PDA

Volledige versie bekijken : Lize Rubens - photography

Jarne
%Europe/Berlin %896 %2008, 22:31
Fotografie website voor Lize Rubens.
Link: http://cencrea.be/Jarne/Lizephotography/

Ze wou het zo simpel en subtiel mogelijk hebben en lekker somber.
Meningen?

Dauntless
%Europe/Berlin %908 %2008, 22:48
Ik moet toegeven, een zwart scherm waarop niets gebeurt is inderdaad lekker somber (FireFox 3.0.1, WIN 9,0,124,0 (Debug player)). Als ik refresh komt hij er wel door. (Same story with IE)

Het eerste wat ik me afvraag: Waarom Flash? Wat is de meerwaarde van Flash hier ? Er zijn geen animaties/overgangen en dit alles kan even goed in HTML + JS gebeuren...

Jarne
%Europe/Berlin %387 %2008, 10:18
-Je bedoelt dat er geen preloader aanwezig is en dat je eventjes moet wachten voor de site op het komt?

-Bij gebrek aan kennis van JS (momenteel) + de kleine subtiele animatie van het zwaante, de preloader die gebruikt wordt bij de foto's maken de site meer flash dan html.

Dauntless
%Europe/Berlin %399 %2008, 10:34
Nee, de site laad echt niet. Ik heb een paar minuten zitten wachten en de site kwam nog niet. Bij een refresh in hetzelfde venster kwam de site wel meteen...

Gezien de grootte van de foto's lijkt een preloader me zelfs overbodig. De kleine animatie van de zwaan kan inderdaad in Flash gedaan worden, maar dat is nog geen rede om ook de rest van de site in Flash te doen. De site zelf is wel leuk en somber, maar er is echt geen rede om Flash te gebruiken (tenzij vanwege onkunde van het betere alternatief, wat al te vaak een rede is)

En als het dan toch absoluut Flash moet zijn, waarom dan inderdaad geen preloader op de site zelf? Wellicht dat de 'bug' van ook verdwijnt.

cr33mers
%Europe/Berlin %403 %2008, 10:41
Ik vind het een knap portfolio. Ik begrijp de bedoeling van strak en sober, en voor mij persoonlijk is men hier ook in geslaagd.

wat ik zou aanpassen:

-De "hoogte" van de pagina. Ik werk op apple 1440x900 en de pagina is net te lang. Maw ik zit met een scrollbar rechts, die eigenlijk totaal geen fuctie heeft, behalve vervelend zijn, want als ik naar beneden scroll komt er toch niks bij , als alleen zwart.
- Bij de afbeeldingen pagina had ik niet onmiddelijk door dat er boven elke afbeelding ook nog pijltjes waren om een volgende en vorige afbeeldingen te kiezen. Maar anderzijds past het concept wel in het geheel, die kleine pijltjes, onopvallend maar ze zijn wel daar. Mss ben ik de enige die dit opmerkt, indien anders, werkt dit concept niet voor de pijltjes en moet er ergens bv een next ofzo komen. buh.
-bij contact zou het leuk zijn moest je op link klikken van het email adres dat je ook onmiddelijk in je email browser komt. Of op zijn MINST dat je het email adres kan selecteren. Anders moet je 5x kijken om het over te typen :p

Besides that, I'm loving it. Staat niet veel op de pagina, maar ik verwacht dat er wel meer op komt na verloop van tijd.

Met het laden van de website had ik geen enkel probleem. Laad van de eerste keer , zoals het hoort. Apple os X leopard - safari is mijn systeem

alexju
%Europe/Berlin %476 %2008, 12:26
Bij mij werkt site van eerste keer, (IE7)

maarten87
%Europe/Berlin %494 %2008, 12:51
ik zou meer ruimte laten tussen de zwaan en de bovenkant...

Jarne
%Europe/Berlin %511 %2008, 13:16
Bedankt voor de reacties!

@ cr33mers: merci man! De contact pagina zal idd nog worden geoptimalizeerd: selecteerbaar e-mail. Voor de rest blijft de info zoals ze is... het draait nog altijd rond de foto's en ze is er goed in vind ik.

Djo-e
%Europe/Berlin %521 %2008, 13:31
leeg maar cool :D
niet te veel shit wat ik dan juist netjes vind omdat je je dan meer naar de fotos gaat kijken en er rustige sfeer omheen heb. ik vind ut vetsug keep it up
inderdaad alleen de contact ff mailformpje ofzo..

damarez
%Europe/Berlin %676 %2008, 17:14
leuke dame
ze fleurt de website echt op :D