moeilijk en ik ken er de basis van.

Kan je animaties ook niet met bijvoorbeeld Java doen? Of combineren ofzo?
En hoef je er een 3D programma voor te gebruiken?

bouke_
%Europe/Berlin %622 %2008, 15:57
Ja je zou de animaties met Java kunnen doen als je daar meer ervaring mee hebt. Alleen is het denk ik makkelijker om die bijvoorbeeld met flash te gaan maken.

Een 3d programma lijkt mij niet nodig, alleen als je 3d animaties wil of zo.

PS. Als je PHP nog nooit gebruikt hebt lijkt het me handig om eerst wat kleine dingetjes de doen met PHP. Zodat je daar ook een beetje de basis van kunt leren. Dat maakt het bij het maken van de game allemaal wat makkelijker.

Lorrens
%Europe/Berlin %800 %2008, 20:12
Ohh ja.. je hebt ook tijd nodig. Zeëen van tijd. Reken op duizenden manuren.

Planning, architectuur, design, coding, servers, kost allemaal ontzettend veel tijd... (en dus direct ook geld :))