PDA

Volledige versie bekijken : Class:constructor aanroepen via attachMovie (incl. parameters)

barn
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:16
Hoi,

Hoe kan ik parameters meegeven aan de constructor als ik een Class aanmaak via attachMovieClip()???

of kan ik met de {initObject} public of private vars aanmaken/veranderen?

Roenes
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
een class aanmaken via attachMovieClip? Hoe doe je dat? Want die ken ik nog niet :p

Kun je dus iets meer uitleg geven? :)

barn
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:45
een class aanmaken via attachMovieClip? Hoe doe je dat? Want die ken ik nog niet :p

Kun je dus iets meer uitleg geven? :)

Als je een MC in je library hebt die gelinked is met een bepaalde Class, dan wordt de constructor aangeroepen als je die via attachMovieClip() op de stage plaatst...

Ik vraag me dus af of je dan variabelen mee kan geven aan die constructor op de een of andere manier...

Roenes
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
Als je een MC in je library hebt die gelinked is met een bepaalde Class, dan wordt de constructor aangeroepen als je die via attachMovieClip() op de stage plaatst...Oke, op die manier. Had ik kunnen weten. Ik ga even in de help van flash voor je zoeken.

Nu ook gevonden (ik had nooit op verwerken gedrukt in dit scherm :P vandaar dat het antwoord in dezelfde post staat)

Flashhelp zegt het volgende:

As discussed in Adding parameters to dynamically created movie clips, you can assign parameters to clips you create at runtime by using the initObject parameter of attachMovie() and duplicateMovie(). You can use this feature to initialize properties of the class you're assigning to a movie clip.Dus via initObject is the way. Ik heb het niet getest, maar als je dus in initObject bepaalde waardes meegeeft zou je die juist moeten tracen in de constructor. Probeer dat maar eens. Krijg je het niet werkend, laat het even weten en dan ga ik aan het testen :)

//Edit
Even voor de duidelijkheid: het is dus attachMovie en niet attachMovieClip ;)

ocdaan
%Europe/Berlin %920 %2005, 23:04
Je kan in de constructor wel een teller verhogen iedere keer als er een instance word gecreeerd, ik had hetzelfde probleem en heb gewoon een functie gemaakt waarin de init gebeurt. Die teller kan je uit een willekeurige instance halen om zo in een loop de init functie aan te roepen. Ik heb dan wel gewoon 4 mc's op de stage gezet om te gebruiken, dus nog geen dynamische oplossing, al wil ik het nog wel gaan uitbreiden ;)

Maar dat wisten jullie natuurlijk al :D maargoed, ik volg dit topic ook ff want dat is wel interressant :P