PDA

Volledige versie bekijken : swf file speelt wel op via verkenner, maar niet via site

radio749
%Europe/Berlin %472 %2008, 12:20
Als eerste wil ik jullie even vertellen dat ik niet een echte flash kenner ben, en dat ik hier voor het eerst jullie hulp inroep. Mocht deze vraag in de verkeerde groep staan dan sorry.
Het gaat om het volgende: ik heb via het programma Panorama Maker 4 pro van Arcsoft een 360 graden panorama foto gemaakt en deze opgeslagen als Flash file (wmf)
Zo kan ik hem dus op onze website zetten en kunnen de bezoekers rondkijken in onze serre.
Maar....sommige kunnen hem uitermate goed zien, maar ik zelf niet. Ik zie alleen het frame met een rode vlak erin.
Maar het rare is dat als ik de file (wmf) direct open op mijn computer via mijn verkenner werkt hij prima. Ik heb van alles al geprobeerd, flash eraf, flash erop, flash speler eraf, flash speler erop, andere browser, instellingen nageken, firewall verwijderd.
Ik weet het niet meer, het moet ergens fout zitten en ik weet niet waar.

De grote frustratie is gewoon dat andere hem wel werkend zien op onze site, en IKKE niet !!!
en als ik hem werkend wil zien moet ik hem via verkenner bekijken :@

Welke flash expert weet waar het mis gaat

Dauntless
%Europe/Berlin %478 %2008, 12:28
WMF is een formaat van windows en heeft niets met Flash te maken. Flash speler verwijderen / terug installeren zal dus inderdaad niets helpen.

Je hebt wellicht een ander ActiveX element nodig...

radio749
%Europe/Berlin %482 %2008, 12:34
Bedankt voor je snelle reactie, maar de file die op het net staat (dus die panorama foto in 360 graden) is een Shockwave Flash Object van 10,6 mb.
Exploder ziet dat hij een flashplayer nodig heeft en instaleert (of wil dat ik het doe) een flashplayer. Welke ActiveX element zou je dan nodig hebben om deze file via een site af te spelen en waarom kunnen andere het wel.

Dauntless
%Europe/Berlin %483 %2008, 12:35
Wat is dan de extensie van het bestand? WMF is het alleszinds niet, aangezien dat een "Windows metafile" file is.

Bedoel je een .swf ?

radio749
%Europe/Berlin %490 %2008, 12:46
Sorry sorry, inderdaad (blond zeker) een swf bestand en aangemaakt door Panorama maker 4, dus de mogelijkheid om in Flash op te slaan.
Maar het rare is nu dat hij het ook niet doet via mijn zoon zijn PC en die heeft Vista en een beest van een PC.
Kan er een blokade zitten in mijn router of bij me provider (ja tegenwoordig is alles mogelijk)

Dauntless
%Europe/Berlin %499 %2008, 12:59
Lijkt me sterk. Deel anders de url even met ons :).

radio749
%Europe/Berlin %502 %2008, 13:03
Dat is natuurlijk geen probleem, maar verwacht geen wereld foto, dit was ook maar een test (wat dus op problemen stuit)
Komt ie: http://www.vanderkant.nl/pano/serre.htm (niet lachen hoor )

Dauntless
%Europe/Berlin %506 %2008, 13:10
Bij mij werkt hij ook gewoon.

Download eens de trial van ServiceCapture (http://kevinlangdon.com/serviceCapture/) en kijk (bv via IE) of de SWF oproep succesvol is.

//EDIT:
De swf laadt wel gewoon, maar de foto is blijkbaar inderdaad een rood vlak. Is wat wat je bedoelt? Aangezien de preloader werkt, is er al niets mis met je flash player.

radio749
%Europe/Berlin %508 %2008, 13:11
Ja vrijf het er nog even in :-)
Ik ga het even downloaden, kijken wat er gebeurt

Dauntless
%Europe/Berlin %508 %2008, 13:12
Zie mijn edit :).

Hier krijg ik je serre te zien in IE, maar in FF is het inderdaad een rood vlak... Erg vreemd ! :S

radio749
%Europe/Berlin %517 %2008, 13:24
Ik heb nu dat programma gedownload (hij moest trouwens wel Java laden en instaleren) maar ik zie nu geloof ik wel wat fout meldingen (van de gele dingen) maar wat kan ik ermee, en welke conclusie trek ik hieruit ??

Dauntless
%Europe/Berlin %522 %2008, 13:31
Het gaat enkel om 'serre.swf'. En aangezien de preloader het goed doet, wordt die ook juist geladen.

Het lijkt me eerder dat dat programma publisht voor een hele oude flash versie en dat die niet meer goed geïnterpreteerd wordt door de FP van FireFox of iets dergelijks. Kan je kiezen naar welke flash versie je exporteert ?

radio749
%Europe/Berlin %538 %2008, 13:55
Het programma is vrij nieuw en kan exporteren naar: jpg,tif,bmp,tga,mov, pt vieuwer en flash. Ik kan niet aangeven welke versie flash
Maar ik ben nu op de site aan het kijken of ze een update hebben of zo
Ik zie iets van een VRML plug-in for PanoramaMaker.
Ik weet niet of dat zal helpen, maar ik probeer maar wat...wordt er gek van

pathe02
%Europe/Berlin %438 %2008, 11:31
Ik wil even inhaken op de omvang van je pano, deze is wel erg groot.
Ik zou eens naar de resolutie en grote van de gebruikte foto's kijken en deze als het mogelijk is verlagen, als je omvang van je file kleiner is laad hij ook makkelijker en sneller.

radio749
%Europe/Berlin %524 %2008, 13:34
Bedankt voor je reactie ik vind het altijd nog fijn als er mensen met tips komen want ik ben nog steeds aan het stoeien ermee
Ik vond je tip best intresant en een optie, buiten het feit dat andere mensen hem wel kunnen zien (maar dat zou aan de pc en/of verbinding kunnen liggen)
Ik heb de foto's verkleind en de panorama is gekropen van 11 mb naar 156 kb
Maar helaas, dit werkt ook niet [V] [?] [V]

Op naar de volgende tip, kan het niet aan de provider liggen ???

pathe02
%Europe/Berlin %723 %2008, 18:21
Ik zie ook dat het een .htm file is misschien kan je hem opslaan als .html sommige browsers hebben problemen met .htm files

godot
%Europe/Berlin %440 %2008, 11:34
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem met die Flash panorama's. Enkele jaren geleden heb ik deze gemaakt (in Flash zelf met as). In de verkenner toont hij nog mooi mijn filmpje, op de site ziet iedereen ook die rode band (onafhankelijk over welke browser het gaat).
Pfff, ik weet ook niet wat ik ermee kan aanvangen.