Volledige versie bekijken : links
Darkniss
%Europe/Berlin %604 %2008, 15:30
nou weet ik niet of ik het in de flash animatie/design of hier moest doen dus ik neem het op de gok ;)
goed mijn probleem is als volgt: ik heb een website gemaakt voor een ander met daarop 8
knoppen die elk een movie clip bevatten met een rollover/out effect. om dit te maken heb ik
de knoppen in de movie clips geplaats. Nu heb ik in die knoppen links geplaats om te testen.
Nu komt het probleem echter :@ : als ik hem ga testen in flash zelf werkt alles zoals het moet. Maar als ik hem ga open met internet explorer dan doet hij gek genoeg niks :(
En als ik hem publish as een html betstand doet alles het behalve de link :S .
nu is mijn vraag heb ik iets over het hoofd gezien of werkt er iets niet samen met iets op internet explorer [?]
alvast bedankt voor de hulp :)
Dauntless
%Europe/Berlin %612 %2008, 15:41
Gooi even je bestanden online.
Gelieve ook niet te 'enteren' na elke regel wanneer de input box vol is, hier op het forum leest dat erg ongemakkelijk. (En let ook op je spelling & leestekens in het algemeen)
Darkniss
%Europe/Berlin %637 %2008, 16:17
dat zal helaas niet gaan ik werk met meerdere mensen samen en hij gaat pas online als hij compleet is.
Dauntless
%Europe/Berlin %648 %2008, 16:33
Dan vrees ik dat we je niet kunnen helpen.
Maak anders even een voorbeeld situatie die ook niet werkt, zodat we kunnen zeggen wat er daar fout gaat.
keuken
%Europe/Berlin %652 %2008, 16:39
Heeft zeer waarsch te maken met security. De swf staat lokaal en wil geen links openen.
Als je de swf online zet, zou alles wél moeten werken.
Darkniss
%Europe/Berlin %656 %2008, 16:45
ik kan de voorbeeld geven van 1 van de knoppen
ik heb namelijk movie clips gemaakt die zich voordoen als een knop.
in die movie clip heb ik een knop zitten die je kunt aan klikken.
de code waar ik hem aanroep om hem te testen of de link werkt heb ik op de 5de frame gezet van de movie clip in de knop.
de code is als volgt
on(rollOver, dragOver){
stop();
}
on(rollOut, dragOut){
gotoAndPlay(6)
}
on(release){
getURL("http://www.google.com")
}
ik heb ook geprobeerd de: on(release){getURL("http://www.google.com")}
op de movieclip te plaatsen maar dan werkt hij helemaal niet. dus wat doe ik verkeert [?]
Dauntless
%Europe/Berlin %667 %2008, 17:01
Ik bedoel een .fla; want de code die je geeft zou (ondanks dat ze 8 jaar oud is) wel moeten werken.
Verschijnt er een handje als je op de knop gaat staan ?
meester
%Europe/Berlin %690 %2008, 17:34
movieclip heeft een andere benaming dan zoals jij gebruikt.
je moet het als volgt doen:
instanceNaam.onRelease = function(){
getURL("www.nu.nl", "_blank");
}
groet
Darkniss
%Europe/Berlin %338 %2008, 09:07
@ Dauntless: er verschijnt inderdaad een handje van dat je het kunt klikken
@ keuken: ik hoop dat dat het is en geen instelling probleem of zo want ik heb geen idee wat het anders moet zijn :S
@ meester er veranderd niks en er moet http:// voor anders werkt het helemaal niet
Edit: goed hoe dan ook het is opgelost :)
bedankt voor de hulp ik stel het zeer op prijs [^]
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.