PDA

Volledige versie bekijken : Layout portfolio site..

Christclijsen
%Europe/Berlin %674 %2008, 17:10
Heey,

ik ben ook weer ff bezig geweest met een nieuwe portfolio.. niet dat ik ontevreden ben met wat ik nu heb (www.christclijsen.nl) maar ik moet een engelse hebben ivm buitenlandse stage.. en maak nou eenmaal liever iets nieuws dan datk iets aanpas:p

vandaar dat ik weer even bezig ben geweest met photoshop, in het grote witte vlak met zwarte rand komen de werken naast elkaar te staan, meteen groot formaat, en je kunt dan horizontaal scrollen.

Let me know what you think

Gr Christ

tijmen_4real
%Europe/Berlin %763 %2008, 19:19
Ik vind je oude, recente versie mooier! Je nieuwe prinstscreen heeft te veel drukke lettertypes...

Christclijsen
%Europe/Berlin %445 %2008, 11:41
Hmm ja daar ben ik het wel mee eens, maar toch vind ik mijn huidige ook niet meer alles.. Misschien dat ik daar toch maar een paar kleine aanpassingen aan moet doen..

Tnx!

Christclijsen
%Europe/Berlin %641 %2008, 16:23
heey,

ik ben weer opnieuw gaan shoppen, iets compleet anders, let me know what you think!

Ik heb parijs genomen, omdat ik dat een super relaxte stad vind, en er ook op stage ga (mn site is ook om te solliciteren voor een stage in parijs).

De foto op de achtergrond is nog van internet, ik ga hem zelf nog maken (binnenkort rij ik even naar parijs). Het is op langere termijn de bedoeling dat ik verschillende overzichtsfoto's ga maken, en elke keer als je de site opent je een andere achtergrondfoto ziet.

Gr Christ

RA8IT
%Europe/Berlin %844 %2008, 21:16
Hoe groot is dit?

Hou je er rekening mee dat sommige maar 550px hoog zien zonder te scrollen (de mensen die IE gebruiken met google toolbar enzo)... Volgens mij word dit dan een heel gescrol (A)

Christclijsen
%Europe/Berlin %877 %2008, 22:02
dit voorbeeld is 1440x900 px.. en ik heb m nu zo gemaakt dat een 15" beeldscherm van een Apple MacBook Pro precies gevuld is (daarom heb ik FireFox eromheen zitten, en de Dock onderin). Ik was namelijk van plan om hem voor mijn stage te maken, en ik denk dat 90% van de mensen die mijn portfolio zien hem op een Mac bekijken. Dus vandaar dat ik hem zo groot heb opgemaakt. Ik ben alleen nog aan het kijken of ik hem zo kan maken dat de achtergrond meeschaalt met het formaat van je beeldscherm, en de rest wel z'n verhoudingen behoudt..

jexter2
%Europe/Berlin %900 %2008, 22:36
Je huidige site in EI7 ziet er bij mij niet helemaal goed uit.
Maar goed ik begrijp dat je een nieuwe gaat maken....

De zwart-wit versie vind ik te simpel en spreekt mij persoonlijk niet aan.
De nieuwe versie met foto vind ik al wat beter, ook al is die wat simpel.

Enkele tips wat ik zelf zou doen.

Ik zou the online portfolio of Christ Clijsen veranderen in
online portfolio
Christ Clijsen

Probeer onodige woorden weg te laten in titels.
Je naam zou ik groter doen, uiteindelijk moet je uitgekozen worden en moeten ze je naam onthouden. Dus pak corps 72 ofzo. en pak een lettertype dat de leesbaar heeft van arial zoals je nu hebt, maar toch meer iets design heeft.

Het menu vind ik lekker overzichtelijk en je kan snel navigeren.
Een puntje works zou ik veranderen in work.

Enkel hoop ik dat je werk er nog wel goed uit springt als je zo'n mooie foto als achtergrond hebt. Dus miss kan je daar nog een oplossing voor vinden.

Christclijsen
%Europe/Berlin %924 %2008, 23:11
ja met dat probleem zat ik ook al, dat de achtergrond heel erg af zou leiden.. dus ben daar nog voor aant denken, mss datk m wel 50% transparant maak ofzo..

maar wat zit er niet goed met mijn huidige portfolio dan? want die was getest op bijna alle browsers..

en wat betreft dat simpele; ik ontwerp vaak hele simpele dingen, bi mij is less echt more.. vind ik zelf dan..

maar ik wilde nu een site die niet is zoals alle sites, header menu'tje links of boven, klik boem foto.. dus vandaar dat ik t op een hele andere manier aangepakt heb, en uit ben gegaan van mijn kwaliteit (ik denk dat foto's maken een kwaliteit van mij is) en vanuit een sterke foto verder ben gaan ontwerpen..

maar bedankt voor je advies, ik ga dr morgen iets mee doen!

Gr Christ

Christclijsen
%Europe/Berlin %348 %2008, 09:21
Ik heb ff na zitten denken over dat die achtergrond de aandacht afleidt, zou het misschien iets zijn dat als ik in plaats van die foto een link maak, en die met Lightbox laat vergroten? Dan zie je hem gewoon schermvullend, en wordt de rest donker dus leidt de achtergrond niet meer af..

Zou dat een oplossing kunnen zijn, of denken jullie dat dat te omslachtig wordt?

Gr Christ

jexter2
%Europe/Berlin %442 %2008, 11:37
Het menu met de foto's is bij mij in EI en FF naar beneden geschroven.
Dat is wat je bij mij ziet, kep 17 inch scherm.

Een foto transparant maken zou ik niet doen.
Dan vind ik de Lightbox een beter idee, nadeel is dat veel mensen dat hebben.
Misschien zou je met flash zelf iets kunnen maken, wanneer je je portfolioitems bekijkt dat de achtergrond donkerder wordt.
Ik weet niet of daar al een script voor is ofzo.

Christclijsen
%Europe/Berlin %448 %2008, 11:45
Nou om heel eerlijk te zijn, ik ben niet super goed met Flash, kan beetje huis-tuin-keuken werk doen, maar ik loop nu 40 uur per week stage, en ik werk 20 uur per week vast, en ik doe nog freelance werk dus echt tijd om een hele nieuwe techniek t gaan verzinnen heb ik niet echt.. Het gaat er mij om dat het functioneel is, en er goed uit ziet. Dat veel mensen Lightbox hebben weet ik, ik gebruik hem nu ook al. Het gaat mij ook niet om de techniek, ik ben geen scripter/developer ik ben een ontwerper. Ik probeer op een creatieve manier technieken die ik al ken toe te passen..

Gr Christ

Edit: HTML kan ik wel redelijk wat mee, daar ben ik vroeger veel mee bezig geweest.. Dus daarom wil ik dat ook gaan gebruiken.

jexter2
%Europe/Berlin %500 %2008, 13:00
Ok naja html is ook prima toch.

Als je nou zo'n mooi foto hebt gemaakt zou je evt in de wolken je naam kunnen zetten daar is de achtergrond rustig.
Misschien kan je de achtergrond nog zwart-wit maken zodat je werk die meestal wel in kleur zou zijn eruit springt. of je zou de achtergrond nog wat kunnen blurren.

Christclijsen
%Europe/Berlin %511 %2008, 13:16
Ja dat is idd wel een idee, om de foto in zwart wit te doen, want mijn werk is idd vooral kleur.. behalve de foto's, daar zit zwart wit bij, maar die kan ik dan weer met lightbox laten zien, en dan ben ik van het probleem af.. Bedankt voor het idee, ga het meteen ff proberen!!

Gr Christ

jexter2
%Europe/Berlin %532 %2008, 13:46
Okee suc6 ermee en laat maar zien als je weer wat hebt of als die af is.

Misschien nog handige tip voor als je die functie nog niet kende (anders heb ik nix gezegd :p).
Als je een foto mooi zwart-wit wilt maken bij:
image->adjustments->channelmixer openen
en dan monochrome aanvinken daarna kan je beetje met die schuifjes spelen.
Dan kan je hem toch ff anders belichten en geeft wat meer effect.
Moet zelf maar ff kijken wat je mooi vind.

Christclijsen
%Europe/Berlin %553 %2008, 14:16
ik doe dat altijd bij kleurtoon/verzadiging, en dan haal ik de verzadiging er bijna helemaal uit.. maar ik zal het eens gaan proberen!

Edit: ik heb t net geprobeerd, dat is idd een goede tip!!

Christclijsen
%Europe/Berlin %402 %2008, 10:39
Pff het idee met een foto op de achtergrond beviel me toch niet meer zo, vind het toch te druk.. leidt de aandacht te veel af van mijn werken.. vandaar datk toch maar begonnen ben met het vertalen van mijn huidige portfolio, heb wel een paar kleine aanpassingen gedaan in het ontwerp.. wat vinden jullie ervan? is het zo beter, of is de oude alsnog beter?

Gr Christ

Edit: heb ook de foto van Parijs als achtergrond gezet, zodat het toch niet helemaal hetzelfde is als wat ik had..

b-here
%Europe/Berlin %540 %2008, 13:57
persoonlijk vind het wel iets te sumier, mag wel wat meer knallen, het is functioneel idd maar het heeft niet echt een bepaalde feeling. Denk dat je best een hele subtiele site kan maken die ook nog eens erg mooi is! Zoals die foto van parijs in full col. Waarom niet je nieuwste project groot op de bg?

jexter2
%Europe/Berlin %541 %2008, 14:00
Ik vind hem voornamelijk erg veel op je oude lijken, waarschijnlijk was je daar zelf ook al van bewust.
Of het nou echt een hele verandering of verbetering is weet ik niet.
Na mijn mening kan je dan net zo goed de oude behouden.

Je zou misschien nog andere achtergronden kunnen proberen er zijn nog echt wel andere leuke dingen te verzinnen.
Ik wil je daarbij best helpen mocht je er echt niet uitkomen, stuur maar een pm ofzo.

Christclijsen
%Europe/Berlin %569 %2008, 14:39
Dat was ook het idee, het ontwerp van de oude en dan in het engels, zodat een frans bedrijf het ook begrijpt.. en als ik dan toen ik bezig was met opnieuw maken (was de psd kwijt, mn back hard disk was gecrasht.. en op mn andere hadk m nog niet gebackupt..) dacht ik, foto's int zwart wit en als je eroverheen gaat in kleur, als menu is mss wel mooier dan zoals k t nu heb.. en iemand heeft me de tip gegeven dat ik The online portfolio van Christ Clijsen moest veranderen, dus dat hebk ook gedaan.

Verder de achtergrond foto ben ik dus ook kwijt, die stond ook maar 1 keer gebackupt, dus die ga ik ook nog opnieuw maken, en dan ga ik hem "snel" voorzover een site snel klaar is, afmaken om te gaan solliciteren, en dan kijk ik daarna nog wel een keer want ik heb nu eik echt 0 tijd hiervoor, het is dat het moet anders zou ik er nog even mee wachten..

Gr Christ

b-here
%Europe/Berlin %582 %2008, 14:58
ik zou denk ik goed om me heen kijken en veel inspiratie op doen en helemaal overnieuw beginnen, ik denk dat je er meer tijd in moet stoppen.

Christclijsen
%Europe/Berlin %378 %2008, 10:05
ja maar daar heb je het al, ik denk dat je er meer tijd in moet stoppen.. ik loop 40 uur per week stage, ik werk 10-15 uur per week sowieso, daarnaast doe ik nog freelance ontwerpewerk en ergens tussendoor eet en slaap ik.. veel meer doe ik niet in een week, en veel tijd om een nieuw portfolio te ontwerpen heb ik niet, dit wat hier staat heb ik snel snel tussendoor gedaan..

thinkgd
%Europe/Berlin %619 %2008, 15:52
waarom vraag je dan reacties en opmerkingen. als je toch geen tijd hebt om ze te verwerken???

b-here
%Europe/Berlin %631 %2008, 16:08
ja maar daar heb je het al, ik denk dat je er meer tijd in moet stoppen.. ik loop 40 uur per week stage, ik werk 10-15 uur per week sowieso, daarnaast doe ik nog freelance ontwerpewerk en ergens tussendoor eet en slaap ik.. veel meer doe ik niet in een week, en veel tijd om een nieuw portfolio te ontwerpen heb ik niet, dit wat hier staat heb ik snel snel tussendoor gedaan..

Toch wel prioriteiten stellen vind ik, je kan imo altijd wel iets inplannen, desnoods doe je er een paar maand over, dan heb je iig wel echt iets cools

Christclijsen
%Europe/Berlin %658 %2008, 16:48
Dat is net het probleem, desnoods doe je er een paar maanden over, ik moet voor school binnen nu en 15 oktober gesolliciteerd hebben, moet dus nog mijn portfolio maken, sollicitatiebrief geschreven hebben (in het frans, dat gaat dus ook niet in 1 keer goed), uberhaupt contact hebben gehad met het bedrijf, en dat allemaal tussendoor.. Maar daarna ga ik uiteraard wel werken aan een portfolio dat ik zelf super vet vind.. Nu wil ik een portfolio waarvan ik durf te zeggen "ja dat heb ik gemaakt" zonder me drvoor te hoeven schamen, en straks wil ik een portfolio waarvan ik zeg "kijk dit is mijn portfolio" en er echt trots op zijn.. see the difference?

jexter2
%Europe/Berlin %718 %2008, 18:14
Ja ik begrijp wat je bedoeld en als je geen tijd hebt is het moeilijk.
Maar je portfolio is toch je visitekaartje voor je nieuwe stage, als die tegenvalt werkt dat niet in je voordeel. Vooral als designer moet je ervoor zorgen dat je dat uitstraalt..

b-here
%Europe/Berlin %722 %2008, 18:20
toch bijft het prio stellen vind ik, jij kiest er zelf voor om bij te klussen en om te slapen ;) (jk).Je kan me niet vertellen dat je niet een paar dagen tijd (in de avonduren) hebt om niet iets beters dan dit te maken met zoveel feedback ( Jexter heeft zelfs nog aangeboden om je te helpen :O ).

Denk als je van 0 weer begint en even goed om je heen kijkt en flink wat inspiratie opdoet dat je vrij snel iets neer kan zetten wat dit toch wel voorbij streeft qua kwaliteit.

Je hebt mooie foto''s, laat die voor je werken. Gebruik die als bg en maak er een strak simpel designtje omheen, want het is echt de vorm eromheen die het nu niet is.

b-here
%Europe/Berlin %759 %2008, 19:13
Ik zat nog even te denken. je gebruikt pshop, voor dit soort doeleinden kun je beter fireworks gebruiken, je zal zien dat je daarmee echt 10 keer zo snel dit resultaat kan bereiken dan pshop. Je kan in fireworks vector en bitmap combineren. In beide blinkt het programma niet uit maar voor dit soort designs uitermate geschikt! Plus dat je kan werken in frames! Je kan dan heel makkelijk alle vervolgpagina's ook uitwerken! Heb je toch een moeilijke graphic nodig, dan kun je dat weer maken in pshop en dan imorteren in fireworks! Voor het opmaak van web altijd fireworks gebruiken, (net als indesign voor druk), pshop kost echt zeeen met tijd voor dit soort klussen!

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Gl

Christclijsen
%Europe/Berlin %877 %2008, 22:03
dat klopt, maar wat ik vaak merk is dat iets wat voor bedrijven/leraren goed is, voor mijzelf nog niet bijna goed is.. ik ben zelf veel perfectionistischer dan mijn leraren/bedrijven, daarom wil ga ik zo lang door.. ik heb nu weer een nieuwe gemaakt, deze ben ik ook nog niet over tevreden, maar deze komt een heel eind richting mijn zin, dus ik denk dat ik deze goed ga maken. Hij zit in de bijlagen.. De lichtgrijze balk komt omhoog rollen bij een mouseover, en rolt terug als je bij mouseout. Dat is de enige animatie die ik erin wil maken (denk ik, tot nu toe, mss dat ik bij de foto bovenin een hele onopvallende animatie ga maken net als bij http://www.hurks.nl/profiel.php als je op f5 drukt op die site krijg je steeds een andre banner te zien, ik vind de effecten die erin zitten erg mooi.)

Gr Christ

Edit:
@ B-Here, ik zie nu pas dat er al een 2e pagina is dus ik had je bericht nog niet gelezen.. Maar ik zal eens kijken naar Fireworks, zit dat in Adobe CS3? (Is van Adobe, dacht ik me te herrineren..) En ik heb in de avonduren wel een paar uurtjes tijd, maar ik moet ook mijn portfolio nog maken, normaal als ik een portfolio ontwerp ga ik totaal niet uit van mijn eigen kunnen, en ontwerp ik gewoon iets wat ik vet vind zonder me tegen te laten houden door praktische obstakels, die overwin ik later wel. Helaas moet ik mezelf nu dus inhouden om het simpel in HTML te kunnen doen, zodat ik eigenlijk alle technieken al ken, en ik het in een ruk door kan maken. Maar zolang ik het ontwerp nog niet goed genoeg vind wordt het niks, vandaar dat ik nu deze heb gemaakt die bij deze post zit. Ik zit alleen nog te twijfelen over het vak waar de data in weergegeven wordt, die vind ik nog een beetje saai.

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat ik hier zoveel feedback heb, daarom kom ik ook steeds hier terug, maar ik wil hem graag zelf ontwerpen. Dat is niets tegen jullie, maar ik vind dat als ik iemand anders mijn portfolio (mee) moet laten ontwerpen, ik iets fout aan het doen ben. Dan doe ik het liever zelf, met vallen en opstaan, en probeer ik iets te doen met jullie kritiek, dan dat ik jullie iets voor mij laat ontwerpen. Ik hoop dat ik nu niemand kwets, maar dat is denk ik gewoon mijn ego.. Ik ontwerp liever zelf iets dat niet zo mooi is, dan dat ik iemand anders iets laat ontwerpen dat er wel meteen super uitziet. Snap je?

jexter2
%Europe/Berlin %479 %2008, 12:30
Het is duidelijk wat je bedoeld, gelukkig heb je nu weer wat tijd gevonden.
De bedoeling van mij dat ik je meer kon sturen en evt. voorbeelden kon geven.
Het maken ga ik uiteraard niet voor je doen het moet wel eigen blijven.

Je nieuwe ontwerp vind ik al een hele verbetering tenopzichte van je huidige portfolio.
Het heeft een veel frissere uitstraling en het menu is duidelijker.

Vraag me alleen af, hoe je het gaat doen als je meerdere thumbnails bij je projecten hebt. Wellicht zou je dan je thumbs iets kleiner kunnen maken en dan rijtjes van maken. Verder kan je zu nog een bordertje geven van 1px zodat ze iets meer uit het grijze vlak springen.

Misschien voor de animatie in je header, zou je de wolken kunnen laten bewegen of iets met die lichtjes is ook wel leuk.

Christclijsen
%Europe/Berlin %546 %2008, 14:07
Tnx, ik vond deze ook aardig gelukt. De foto bovenin die er net nog stond is nog van internet, ik heb er nu een eigen in gezet. Ik denk alleen dat ik de foto die ik van internet had zelf nog ga maken, en dan idd bv de lichten van de auto's laten bewegen oid.. Maar dat heeft bij mij nog niet de hoogste prioriteit, dat zijn leuke grapjes voor als ik straks tijd "over" heb.

Wat je nu ziet wordt de home pagina, ik ben er alleen nog niet uit hoe die eruit moet komen zien, dit was even neergezet zodat het niet een leeg vlak is. Als je naar projecten gaat wil ik wel iets hebben met 2 vlakken, rechts een iets kleinere met daarop de projecten, en links dan de grote werken, ik denk dat ik ze zo groot als die er nu staat laat zien, en dan evt. met Lightbox nog laat vergroten als je erop klikt, mocht dat nodig zijn.

Ook moet ik nog een 2e soort menu'tje hebben voor bij projecten, waar je kan kiezen tussen "photography" "graphic design" "multimedia" en evt. "digital art" oid.. die laatste ben ik nog niet over uit, maar daar wil ik gephotoshopte dingen laten zien, en bij photography echt pure fotografie, waar ik alleen aan geshopt heb om de foto te verbeteren. Bij digital art manipulaties/bewerkingen waar het duidelijk van is dat het geen foto is.

En ik denk dat ik je verkeerd begrepen had dan, want sturen vind ik juist super, daarom post ik hier ook steeds mijn ontwerpen. Ik hoop dat je ook ziet dat ik wat doe met je kritiek, dat probeer ik namelijk wel.

Sushi
%Europe/Berlin %370 %2008, 09:54
Het menu boven in , knoppen, je naam, en contact en het plaatje vind ik erg mooi gedaan. Duidelijk en strak. Rustig ook en dat is ook goed, en dat zorgt ervoor dat JOUW werk er goed uitspringt.

Alleen het midden vind ik minder. Het is echt zo geplakt. Misschien kan je daar nog wat mee doen. Dat je echt het gevoel hebt dat het erbij hoort, this te zwevend zeg maar. Verder is het netjes dat je in enkele regels je werkt toepast en rechts van het scherm de keuze kan maken, maar dat mag van mij ook wel wat pakkender, dit is echt te geplakt ><

Hoop dat je hier wat aan hebt. Boven kant zo houden iig! Dat is mooi :)

Christclijsen
%Europe/Berlin %379 %2008, 10:07
Tnx sushi, dat was ook het probleem wat ik had, ik vond het gedeelte waar de foto's in staan nog niet echt super.. daar moet ik nog aan werken. De bovenkant wil ik wel zo houden, de foto die ik er nu in heb staan (in de vorige post) vind je wel ok? die vond ik redelijk pakkend, terwijl die toch niet de aandacht trekt..

Sushi
%Europe/Berlin %401 %2008, 10:38
Ja dat is wel een goede foto ja, dan zijn jouw eigen fotos? en veranderd dit ook een keer in de zoveeltijd? Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken :)

Christclijsen
%Europe/Berlin %417 %2008, 11:01
ja dat zijn mn eigen foto's:p alleen het "newest project", de foto heeft een vriendin van mij gemaakt (daarom staat er ook bij thanks to), maar die heb ik wel zelf bewerkt. Ik wil alleen eigen werk erop hebben, niks van internet.. zelfs in dingen die ik photoshop gebruik ik alleen mijn eigen foto's:P vind anders dat het werk toch niet helemaal van mij is..

Sushi
%Europe/Berlin %438 %2008, 11:31
ja dat zijn mn eigen foto's:p alleen het "newest project", de foto heeft een vriendin van mij gemaakt (daarom staat er ook bij thanks to), maar die heb ik wel zelf bewerkt. Ik wil alleen eigen werk erop hebben, niks van internet.. zelfs in dingen die ik photoshop gebruik ik alleen mijn eigen foto's:P vind anders dat het werk toch niet helemaal van mij is..

nee klopt, ik dacht dat je het over die bovenste foto had:P Maar is echt mooi bewerkt, echt goeie indruk op zon manier. Ik vind het iig erg mooi, zou het niet kunnen.

Christclijsen
%Europe/Berlin %441 %2008, 11:35
dat dacht ik ook, maar is gewoon kwestie van doen.. k kheb dr voor mezelf n tekstbestandje bji gemaakt waarin staat hoe ik het gedaan heb, zodat ik het niet vergeet.. als je wil kan ik m wel ff sturen?

Sushi
%Europe/Berlin %454 %2008, 11:53
Ja dat lijkt me super :) Want vind het echt mooi gemaakt. Hou er wel van ^__^

Christclijsen
%Europe/Berlin %515 %2008, 13:22
AUB, hier staat hoe ik het heb gedaan, het is wel snel even opgeschreven, er zit hier en daar een beetje eigen creativiteit in, maar in grote lijnen is dit het..

succes ermee, en show the result he ;-)

Sushi
%Europe/Berlin %551 %2008, 14:13
Tnx ga het thuis uitproberen :)

Christclijsen
%Europe/Berlin %724 %2008, 18:23
En, ist nog gelukt sushi?

Sushi
%Europe/Berlin %355 %2008, 09:31
hehe >< erg druk gehad en ben weg geweest. Ga het zkr nog proberen deze week. k laat gauw weten. Hoest met je site?

xWouterx
%Europe/Berlin %614 %2008, 15:45
Is het een design portfolio of een fotografie portfolio?

Christclijsen
%Europe/Berlin %335 %2008, 09:03
er komt ongeveer hetzelfde op als er nu op www.christclijsen.nl staat, maar dan in een nieuw jasje zeg maar.. en natuurlijk weer een paar projecten extra, ik zit niet stil he;)

Sushi
%Europe/Berlin %354 %2008, 09:30
Die swatch poster is echt vet, schoolopdracht?

xWouterx
%Europe/Berlin %440 %2008, 11:34
als het een echte design portfolio is zou ik toch wat meer werk steken in je design dan dat ik hierboven zie... niet?

object
%Europe/Berlin %548 %2008, 14:10
Maak dan gewoon een simpele html page met je stuff op met thumbnailtjes - strak, eenvoudig, snel :)

Christclijsen
%Europe/Berlin %461 %2008, 12:05
gast, hoe vaak lees je wat ik eerder heb gezegd? ik heb bijna geen tijd, om er meer werk in te steken, ik ben bezig met iets verzinnen voor het middelste grijze vlak, waar het werk in staat, en dan ga ik hem maken want ik moet solliciteren..

@sushi, ja swatch was schoolopdracht ja:)

Sushi
%Europe/Berlin %373 %2008, 09:57
gast, hoe vaak lees je wat ik eerder heb gezegd? ik heb bijna geen tijd, om er meer werk in te steken, ik ben bezig met iets verzinnen voor het middelste grijze vlak, waar het werk in staat, en dan ga ik hem maken want ik moet solliciteren..

@sushi, ja swatch was schoolopdracht ja:)

Cool ziet er lekker crea uit :) Nou succes verder me je website en solliciteren:)

Christclijsen
%Europe/Berlin %385 %2008, 10:14
tnx:P

xWouterx
%Europe/Berlin %448 %2008, 11:45

Chill.. het was geen verwijt maar advies.. En is er een reden waarom het snel snel moet gaan? In een goed design kruipt ook tijd en als er geen haast bij is om de nieuwe online te zetten kan je het nog altijd op je eigen temp doen ;-)

Christclijsen
%Europe/Berlin %525 %2008, 13:36
hmm dat heb ik al een paar keer gezegd hier, ik moet voor mijn stage solliciteren dus er zit wel haast achter om hem online te hebben:P daarna ga ik rustig verder, en zorg ik dat hij, voor mij, perfect wordt.. nu wil ik er een hebben die binnen de deadline online kan komen, en waarvan ik vind dat hij er goed genoeg uitziet waar ik mijn naam onder durf te zetten..

object
%Europe/Berlin %597 %2008, 15:20
Ziet er naar mijn mening wel ok uit voor een voorlopige website - vele bekende fotografen hebben ook een strakke no nonsens website...so...?

richarddep
%Europe/Berlin %621 %2008, 15:54
HAHA :D een hele discussie hier. Ik merk op aan je ontwerpen dat je er nog niet helemaal aan uit bent hoe je je portfolio wilt gaan doen.

Ik adviseer je om je werk gelijk op de home pagina te zetten, geen poespas gelijk bats boem je werk. Je maakt een mooie titel hou de achtergrond simpel en zet op de voorgrond je werk neer, dit kan je doen door verschillende vierkanten te pakken (met dezelfde afmetingen) met daarin een kleine image van je werk. Je zou eventueel de verschillende vierkanten een animatie kunnen geven. Wanneer men erop klikt vergroot je project in beeld.

Voor kleur gebruik en lettertype van je website zou ik inspiratie op doen bij andere websites. Neem eens een kijk op deze website (http://www.thebestdesigns.com).

vergeet niet je contact gegevens duidelijk te vermelden :)

b-here
%Europe/Berlin %745 %2008, 18:54
Ziet er naar mijn mening wel ok uit voor een voorlopige website - vele bekende fotografen hebben ook een strakke no nonsens website...so...?

Ben het wel met je eens, maar dan moet je het denk ik wel consequenter doen

de marges verschillen, links onder (copyright) en rechts boven (say hello(sowieso al een beetje rommelig) verschillen

Het content vlak lijnt niet uit met de knoppen (wel op "home" maar niet op "contact")

Alle tekst is wit, er is geen actieve kleur

Logo links boven lijnt uit met niks

"say hello" lijnt niet uit met de onderkant van het logo/ titel

Het is best wel uit evenwicht, en het is allemaal vrij log, met wat kleine aanpassingen lijkt het wel een stuk strakker.

Christclijsen
%Europe/Berlin %632 %2008, 16:10
tnx, khoop datk in het weekend wat tijd heb om het ontwerp af te sluiten, en te beginnen met realiseren.. @ richarddep, ik denk dat ik ze gewoon neer ga zetten zoals ik ze nu ook ehb, met iets grotere thumbnails, en dan met lightbox laten openen.. misschien niet de creatiefste oplossing, wel de praktischte (of hoe schrijf je dat?:P) en mooiste oplossing die ik zo kan bedenken..

Christclijsen
%Europe/Berlin %407 %2008, 10:46
Hee

kheb m gemaakt, ongeveer zoals'ie hier stond als laatste ontwerp, de teksten ed zijn nog niet klaar, en op de home & contact pagina moet nog iets komen, net als als je op projects klikt, maar het idee is er al wel..

nou let me know what you think!

later

edit:

deze link is ook wel handig.. http://www.christclijsen.nl/Site/projects.html

Sushi
%Europe/Berlin %422 %2008, 11:08
hmmmm...

- hij laad langzaam ><
- menu bij projects niet mooi daar rechts, past er niet bij, echt zo afgeraggeld. ( i know je hebt weinig tijd )
- centreer het geheel naar het midden
- bij sommige projecten lul je erg veel, dat mag van mij korter! Gewoon alleen belangrijke punten moet je plaatsen.

HEhe sorry alleen negatiefe punten, vind je website wel verder goed alleen aan wat krietiek heb je meer :) Hoop dat je er wat mee kan!

Christclijsen
%Europe/Berlin %433 %2008, 11:24
haha ja klopt, daarom zetk m hier ook neer..;)

dat langzaam laden zalk ff aanpassen, zal alle pic's ff omzetten in png save for web dat zal wel schelen denk..

centreren moetk nog doen, maar wask ff vergeten dat lukte niet 1, 2, 3 dus daar moetk ook nog ff naar kijken..

de teksten moetk nog goed maken, dit was ff snel getypt zit ook nog vol grammaticafouten volgens mij.. dus daar moetk nog ff naar kijken..

en menu'tje rechts vindk op zich wel leuk, keer wat anders dan standaard rechts..

mja tnx voor je commentaar he:p wast nog gelukt met photoshop, dat watk je ahd gestuurd?

Sushi
%Europe/Berlin %584 %2008, 15:01
Hehe ja menu rechts is wel ok :) Maar this gwn te simpel, this geen button gevoel snapke.

Betreft dat photoshop dingetje, neej nog niet gelukt:P Maar dat gak echt nog wel doen. Maar heb het gwn echt heel druk:P maar ga het zeker weten nog doen, want this super leuk!

Succes verder met je website, mooi dat je alles nog gaat aanpassen. Ben benieuwd!