PDA

Volledige versie bekijken : Pagina overgang

joldemans
%Europe/Berlin %329 %2005, 08:54
Ik ben bezig met een website in flash. Nu wil ik niet dat de pagina's direct nadat je op een button hebt geklikt verschijnen, maar dat er een overgang tussen 2 pagina's zit.

Ik heb es even lopen zoeken op het forum en kwam bij dit (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2070&highlight=fade) topic uit, maar ik begrijp het niet helemaal. Ik kan wel een beetje AS maar sommige dingen in het topic ken ik nog niet. bv deze regel " on (release) { _root.link = "home"; " wat betekend dat .link achter _root. ?

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb mij fla ff erbij gevoegd zodat je kunt zien hoe ik de pagina links heb opgebouwd.

Alvast bedankt...

grt jochem

Mitch
%Europe/Berlin %334 %2005, 09:01
He ik weet ook bijna niks van AS maar zoals je ziet kan ik het zelfs :D

Ik raad je aan die fla (die je in dat topic kan downloaden) na te maken zodat je het princiepe weet, het is uiteindelijk niet zo moeilijk. Ik kan je fla niet bekijken want ik ben op school.
Kan je misschien uitlegen wat je niet snapt?

joldemans
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
In de main scene heb ik een serie keyframes achter elkaar met wat framelabels eraan geplakt. Op de button heb ik deze AS gezet:
on(release){
_root.gotoAndPlay("contact");
}

Je had dat plaatje gemaakt van die tijdlijn in dat andere topic. Maar waar zet je dat neer? in de root of in de mc van de pagina.

Kan het probleem niet echt goed verwoorden zonder wat voorbeelden eingelijk..

Edit...ben ff nog een keer die fla aan het bekijken van dat voorbeeldje van jou. Maar wat betekend of doet dat .link?