PDA

Volledige versie bekijken : random signature

Dopefish
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:11
Ik heb gezocht op het forum enniet gevonden, dus nu hier

hoe krijgt bijvoorbeeld BDisoke en roenes enzo het bij hun sign voor elkaar dat het elke kere een ander plaatje is, misschien heb ik niet goed gezocht.
Maar toch wil ik het weten :D

Roenes
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
Je had natuurlijk mij of BD ook een PM kunnen sturen hierover ;)

Even een korte uitleg: je hebt 1 hoofdswf waar alleen maar 1 mctje instaat. In dat mctje laad je een andere swf. Je eigenlijke sigjes worden dus losse swfs en die geef je bv de namen 1 t/m enz..

In je hoofdmc laad je dan een willekeurig sigje in door: mc.loadMovie("map/sig" + Math.ceil(Math.random() * aantal sigs) + ".swf");

Dit is kortweg de truc die je toepast :)

Dopefish
%Europe/Berlin %370 %2005, 09:52
Dankjewel!
Dan kan ik ook een mooie sig maken!

BTW als ik jullie had gePM'd hadden andere mensen er geen kennis van, daar is dit hele forum toch voor, voor kennis overdragen? :D

BlackiE
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:53
En als je een signature een verschillende afbeelding laat tonen per soort website????
Ik wil bijv. dat mijn signature herkent dat het geladen wordt in het forum van flashfocus. Is dit mogelijk??? Misschien in de html code of in flash dat flash het adres kan laden waarin de flash zit??? Snappie?

ninetynine
%Europe/Berlin %360 %2005, 09:38
Dankjewel!
Dan kan ik ook een mooie sig maken!

BTW als ik jullie had gePM'd hadden andere mensen er geen kennis van, daar is dit hele forum toch voor, voor kennis overdragen? :D

oh jawel :D
:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1997

BlackiE
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:18
oh jawel :D
:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1997

Dit bedoelde ik niet, ik wil geen random gebruiken. ;)
Ik wil dat flash herkent in welke website het zit, bijv. aan het adres. Zo kan je dan verschillende thema's gebruiken, die je voor speciaal voor 1 website bedoeld is.

Dopefish
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
hij reageerde ook op mijn post :D

schoonmoeder
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:45
volgens mij word het maken van een website dependent signature moeilijk. dat kan alleen met verschillende swf source files dus ja dan heb je niet meer 1 signature.

Roenes
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:48
Wel hoor, vraag met de property _url de complete url op en met wat string methodes kun je het domein dan achterhalen :)

Dopefish
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
Maak maar een tutorial dan ^^

Roenes
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:24
Dit is het maken van een tutorial niet waard :P;)

Neh ik heb gewoon niet genoeg tijd om tutorials te gaan schrijven :)

Dopefish
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:12
En of dat het waard is..

maarja geen tijd geen tutorial blijkt maar weer :D:p

behived
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:20
@ Dopefish
Als jij wel tijd hebt kan je vast met de hulp van de help in flash (gebruik de termen van Roenes om te zoeken) een mooi tut schrijven! Zul je zelf ook veel van opsteken en kan je jezelf verbazen! En als er iets niet lukt dan post je je probleem, ik zal je wel helpen!

Dopefish
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
Hmm dat is misschien wel een plan,

maar dan maak ik eerst wel 2 basic tutorials voor mezelf, om te kijken of ik het allemaal wel duidelijk kan uitleggen.

Roenes
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:28
Dit vind ik idd ook wel een strak plan. Maak die tut maar eens en voor vragen sta ik natuurlijk altijd open :p

behived
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:32
succes en als het lukt krijg je van mij zelfs een reputatiepunt! :)

Dopefish
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:33
Waauw!!! Dat is wel heel tof...

Maar eerst een andere maken om te kijken of ik het wel in me heb '',

BTW Roenes ik wilde he eigelijk vragen in die van Feyenoord20 topic, maar dat deedik maar niet..

Je hebt dat plaatje van jouw dat er steeds opnieuw roenes komt in pixels(heel groot) met andere kleuren, zijn die kleuren random of heb je dat allemaal handmatig met tweening gedaan (lijkt me niet)...
Het zal wel met Actionscript en padding geschreven zijn ofzo?

Roenes
%Europe/Berlin %794 %2005, 20:03
Je hebt dat plaatje van jouw dat er steeds opnieuw roenes komt in pixels(heel groot) met andere kleuren, zijn die kleuren random of heb je dat allemaal handmatig met tweening gedaan (lijkt me niet)...
Het zal wel met Actionscript en padding geschreven zijn ofzo?Ik zag net pas je reactie :D

Die kleuren worden idd random gekozen. De eindpositie voor ieder blokje ligt vast in een array en die waardes worden aan de mc gekoppeld zodra die gemaakt wordt. Via een onEnterFrame wordt het vierkantje dan naar zijn eindpositie gebracht :)

Dopefish
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
oke vet..

source 8~ :D

Roenes
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
Ik zou zeggen: probeer het eerst zelf eens :P source kan je later altijd nog krijgen ;)