PDA

Volledige versie bekijken : php pagina opend niet in browser

stefan3548
%Europe/Berlin %442 %2008, 11:37
hallo,
Ik heb sinds kort het volgende probleem met .php bestanden openen. Ik heb een install.php die een tabel in een database moet maken en dit werkte altijd goed. Als ik nu met Firefox naar deze install.php surf dan zie ik deze pagina niet maar Firefox vraagt "Wat moet firefox met dit bestand doen" Zie screen.
kan iemand mij hieruit helpen?

groetjes
Stefan

WernerL
%Europe/Berlin %484 %2008, 12:37
Is het een webserver op je eigen pc ? Staat hij goed geconfigureerd? (wss niet)
Wat heb je gedaan in de tijd dat hij het nog wel deed tot het moment dat het stuk ging ?
Iets meer informatie graag. :-)

Is het een apache webserver ? Wordt de php module wel goed geladen? Kijk je logs eens na.

stefan3548
%Europe/Berlin %493 %2008, 12:51
Nee het is geen server op een eigen pc maar van mijn provider. Wat er anders is van toen het nog wel werkte is niets.... zover ik kan inzien. Ik heb wel erg zitten experimenteren met php en mysql maar omdat ik de server dus niet zelf draai kan ik me(nog) niet voorstellen dat ik daar iets stuk gemaakt heb
Platform: Linux 2.6, Apache 2.2, MySQL 5.0, PHP 5.2, Perl 5.8.
EN of de php module wel goed geladen is dat weet ik niet en ook logs nakijken is mijn niet bekend. Kan dat wel als ik het niet op een eigen server heb draaien?
Ik hoop dat je hier iets meer mee kan.
Stefan

WernerL
%Europe/Berlin %520 %2008, 13:29
Als het een acount bij een hostingbedrijf is en je weet zeker dat er WEL php bij zit dan even je hosting contacteren met het probleem. Mischien is er wat mis gegaan bij een update en/of onhoudswerkzaamheden.

stefan3548
%Europe/Berlin %533 %2008, 13:48
Daar dacht ik ook aan. Ik weet niet veel van php maar kan ik concluderen als ik als ik van:
<?php
phpinfo();
?>

Niets terug krijg er iets bij mijn provider mis is?

Stefan

WernerL
%Europe/Berlin %538 %2008, 13:55
Als je daarmee geen info terug krijgt is er iets mis met de webserver van je host gok ik.

Jan
%Europe/Berlin %067 %2008, 02:37
phpinfo() kan ook 'uitstaan' of niet bestaan.
Misschien is het dit opnieuw:
php file doet het in de ene map wel en de andere niet. http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=315453&postcount=8 ;)

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.png Jan