PDA

Volledige versie bekijken : (on)zichtbaar maken van tekstgraphic met actionscript

Mayanda
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:20
Ik heb een toneel met een bewegende spot op de vloer.
Vage tekst (Vaag) wordt daarmee duidelijk zichtbaar (Duid) gemaakt (Vaag en Duid zijn alleen qua kleur verschillend, Duid zit in een gemaskerde layer, Vaag in een normale layer eronder).
Op de 'wand' zitten knoppen.
Nu wil ik met actionscript bij rollOver Vaag en Duid zichtbaar maken en bij rollOut onzichtbaar.

maikel
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:29
als ik het goed begrijp is dus je bedoeling om beide zichtbaar te maken bij rollOver en beide onzichtbaar bij rollOut.

ik ga er vanuit dat dat beide de variabele namen zijn,
dan zou dit script op de knop die hiervoor zorgt voldoende moeten zijn.

on(rollOver){
setProperty("duid",_alpha,100);
setProperty("vaag",_alpha,100);
}

on(rollOut){
setProperty("duid",_alpha,0);
setProperty("vaag",_alpha,0);
}

waarbij vantevoren beide objecten natuurlijk hun alpha op 0 hebben staan,

hoop dat ik je hiermee voldoende gehopen heb, succes,

Groet Maikel

Mayanda
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:50
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd (had ze natuurlijk niet op alpha 0 staan...), maar het werkt nog niet.

Er MC's van maken verhelpt het ook niet (was dat overigens nodig?). De teksten zijn nu natuurlijk onzichtbaar, maar ze blijven weg...

Bedenk dat de timeline doorloopt om de spot te laten bewegen; is het misschien noodzakelijk dat ik daarvan een MC maak?

rackdoll
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
setProperty is een verouderde versie van AS.
je kan beter doen:

on(rollOver){
duid._alpha = 100;
vaag._alpha = 100;
}

etc, etc.............

rackdoll
%Europe/Berlin %456 %2005, 11:58
zoiezo als je dynamische tekst achter een mask zet gaat et vaak fout.
op een of andere manier laat flash dan de tekst helemaal niet zien.
dus daar zou het ook aan kunnen liggen...
ene oplossing heb k er niet echt voor want ik lig er ook mee in de clinch.......
als k een oplossing weet laat ik het je weten...

rackdoll
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
oplossing:
je moet de tekst dan "embedden" als je dat doet laat hij de tekst dus wel zien..
moet je maar effe proberen..

succes ;)

maikel
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
//
hehe zo te zien staat het antwoord al hierboven, ben er zelf ook weer stukje wijzer van geworden :) . hoop dat het gelukt is

groet maikel

Mayanda
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
Nog niet...
Het lukt me zelfs niet uberhaupt een willekeurige graphic of MC zichtbaar en weer onzichtbaar te maken (buiten het maskerdeel). Met de knop is niets mis: on(release) werkt wel voor een gotoAndStop actie. Zullen wel weer een paar beginnersfouten achter zitten.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:08
als ze ook gemaskert worden werkt dat ook niet.. want je kan het masker niet zomaar aanpassen..
zet ze eens helemaal bovenaan of onderaan, iig niet meer onder 1 van die maskers..
en laat dan is zien wat voor script je nu gebruikt?

Laiverd
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:29
In je oorspronkelijke post heb je het over "Duid" en "Vaag", maar in je script gebruik je duid en vaag. Da's nie handig. Bovendien: in alle oplossingen wordt ervan uitgegaan dat duid en vaag de instancenames van de symbols zijn ...

John

Mayanda
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
:# O ja, dat was het (instancenames), te lang niet met Flash gewerkt, excuus :#
Zelfs onder het masker werkt het nu prima :)
Bedankt iedereen!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
niet echt handig.. maja niks aan te doen.. mooi dat het gelukt is.. :)