PDA

Volledige versie bekijken : Draaiend wiel

LH-Productions
%Europe/Berlin %707 %2005, 17:58
Weet iemand hoe ik een wiel laat draaien, zonder steeds een keyframe te maken, en die te laten roteren.
Ik heb gehoord dat het met met de Actionsframe kan...heeft iemand hier ervaring mee?
Wat ik bedoel is gewoon dat een getekende cirkel non-stop doordraaid.

Alvast bedankt ;)

LH

Dopefish
%Europe/Berlin %710 %2005, 18:02
bij mijn weten maak je dan gewoon een MC die je dan een tween doet. maaraan het einde van de tween laat je hem hetzelfde, dan kan je kiezen voor CCW of CW onder ease. dan draait ie ook al. kan je evt. nog doen aan het einde keyframe

gotoandplay(1)

en als je die als movie clip heb blijft ie maar doorgaan dus in principe is die gotoandplay niet eens nodig

Laiverd
%Europe/Berlin %712 %2005, 18:05
Dat kun je doen met de _rotation property in combinatie met een onEnterFrame loop of een setInterval loop (jouw feestje). Die drie woorden zouden je genoeg moeten geven om eens in de actionscript dictionary te gaan neuzen en voorbeelden na te maken.

John

LH-Productions
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:38
Zorgen de onEnterframe loop en de Setinterval Loop voor een non-stop effect? Kan je dat dan ook doen om een uit 4 frames bestaande ''walk'' van een personage oneindig laten doorlopen, zonder dat je de hele tijd al die frames moet zetten, want daar wordt ik helemaal gek van :X. Ik ben nmlijk bezig met de animatie van 50 seconden, waar ik een paard de hele tijd door moet laten lopen, die een kar voorttrekt ( met wiel-loop).

LH

Laiverd
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:47
Ja; maar ik zou zeggen, ga er gewoon even mee aan de gang. Is niet ingewikkeld.

John

LH-Productions
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
OKe bedankt ;)

LH

LH-Productions
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
Nja ik ben bezig geweest, maar het lukt echt niet, nog nooit eerder met een action-frame gewerkt. Kan iemand het duidelijk uitleggen, of verwijzen naar een tutorial. Het gaat dus om een oneindig ''walk''-effect van iets te krijgen (niet meer om het wiel).

LH

Laiverd
%Europe/Berlin %705 %2005, 17:56
Ervan uitgaande dat je wiel een movieclip is met de instancename "wiel_mc" dan zal met:

wiel_mc.onEnterFrame = function(){
this._rotation += 2;
}

geplaatst in een frame, het wiel continu naar rechts draaien, tot het moment dat je de onEnterFrame delete. Meer is er niet aan uit te leggen. Dus als je hierna nog een probleem hebt, moet je wat specifieker worden en even duidelijk de situatie beschrijven en code posten.

John

LH-Productions
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
okay je hebt gelijk, ik ben erg onduidelijk (zag ik net toen ik alles teruglas). Ik zal ff duidelijk uitleggen waar ik niet uitkom. Het gaat namelijk NIET om het wiel, want ik begreep meteen al wat je zei.
Het gaat om een soort neverending-moving poppetje, netzoals Mich heeft gemaakt: http://www.mitch.flashcousins.nl/showcase/walkingv3.swf . Ik wil dat hij van Punt A naar B loopt, en daar zeg maar in het beeld stilstaat, maar toch door blijft lopen (de omgeving gaat naar achter), en vervolgens van B naar punt C (uit het beeld) loopt. Normaal is het geen probleem om een mannetje laten te lopen, met apparte keyframes, maar dit keer wil ik dat hij steeds de zelfde loopbeweging maakt (net als die van Mitch dus).
Snap je? :P
(Bedankt voor je vorige post trouwens ;))

LH

Cowerd
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:26
maak van de hele loop animatie een movieclip en laat die op de mainstage bewegen enstoppen..

LH-Productions
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:59
Nee, wat je zegt werkt niet, omdat het een lopende charackter is...de benen bewegen dus mee met het lijf, en kan je niet copy and past doen, want als je het afspeelt, verplaatsen de benen zich naar de plaats waar je hem gecopied hebt.

Ik heb nu om de 5 frames een beweging met het been gedaan, en dat heb ik 6x gedaan ( totaal van 30 frames dus), maar nu duurt het te lang om het geanimeerde personage te blijven laten lopen. Daarvoor moeten de eerste 6x 5 frames dus geloopt worden. Het probleem is dus dat het charackter beweegt, en de benen er toch onder geplakt moeten worden, ondanks dat hij zich verplaatst.

Greets LH

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
http://www.flashfocus.nl/tutorials/Cartoon%20en%20animaties/ > leren lopen in 7en stappen

allemaal even in 1 map uitpakken, en dan gewoon '1.html' openen
hier leer je lopen, en met movieclips omgaan

hier leer je een hoop van als je net begint ;)

//edit: dat draaiende wiel zou ik gewoon in 1 movieclip maken, en die dan in de root zeten. in principe hoef je in de root maar 1 keyframe te hebben, als je movie de hele tijd door moet lopen. ;) maar jah check eerst die link hierboven maar eens, en leer de beginselen, dan kun je met deze opdracht (?) een hoop leuks doen! :D

LH-Productions
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:27
Srry jelmerdewilde, dit is ook niet wat ik bedoelde [V], ik kan al mannetjes laten lopen.
Het ging alleen om een snellere manier, zodat je niet steeds al die benen moet verplaatsen, maar het gewoon de hele tijd kan loopen. :)
Ik denk dat ik alles gewoon dan maar (op de trage manier) de benen verplaats.
Toch bedankt voor al jullie hulp

LH

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:30
je wilt dus toch alles gewoon in de hoofdtimeline maken? dit raad ik je echt af als je animatie toch de hele tijd doorgaat ;) als je nu al die frames van dat lopende poppetjes eens in een MovieClip zet (insert>new symbol) dan kun je die weer naar de stage slepen (vanuit je library (ctrl+L)) en kun je je poppetjes verslepen zonder dat je de hele tijd alle benen enzo los hoeft te slepen ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
ja zei ik ook al.. maar jij denk ik iets beter uitgelegd:P

Flashgirl
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:54
Of maak de animatie in een graphic (of copieer de layers daarnaar), en zet die op 'loop' in het Properties venster. Dat kan ook :).

LH-Productions
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
okay ty voor de hulp ;)