PDA

Volledige versie bekijken : Extern Inladen Swf's bevorderlijk voor snelheid?

maikel
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:23
hey mensen,

ik heb een vraagje,
wanneer is het bevorderlijk voor de snelheid van het filmpje,
en wanneer is het overbodig om extern swf's in te laden.

even een snel voorbeeld ter verduidelijking:
ik heb een site die bestaat uit 4 menu's met elk 3 andere plaatjes en andere inhoud van menu.

is het dan overbodig om die plaatjes los van het menu in te laden of is het ALTIJD beter om extern bestandjes die wisselen in te laden

ik was me hierover aan het bedenken en hoop dat iemand van jullie me hier antwoord op zou kunnen geven.

BVD! groet Maikel

mocht dit een eerder gestelde vraag zijn, of mocht iemand verwijzing naar antwoord hebben, zou ook voldoen hoop iig op antwoord

THX !

Roenes
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
Dat hangt van verschillende factoren af. Waar wordt je filmpje afgespeeld? Op een harde schijf of cd maakt het niet zoveel uit want dan is het toch zo geladen. Via internet hangt het weer van je doelgroep af. Als je doelgroep een redelijk snelle verbinding heeft, dan is het niet zozeer nodig maar wel zo netjes om data extern in te laden.

Maar vaak is die keuze gewoon afhankelijk van de grootte van je bestanden en de eventuele wachttijd voor gebruikers. Als je gebruikers maar een paar seconde hoeven te wachten, dan is hiet niet perse nodig om extern te gaan laden. Als het laden echter langer gaat duren is extern laden de oplossing :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:39
plaatjes kun je zeker beter extern inladen.. maar daar hoef je dan ook niet eens swf's van te maken..
waarom, omdat je dan al je movie af kan spelen zonder dat alle foto's geladen zijn..

en als je delen van je site apart inlaad kun je aparte preloaders maken.. wat de bezoeker hele lange preloader aant begin bespaard..

maikel
%Europe/Berlin %342 %2005, 09:12
ok dankje mensen,

kan ik weer vooruit,
zal hier dankbaar gebruik van maken

THX!