Volledige versie bekijken : CSS toekennen aan dynamisch XML
Sneaker
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
Ik zit met een probleempje. Ben bezig met een vrij omvangrijk project en wil graag zo min mogelijk code hebben.
Dit is de bedoeling. Vier tekstvelden (uiteindelijk in een movieclip zoals de vierde). Krijgen via een xml file de teksten toegeleverd en worden met CSS opgemaakt.
Nu het probleem. Ik wil alle XML dingen in één document hebben. Daarnaast heb ik nu in de fla alle code om de xml en css op te roepen over de verschillende blokjes gehangen. Het liefste zou ik dus één XML bestand, één CSS bestand en in de FLA één blok met code. Anders wordt het zo onoverzichtelijk en moeilijk te veranderen.
Iemand die mij kan helpen om dit op te schonen? De FLA en de overige bestanden zitten in het rar bestand.
Sneaker
%Europe/Berlin %056 %2005, 02:21
Niemand die mij kan helpen?
mknol
%Europe/Berlin %332 %2005, 08:59
vrij omvangrijk project
Ik kan het niet openen. Geen Flash 8 nog he. Maar hoezo moet een bestand van 9,7 KB opgeschoond worden?
Sneaker
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Ik kan het niet openen. Geen Flash 8 nog he. Maar hoezo moet een bestand van 9,7 KB opgeschoond worden?
Het is nu nog vier blokken, maar in het eind resultaat kan het wel eens een blokje of 30 zijn
en dan wordt het met 30 XML bestanden erg moeilijk om het snel aan te passen.
Dopefish
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
Waarom heeft iedereen toch flash 8?
ik ga denk ik maar terug naar MX 2004 die had ik nog, want deze compatibiliteits problemen zijn irritant.
kan je in mx 2004 trouwens hem opslaan als mx en dan in mx opslaan als flash 5?
want dat zou raar zijn aangezien in flash 8 je maar 1 stapje terug kan
Sneaker
%Europe/Berlin %378 %2005, 10:04
Ik heb hem even opnieuw opgeslagen in Flash MX 2004. Tevens de Flash 8 versie is toegevoegd. In de eerste post is de nieuwe ingezipte versie te downloaden.
Overigens is ook duidelijk dat het Actionscript wel erg onoverzichtelijk. Hoop eigenlijk dus iets wat op te lossen is met 1 xml bestand en een stuk minder actionscript. Hoop dat nu meer mensen mij kunnen helpen.
Sneaker
%Europe/Berlin %020 %2005, 01:30
Nog even een jpg van waar het uiteindelijk voor gebruikt moet gaan worden.
EDIT: Afbeelding een paar threads naar beneden.
En dit is de absolute basis. Het uiteindelijke model krijgt veel meer vakken en subvakken. Bovendien moeten in de vakken teksten in het Engels en in het Nederlands komen. Volgens mij huidige methode zouden dus uiteindelijk 16 xml bestanden moeten komen. Het zou mooier zijn om 2 xml bestanden te hebben. Een Engelse en een Nederlandse. Bovendien heb ik nu achter alle tekstvakken een gedeelte AS hangen. Dit werkt allemaal perfect, maar effectief is het natuurlijk niet.
Hoop dat het zo wat duidelijker is.
mech7
%Europe/Berlin %031 %2005, 01:45
Hehe zou mischien makkelijk zijn als je wat text bij die blokken zet ter verduidelijking wat het moet voorstellen ^_^
Sneaker
%Europe/Berlin %035 %2005, 01:51
Helaas mag ik dat niet doen in verband met de aard van het project. Maar als je de zipfile in de eerste post van deze thread download. Dan wordt het duidelijk wat het probleem is. Dit is meer ter illustratie van hoe het uiteindelijk moet gaan worden.
Sneaker
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
Niemand die mij hiermee kan helpen?
mknol
%Europe/Berlin %520 %2005, 12:28
Helaas mag ik dat niet doen in verband met de aard van het project. Maar als je de zipfile in de eerste post van deze thread download. Dan wordt het duidelijk wat het probleem is. Dit is meer ter illustratie van hoe het uiteindelijk moet gaan worden.
Niemand die mij hiermee kan helpen?
Het is wel een beetje vreemd verhaal. Zeg nou gewoon wat je wilt veranderen en waar het mis gaat. Dat schema met lege blokjes, daar kan niemand echt wat mee volgens mij. Wie snapt nou (behalve jij) welk blokje wat betekend?
Je moet toch duidelijker wezen.
Sneaker
%Europe/Berlin %524 %2005, 12:35
Het is wel een beetje vreemd verhaal. Zeg nou gewoon wat je wilt veranderen en waar het mis gaat. Dat schema met lege blokjes, daar kan niemand echt wat mee volgens mij. Wie snapt nou (behalve jij) welk blokje wat betekend?
Je moet toch duidelijker wezen.
Ik snap het probleem niet zo erg. Het probleem ligt hem in het XML en CSS zoals in de eerste post beschreven staat. Ik heb in die eerste post ook een zip toegevoegd met wat ik nu heb. Het werkt allemaal gewoon. Echter heb ik in het ingezipte voorbeeld 4 xml bestanden. En ik wil dat in 1 hebben. Die afbeelding is ter illustratie dat het bij 8 of meer blokjes erg onoverzichtelijk wordt. Om over het aantal xmlbestanden maar te zwijgen.
Had gehoopt dat de afbeelding het één en ander zou verduidelijken, maar het schijnt het alleen maar verwarring te scheppen. Zal de afbeelding dan ook gewoon verwijderen. Het gaat dus om het eerste ingezipte bestand. Daar zit alles in. Het gaat mij dus gewoon puur om de 4 xml bestanden, in één xml bestand te krijgen.
Hoop dat het zo duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.
Dopefish
%Europe/Berlin %602 %2005, 14:26
het is niet echt handig om die afbeelding te verwijderen, tevens moet je gewoon even wat tekst in die vakjes knallen maakt niet uit wat maar dat het wat duidelijker is.
Allemaal vrijwilligers hier di eje helpen, dus wees gewoon wat duidelijker dan hoeven wij/zij ook niet uuuuuuuuren te puzzelen
Sneaker
%Europe/Berlin %618 %2005, 14:50
het is niet echt handig om die afbeelding te verwijderen, tevens moet je gewoon even wat tekst in die vakjes knallen maakt niet uit wat maar dat het wat duidelijker is.
Allemaal vrijwilligers hier di eje helpen, dus wees gewoon wat duidelijker dan hoeven wij/zij ook niet uuuuuuuuren te puzzelen
http://stud.hro.nl/0758036/diagram2.jpg
Oké hier de afbeelding met volstrekte onzin erin. Ik snap niet goed waarom dit noodzakelijk is. Het gaat namelijk gewoon om het zip bestand in de eerste post. Daar hoeft niet uren voor gepuzzeld te worden. Daar staat alles in wat ik nu heb en daar stelde ik ook de vraag over.
Ik postte de afbeelding alleen om te laten zien waarom een bestand van 9,7KB opgeschoont moest worden. Daar werd namelijk om gevraagd door mknol2000.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Sneaker
%Europe/Berlin %395 %2005, 09:29
Iemand die me kan helpen om de xml en AS op te schonen?
Sneaker
%Europe/Berlin %551 %2005, 13:14
Ben nu verder. Heb alles nu werkend gekregen en in één XML bestand geplaatst. Echter lukt het me nu niet om de CSS er aan te te kennen. Snap niet hoe ik dat voor mekaar krijg.
Dit was de code die ik eerder toekende (zie het zipbestand in de eerste post).
block1_txtStyle = new TextField.StyleSheet();
block1_txtStyle.load("block.css");
block1_txt.styleSheet = block1_txtStyle;
Nu snap ik alleen niet meer waar en hoe ik deze code moet verwerken.
Heb nu even een nieuwe zip toegevoegd met de MX 2004 en de 8 versie.
Help. :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.