PDA

Volledige versie bekijken : Button Hit of Click

Dopefish
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
Als je een button maakt heb je 4 keyframes
Normall Over nogeen en Hit

Maar als je er dan op klikt dan gaat ie wel netjes naar de nieuwe pagina, maar staat die knop weer in normal. Ik zou liever zien dat ie op hit of die andere blijft staan OnClick was het geloof ik. Is dat mogelijk met AS?

Nu doen ik het anders dat ik de knop weghaal en een andere neerplant, die dan eruit ziet dan die pagina dan actief is.

Ik hoop dat het duidelijk is. Anders scherp i het wel aan met plaatjes.

Roenes
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
Volgens mij is dit niet mogelijk met buttons van het type button. Als je buttons maakt van movieclips dan is het wel mogelijk. Dan kun je door gotoAndStop() de mc op bepaalde frames laten stilstaan waardoor je jouw effect kan creëren. Maar met een gewone button was het volgens mij niet mogelijk :)

Dopefish
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
waarom heb je dan in hemels naam 4 frames bij een Button ??? Dat is dan toch nergens voro nodig alsof je die Hit ergens ziet?

Roenes
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:33
Die hit is om het gebied aan te geven waar geklikt kan worden. Dit is handig in het geval van een button die uit tekst bestaat. Als je geen hit area maakt, dan zijn alleen maar de letters klikbaar. Alle ruimte daartussen niet. Dit schiet dus niet op.

Als je in de hit area dan een rechthoekje trekt wat de hele tekst bedekt, dan zie je dat niet terug, maar is wel alle ruimte tussen de letters klikbaar. Daarvoor dient die hit area :)

Dopefish
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
Aha.. en dat 3e frame, dat wil ik dus terugzien zegmaar, die kun je dus alleen zien als je erop klikt, die kan je niet via een truukje vasthouden

Nu snap ik wat hit is ^^ yeah, nu kan ik mijn knoppen dik improven, alhoewel ik meestal het 3e en het 4e frame hetzelfde had! hehe