Volledige versie bekijken : Tekstvak een bepaalde vorm geven
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %724 %2008, 18:23
Mijn vraag is redelijk simpel maar nogal moeilijk te formuleren om op Google antwoord te vinden. Nuja, is het mogelijk om het tekstvak in flash een bepaalde vorm te geven? Zodanig dat die perfect in een cirkel past.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %935 %2008, 23:26
Niet op een makkelijke manier.
Als je dit wild doen zul je heel wat intensiefe actionscript moeten toepassen.
Je kun een heleboel informatie over afmetingen van teksten tegenwoordig opvragen, dus in theorie is het uitvoerbaar. Maar of de computers van je doelgroep dit trekt...
mknol
%Europe/Berlin %937 %2008, 23:29
In illustrator / photoshop kun je dit wel doen. Misschien een beetje omslachtig, omdat je tekst niet meer aanpasbaar is. Dan teken je gewoon een shape, daar kan de tekst infloaten of zelfs als soort rand vullen.
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %690 %2008, 17:33
das wel een beetje jammer, de tekst moet echt wel aanpasbaar zijn
toch bedankt voor de reacties.
xWouterx
%Europe/Berlin %695 %2008, 17:42
Wat voor soort figuur wil je gebruiken?
Dauntless
%Europe/Berlin %705 %2008, 17:55
En hoe dynamisch/aanpasbaar moet het zijn? @authortime, @runtime, via AS, via GUI, ...?
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %376 %2008, 10:02
tekst moet in een cirkel staan, en ik zou de tekst via een xml file aanpassen.
furrie
%Europe/Berlin %383 %2008, 10:12
je kunt ook iedere letter apart neer zetten op de manier die jij wilt, je zult dan ook nog wat letters moeten draaien enzo.
EsseveeForLife
%Europe/Berlin %895 %2008, 22:29
je kunt ook iedere letter apart neer zetten op de manier die jij wilt, je zult dan ook nog wat letters moeten draaien enzo.
dat lijkt me wel erg omslachtig, en de tekst is zo niet aanpasbaar ook, jammergenoeg
theFlashWizard
%Europe/Berlin %995 %2008, 00:54
Een andere simpele oplossing kan zijn:
- Handmatig van te voren textfields neerzetten per regel, in de vorm die je wilt.
- Vervolgens met een script ervoor zorgen dat de tekst die je opgeeft verdeelt wordt over de regels.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.