PDA

Volledige versie bekijken : xml uit List class in flash krijgen

Lippuzz
%Europe/Berlin %659 %2008, 16:49
Ik heb met zoeken op het forum een script gevonden van brosskoppie in het serverside scripting gedeelte van het forum.

Dit script genereert een xml betand. ik heb alleen gen flauw idee hoe ik deze xml vanuit flash kan benaderen om het zo te gebruiken voor een image gallery.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen?

Dauntless
%Europe/Berlin %665 %2008, 16:58
Bekijk een paar beginners tutorials over XML in Flash, zoals bv
http://www.flashfocus.nl/tutorials/XML/?filename=De%20basis%20van%20XML%20in%20Flash_Stef an%20Schaafsma.zip

Lippuzz
%Europe/Berlin %693 %2008, 17:38
het is niet dat ik niet weet hoe ik met xml om moet gaan maar meer hoe ik de xml die door php wordt gegenereert in flash krijg vanuit dat script.

er staat nergens een bestandsnaam dat ik waar ik naar kan referen in flash om de xml te loaden. Er wordt in de php niets geprint wat ik met loadvars op kan halen

link naar de class
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=19176&highlight=class+ListFiles

Dauntless
%Europe/Berlin %701 %2008, 17:50
De listProvider maakt toch gebruik van de ListFiles classe en print een xml document dat je kan inladen in Flash met de XML classe ?

Ik heb zelf die classe ook al vaak gebruikt, en het werkt perfect... Nog een voorbeeldje:
<?php

//map opvragen
$targetMap = explode("|", $_GET['folder']);
$targetMap = join("/", $targetMap);

//classe van brossie, zwier en yusuf inladen
require_once("ListFiles.class.php");

//instance maken
$myList = new clsListFiles();
//dir instellen
$myList->setDir($targetMap . "Big");

//lijst opvragen
$files = $myList->getFiles();

$output = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>";
$output .= "<pictures>";

//lijst doorlopen
for($i=0;$i<count($files);$i++)
{
$output .= "<picture>";
$output .= "<src>".$targetMap."Thumbs/".str_replace(" ", "%20", $files[$i])."</src>";
$output .= "<big>".$targetMap."Big/".str_replace(" ", "%20", $files[$i])."</big>";
$output .= "</picture>";
}

$output .= "</pictures>";

print $output;

?>

Lippuzz
%Europe/Berlin %703 %2008, 17:52
ok, dus in plaats van een .xml laad ik het php bestand in in flash. wat op hetzelfde neer komt omdat het bestand een xml structuur als output heeft?

Dauntless
%Europe/Berlin %708 %2008, 18:00
Inderdaad ;).

Eventueel ook een xml header in php meegeven zodat je browser het ook als XML herkent en zodat je dus (bv) in FireFox een mooie xml structuur te zien krijgt.

Lippuzz
%Europe/Berlin %711 %2008, 18:04
ok thanks. Wel erg handig idd dat script :D
Had inderdaad ook al ergens gezien dat je een header mee kunt gegeven.

Ik heb iig weer iets om mee aan de gang te gaan.

Lippuzz
%Europe/Berlin %720 %2008, 18:17
hmm, even aan het testen gegaan wat het script doet. maar als ik de bestanden op de server zet in de root, en in de root een map image heb met drie plaatjes krijg ik het volgende:

<basedir><br /><b>Warning</b>: Invalid argument supplied for foreach() in <b>/home/domein/domains/domein.nl/public_html/test/album/listProvider.php</b> on line <b>44</b><br /><br /><b>Warning</b>: Invalid argument supplied for foreach() in <b>/home/domein/domains/domein.nl/public_html/test/album/listProvider.php</b> on line <b>55</b><br /></basedir>

:(

//edit,

het een en ander gestript, en krijg nu een keurige lijst.