PDA

Volledige versie bekijken : loadClip in Firefox geeft probleem

dolf123
%Europe/Berlin %619 %2008, 15:52
Beste ff'ers,

Ik heb een probleem in Firefox met de loadClip functie.
In IE loopt deze perfect, in Firefox niet. In Firefox wordt mijn image alleen weergegeven als ik met mijn muis beweeg. Ik neem aan dat dit te maken heeft met dat er iets niet goed geupdate wordt. Ik dacht dat de listener niet goed was, heb veel dingen al geprobeerd, geen resultaat. De url's voor de images worden opgehaald uit een 1 niveau hoger gelegen swf met XML data. Dit moet geen probleem zijn.
Alles werkt in FF, maar alleen als ik dus beweeg met mijn muis of iets dergelijks...

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Groet,
Fred.

/* FUNCTION LOAD IMAGE*/

function imageload(filevar) {

mcLoader = new MovieClipLoader();
loadListener = new Object();

loadListener.onLoadProgress = function(target_mc:MovieClip, bytesLoaded:Number, bytesTotal:Number) {
preloaded = Math.round(((bytesLoaded/bytesTotal)*100));
preloadedText = (100 - preloaded+"%");
}

loadListener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip) {
loader_mc._x = (890 - loader_mc._width);
loader_mcA = new Tween(loader_mc, "_alpha", Strong.easeOut, 0, 100, 1, true);

preloadedText = currentImage+" / "+_parent.totalImages;
}

mcLoader.addListener(loadListener);
mcLoader.loadClip(filevar,loader_mc);

}

currentImage = 1;
filevar = _parent.imagesURL+"/"+currentImage+".jpg";
imageload(filevar);

stop();

Jan
%Europe/Berlin %689 %2008, 17:32
Maak je cache eens leeg in beide browsers en test dan eens opnieuw (in beide browsers)
Het probleem dat je beschrijft zou zich in beide browsers moeten voordoen of in geen enkele.
Is dit alle script of heb je nog ergens een stuk waar iets ivm onMouseMove, onRollOver oid, in staat of heb je nog een deel javascript in je html pagina staan of zo?
De url's voor de images worden opgehaald uit een 1 niveau hoger gelegen swf met XML data.
Met swf bedoel je mc? Of zitten er meerdere swf's in je html pagina?

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.png Jan

dolf123
%Europe/Berlin %693 %2008, 17:38
Dag Jan,

Bedankt voor je snelle reactie.

Maak je cache eens leeg in beide browsers en test dan eens opnieuw (in beide browsers) Gedaan, helpt niet.

Dit probleem komt totaal niet voor bij IE, alleen bij FF, Netscape en Flock.
En er staat geen javascript of iets dergelijks in mijn html pagina.

In de index.swf wordt een work.swf geladen. Hierin laadt in telkens project.swf met
loadmovie en unloadmovie als je een project selecteerd. Alles werkt prima tot aan de eerste foto. Als ik vervolgens beweeg met mijn muis waar dan ook, dus beweging in het algmeen laadt hij de foto netjes en loopt de preloader ook gewoon op zoals het hoort. Als ik mijn muis niet beweeg dan blijft hij gewoon hangen.

Groet,
Fred.

Gerrit55
%Europe/Berlin %336 %2008, 09:04
Wat voor code gebruik je in Html om je swf te tonen?

digitalecartoons
%Europe/Berlin %345 %2008, 09:17
Gebruik je toevallig wmode=transparent? Haal wmode eens geheel weg, werkt het dan wel?

dolf123
%Europe/Berlin %450 %2008, 11:48
Beste digitalecartoons,

Dat was de oplossing!
Weg met 'wmode' en geen probleem meer.

Waarom is dat een probleem geworden?
Dit heb ik nooit eerder gemerkt.

Heel erg bedankt.

Groet,
Fred.

digitalecartoons
%Europe/Berlin %455 %2008, 11:55
Geen idee. Lees alleen wel vaker dat wmode vaak wat buggy is. Zo heeft het bij IE het probleem dat het gebruik van pijltjestoetsen in een flash game b.v. niet goed werkt: laat je hele pagina scrollen.
Kwam er in ieder geval op door deze pagina:
http://www.scottgmorgan.com/blog/index.php/2006/06/23/wmode-transparent-wtf/#comments
Die had precies jouw probleem.