Volledige versie bekijken : Flash 8 krijgt geen ondersteuning voor Flash Player 8.5
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
Flash 8 is net een maand uit, en ze hebben het bij Macromedia alweer volop over de 'upcoming releases'. In de eerste plaats natuurlijk de pas aangekondigde Flash Player 8.5, Flex 2 en Flex Builder 2. Maar ze denken alweer verder na over de toekomst, en dat is natuurlijk maar goed ook. De Flash 8 authoring tool, zoals de meesten hier gebruiken, zal volgens dit eerste bericht geen ondersteuning gaan bieden aan de nieuwe Flash Player, die waarschijnlijk in het voorjaar van 2006 op de markt zal worden gebracht samen met de Flex software. Wel komt er een 'public alpha release' van Flash 9, die het mogelijk maakt om toch gebruik te maken van de nieuwe Flash Player.
Verder wordt er duidelijk gemaakt dat de Flash Player releases een eigen roadmap gaan volgen, wat waarschijnlijk tot gevolg heeft dat je een betere Flash Player in je bezit hebt, terwijl je er met je Flex Builder of Flash Authoring nog niks mee kan. Macromedia onthult met dit bericht ook de nieuwe codename van Flash 9, en dat is BLAZE geworden.
Meer info:
De bron van dit alles. (http://weblogs.macromedia.com/md/archives/2005/10/codename_for_th.cfm)
Cowerd
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
BLAZE 8D
Maar wel jammer van die ondersteuning..
al maak ik toch geen gebruik van al die dingen die er daar nieuw zijn:P
Dopefish
%Europe/Berlin %629 %2005, 16:07
wat een stomme naam.. Blaze.. haallooo www.blazefocus.nl (snel registreren ^^)
Nee sorry ik vind BLAZE maar niets, waar staat het eigelijk voor, er zit niet eens een F in.
BDisOKE
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:15
Het is maar een codenaam Dopefish...
Net als Eightball was.
Dopefish
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
Oke dat is mooi,
Maar toch zie ik het somber in, aangezien macromedia door adobe is gekocht.
Tha Narie
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
And why is that?
Het is wel erg positief dat Macromedia voor zowel Flex als Flash een public Alpha wil releasen, zie je bijna nooit! Betere betrokkenheid, krijgt betere feedback! Tonen dat je bezig bent met nieuwe dingen, en niet 2 jaar stil zijn ;)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
Het is wel erg positief dat Macromedia voor zowel Flex als Flash een public Alpha wil releasen, zie je bijna nooit! Betere betrokkenheid, krijgt betere feedback! Tonen dat je bezig bent met nieuwe dingen, en niet 2 jaar stil zijn ;)Precies, dat is echt goed, alleen zijn ze er in mijn ogen een beetje laat mee, maar goed beter laat dan nooit! Op de blog van Peter Elst stond trouwens nog een mooi stukje over "Saying goodbye to a brand" (http://www.peterelst.com/blog/2005/10/08/saying-goodbye-to-a-brand/), en ook het commentaar van David Mendels (http://www.peterelst.com/blog/2005/10/08/saying-goodbye-to-a-brand/#comment-5997) is veelbelovend voor de toekomst.
Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet blij ben met de fusie van Macromedia en Adobe, ik hoop dan ook zeer dat Macromedia als aparte afdeling zal blijven bestaan, en dat kan ook bijna niet anders, aangezien bijna alle producten van Macromedia een toevoeging zullen zijn en geen directe concurrent hebben bij Adobe, dus iets van Adobemedia zal het wel worden dan :P
Roenes
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
Even over die codenaam he: wat heeft het voor een nut om een codenaam te nemen als je die toch publiekelijk bekend gaat maken? Ik zie het nut er niet van in :p
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %756 %2005, 19:08
Tja, meestal is een codename puur en alleen maar bedoeld om makkelijk onderscheid te kunnen maken tussen verschillende projecten binnen een bedrijf [^] en dan kan je de officiële benaming nog even uitstellen, wie weet heet het bij de release wel Adobe GoLive NeXT :P
dekees
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
vxcv
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.