dudejonne
%Europe/Berlin %879 %2008, 22:06
Ik had het probleem om alle duplicaties dezelfde code te geven. Dit heb ik opgelost om het script op het object zelf te zetten zodat het meegedupliceert werdt (nog te volgen?) :P
Maarja dat is dus niet goed en omdat je dat bijv. in as3 niet eens meer op objecten kan scripten (naar wat ik gehoord heb) :P wil ik toch wel weten hoe je dat dan doet vanaf de hoofdtijdlijn?
Dus bijv op frame 9 in een movieclip:
for (i = 0, i < 5, i++) {
this.duplicateMovieClip("mc"+this._parent.getNextHighestDepth(),this._parent.g etNextHighestDepth());
_root.j++;
}
en dan bijv. op het object zelf:
onClipEvent(enterFrame) {
this._x += 10;
}
Hoe zet ik dit allemaal op de hoofdtijdlijn?
Het hoeft niet exact zo worden gedingest maar een tip ofzo zou handig zijn, zovan: gebruik een function en dit en dat bevoorbeeld :)
alvast bedankt =]
Maarja dat is dus niet goed en omdat je dat bijv. in as3 niet eens meer op objecten kan scripten (naar wat ik gehoord heb) :P wil ik toch wel weten hoe je dat dan doet vanaf de hoofdtijdlijn?
Dus bijv op frame 9 in een movieclip:
for (i = 0, i < 5, i++) {
this.duplicateMovieClip("mc"+this._parent.getNextHighestDepth(),this._parent.g etNextHighestDepth());
_root.j++;
}
en dan bijv. op het object zelf:
onClipEvent(enterFrame) {
this._x += 10;
}
Hoe zet ik dit allemaal op de hoofdtijdlijn?
Het hoeft niet exact zo worden gedingest maar een tip ofzo zou handig zijn, zovan: gebruik een function en dit en dat bevoorbeeld :)
alvast bedankt =]