Volledige versie bekijken : movieclip sluiten m.b.v. andere movieclip die opent
sjeezo
%Europe/Berlin %735 %2008, 18:38
Hoi
Ik heb een vraagje ivm AS. Ik heb een website en die heeft 4 movieclips.
- 2 MC die fungeren als knop (knop 1 en knop2)
- 2 MC die openvouwen (MC1 en MC2)
elke MC heeft zijn toegewezen knop. Nu zou ik graag willen dat wanneer de gebruiker de eerste MC heeft geopend met knop 1,dat hij op knop 2 klikt, de vorige MC sluit (in dit geval MC1) en MC2 opent.
Weet iemand raad? alvast bedankt !!
Sjeezo.
dcm360
%Europe/Berlin %755 %2008, 19:08
Ligt het nu aan mij of zie ik hier geen vraag in?
Bij klik op knop 1: kijken of mc2 open staat, zoja sluiten, vervolgens mc1 openen
Bij klik op knop 2: kijken of mc1 open staat, zoja zluiten, vervolgens mc2 openen
Om maar even om een vraag te vragen: Hoe open je je mc? En kan je ze ook op eenzelfde manier sluiten? Werk je met tweens (op de tijdlijn) of alleen met code? En waar loop je op vast?
sjeezo
%Europe/Berlin %776 %2008, 19:38
wel, het zit zo.
ik heb de openvouwende MClips verbonden aan knoppen, (die knoppen zijn eigenlijk ook MClips dus er is geen gebruik gemaakt van de typische standaard btns die flash voorziet)
en elke knop is gelinkt aan een openvouwende MC (het linken van knop en MC is gebeurd met AS code). Alles verloopt naar wens, alleen wil ik wanneer ik op een knop duw, dat de bijhorende MC opent (dit gaat al goed) maar dat de vorige MC die nog opengevouwen staat terug sluit. Dit is het probleem waar het om gaat.
sjeezo
%Europe/Berlin %783 %2008, 19:48
Probleem opgelost door mezelf !! toch bedankt :)
Greetzz
Jan
%Europe/Berlin %806 %2008, 20:21
knop1.onPress=function()
{
openDicht(mc1,mc2);
}
knop2.onPress=function()
{
openDicht(mc2,mc1);
}
function openDicht(openMc:MovieClip, dichtMc:MovieClip)
{
openMc.play();
dichtMc.gotoAndStop(1);
}
Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.png Jan
sjeezo
%Europe/Berlin %813 %2008, 20:32
Beste Jan,
Bedankt alvast voor de hulp, maar dit werkt echter niet. Het is moeilijk uit te leggen. Misschien is het handiger dat ik mijn fla ergens upload en dan dat iemand mij probeert verder te helpen?
bedankt voor de hulp !
mist673
%Europe/Berlin %385 %2008, 10:14
Hey Sjeezo,
Ik ben zelf nog maar pas bezig met flash en AS.
Mijn oplossing voor jou probleem zal zeker niet de meest verfijnde zijn, maar ik denk wel dat ze kan dienen.
Zie sjeezo.zip voor het .fla bestand.
sjeezo
%Europe/Berlin %666 %2008, 16:59
mist673,
Mag ik je feliciteren want je hebt mijn probleem opgelost!! eindelijk is het gelukt, HET grote dilemma :D
Bedankt voor je moeite, en de vorige mensen die gereageerd hebben ook bedankt !!
Cheers
Sjeezo_
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.