Volledige versie bekijken : Probleem met MouseOver
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %690 %2008, 17:34
Ik heb een movieclip met daarin een tekening in en daarop een tekstvak, als ik een mousehandler aan deze movieclip hang, dan vuurt hij het mouse_out event af als ik over de tekst ga. Hoe kan ik dit verhelpen?
Ik dacht dat dit te verhelpen viel door een grote onzichtbare bol over het geheel te plaatsen op de bovenste layer in de movieclip maar dit lukt blijkbaar niet.
EDIT: kan iemand mij misschien vertellen hoe ik controleer wat het type is van "event.target"
tilpo
%Europe/Berlin %753 %2008, 19:05
Waarschijnlijk is dit probleem te verhelpen door het tekstvak in de movieclip te stoppen, maar het probleem kan ook verder liggen...
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %760 %2008, 19:15
het tekstvak zit in de movieclip
ik spreek het aan via zijn instance name binnen de movieclip
ik heb iets gelezen over useCapture parameter bij het adden van een eventListener
ik heb dit al op true en false gezet, maar dit verhielp mijn probleem niet, ook via het werken met de EventPhase hielp niet.
Dit probleem valt waarschijnlijk simpel op te lossen.
Dit is mijn as, en ik heb dus een movieclip ContentBol2 die ik via z'n instancename aanspreek
var cb1:ContentBol2 = new ContentBol2();
cb1.x = stage.stageWidth/2 - 250;
cb1.y = stage.stageHeight + 200;
cb1.width = 0;
cb1.height = 0;
cb1.rotation = -10;
cb1.item_txt.appendText(menuItems[0]);
cb1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, mouseOverHandler);
cb1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, mouseOutHandler);
perrierContainer.addChild(cb1);
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %828 %2008, 20:53
ik heb gewoon binnen de MovieClip er een MovieClip over geplaatst en daarop de eventlisteners gehangen, stom dat ik daar niet meteen aan dacht
12tr
%Europe/Berlin %405 %2008, 10:44
EDIT: kan iemand mij misschien vertellen hoe ik controleer wat het type is van "event.target"
if(event.target is TextField)
{
//doe iets
}
marcvz
%Europe/Berlin %534 %2008, 13:49
Als je mouseChildren op false zet zou je probleem waarschijnlijk ook opgelost zijn.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.