PDA

Volledige versie bekijken : Flash movie naar een bewegend plaatje

Darkniss
%Europe/Berlin %657 %2008, 16:46
het is misschien al eens eerder gestelt maar kon em niet vinden dus ik dacht ik vraag het eens.
ik heb een bestaand plaatje aangepast en wat delen van dat plaatje bewegent gemaakt gloei effecten etc.
Nou is er echter 1 probleem ik wil hem opslaan als een bewegent gif plaatje. maar om de èèn of andere reden krijg ik het maar niet voor me kaar :@.
ik ben zo ver ik weet door alle opties gebladerd die ik ken waarmee het mogelijk zou zijn.
1 van die opties is publish/publish settings.
maar het haalt jammer genoeg niks uit.
zou ik soms iets over het hoofd gezien of zo?

alvast bedankt voor de hulp :)

killabb
%Europe/Berlin %923 %2008, 23:09
In één woord: export movie.
Ho wacht dat zijn twee woorden ;)

Darkniss
%Europe/Berlin %433 %2008, 11:24
2 woorden :P al geprobeerd
was het alleen vergeeten te melden :S
wat ik heb gedaan is het volgende ik heb een paar movie clips gemaakt over een bestaand
plaatje en in die movie clips heb ik the motion tween gemaakt

maar wat je zei had inderdaad moeten werken :(

Edit: ik heb het opgelost door dus de motion tween die ik in movie clips had
te plaatsen in de gewoone motion tween en nu kan ik wel een bewegende gif maken.

en toch heb ik nog 1 vraag waarom is het niet mogelijk om er een bewegende gif te maken
van hoe ik het eerst had [?]

alvast bedankt voor de hulp :)

digitalecartoons
%Europe/Berlin %491 %2008, 12:48
Als je een flash naar animated gif wil exporteren werkt dat niet als je movieclips, actionscript e.d. gebruikt. Het resultaat wat je krijgt is hetzelfde wat je ziet als je op je numerieke toetsenbord op zijn enter toets drukt (en de playhead laat lopen). Dus niet met ctrl/enter. Als je op de numerieke-enter toets drukt zal je de movieclip tweens ook niet zien lopen. Enkel normale tweens in de main timeline, maar geen animaties die in movieclips zitten en op de stage geplaatst zijn.

Wat je dus ziet met het drukken op de numerieke enter, zal je ook als resultaat krijgen bij export naar gif. Je kan dat enigzins oplossen door de movieclips anders te gebruiken. Je selecteert elke movieclip en verandert bij properties 'movieclip' naar 'graphic' (instance behaviour). Nu zal je de animatie wel zien als je op num-enter drukt. Door graphic te gebruiken zal hij de movieclip instance animatie geljik met de timeline frames laten lopen.

Nu is flash's export naar gif functie niet echt aan te raden. Kwaliteit is matig. Je krijgt sowieso een betere kwaliteit door de flash te exporteren naar een reeks png bestanden. Je krijgt dan voor elke frame een apart png bestand. De folder met losse png bestanden kan je dan in b.v. Imageready als kaders in 1 keer importeren. En dan kan je die optimaliseren en saven als gif in een betere kwaliteit. Maar dan nog zal je zitten met geplaatste movieclips die animaties hebben. Zal je dus alsnog naar 'graphic' moeten zetten.

Je beste optie zal dan nog zijn om van de swf een soort van screendump movie te maken. Een gratis programma daarvoor is:
http://www.flash-video-converter.com/index.html
Die laat je flash lopen (als ctrl/enter / Test Movie) en maakt daar b.v. een avi van. Inclusief alles wat je in Test Movie te zien krijgt. Die avi kan je dan in Quicktime openen en exporteren als beelden. Die dan weer importeren in Imageready etc.

Darkniss
%Europe/Berlin %522 %2008, 13:32
bedankt voor het antwoorden :)

ik zal er eens naar kijken zodra ik thuis ben :)