PDA

Volledige versie bekijken : Objecten rotaten

Ik heb veel hokjes zeg maar tegeltjes die ik horizontaal, wanneer de muis erover heen gaat, zou willen laten draaien zodat je een mooi effect krijgt. Het liefst niet 1x laten draaien maar wanneer de muis eraf is laten uitdraaien tot draaien stopt. damn wat doe ik weer lastig :] anyway...kan iemand mij een begin toewerpen?

Greetings,

theFlashWizard
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
check is wat je binnen een onEnterFrame met de _rotation property kan doen..

Hmm...dit is niet wat ik zoek en dat komt door mijn uitleg plus titel lol. Het object moet namelijk niet met of tegen de klok in draaien maar een flikvlak maken en het moet wel op zijn plek blijven...zodat wanneer je over het veld met al die blokjes gaat met de muis alle hokjes horizontaal gaan flikvlakken lol :P tja hoe moet je het anders zeggen.

Ik hoop dat het ietsje duidelijk is, ik kan ook nergens een voorbeeld vinden :S

ocdaan
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:55
Dat moet je denk ik zelf animeren.

Maak een movieclip met de animatie. Of een button waarin de animatie movieclip zit.

Dan is het de kust om met duplicate_mc of met new movieclip een heleboel van die clips naast elkaar en onder elkaar te zetten.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarin ze een raster maken van movieclip, als je dat combineert met een button/mouseover kom je al een heel eind ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %768 %2005, 19:26
grid maken:
http://www.kirupa.com/developer/actionscript/grid.htm