PDA

Volledige versie bekijken : Pixels zichtbaar in logo.

Marcel van L.
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:54
Hallo mensen,

Vraagje: Ik heb een logootje ontworpen in Illustrator. Vector-gebaseerd, dus schaalbaar zonder kwaliteitsverlies. Toch zie ik pixeltjes wanneer ik het logootje publiceer of uitprint.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb in het ontwerp gebruik gemaakt kalligrafische penselen. Met name bij de curven zijn de pixels zichtbaar.

Kijk voor een voorbeeld van wat ik bedoel op:
http://www.duifkruid52.nl/test.htm

Ben benieuwd naar jullie reactie. Ook kritische reacties betreffende het ontwerp zijn altijd welkom!

Marcel

dakans
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
Dat is erg vreemd!

Wanneer je het uitprint, doe je dat rechtstreeks vanuit Illustrator?
En wat bedoel je precies met publiceren?

Of gaat deze vraag op nadat je het in Flash hebt geïmporteerd?

Marcel van L.
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
Met publiceren bedoel ik eigenlijk, dat ik kies voor opslaan voor web en het bestand opsla als png-24 bestand. Ik zie idd, dat als ik het bestand rechtstreeks van uit AI afdruk dat ik geen kwaliteitsverlies heb.

Toch wil ik het bestand graag op het web plaatsen zonder wezenlijk kwaliteitsverlies. Heb jij nog een goede oplossing voor mij?

Laiverd
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
Met opslaan naar PNG zal het altijd een pixel/bitmap bestand worden. En dat is dus altijd een kwaliteitsverandering (niet per se verslechtering). Als je de boel op vector kwaliteit wilt houden, dan zit er maar een ding op; zorgen dat het vector blijft > Flash dus.

John

Marcel van L.
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:37
Okee. Dat is duidelijk. Als Flash er toch ook niet was, hè! :)

digitalnrg
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:40
leuk logo, zie die pixels niet hoor ? hou je altijd wel een beetje, except for flash

Bart
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:42
Wat ik gemerkt heb met het Adobe is dat als je opslaat voor web er meer kwaliteits verlies is dan als je het gewoon via opslaan als doet, misschien dat je de kwaliteit hiermee kan verbeteren.

Laiverd
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
P.s. als ik het logo zo zie, denk ik overigens niet dat het heel veel beter wordt dan het nu is; het is nl. vrij schetsmatig getekend. Ik zou me afvragen of in dit geval het sop de kool wel waard is. Zoals het is, ziet het er wat mij betreft goed uit; alleen de typografie zou wellicht nog iets scherper kunnen.

John

mech7
%Europe/Berlin %342 %2005, 09:13
Als je inzoomed is het wel ok.. volgens mij is het omdat ze net op halve pixels staan waardoor ze niet getoond kunnen worden, en je daarom daadwerkelijk de pixeltjes erin ziet staan aan de rechterkant.

Iasonic
%Europe/Berlin %045 %2005, 02:05
Waarom pakje niet gewoon de achtergrond kleur van je webpagina plaat daar het logo op dan denk ik dat je dit probleem ook wel hebt opgelost, wat ik vaak heb als ik met transparante afbeeldingen werk krijg je inderdaad van die lelijke pixels te zien, soms kun je het verbeteren door bepaalde pixels te verwijderen denk aan schaduw buttons in photoshop met ronde hoeken die je transparant wilt opslaan.

Soms is gummen niet genoeg en zit er niks anders op dan de kleur van de achtergrond te gebruiken.