PDA

Volledige versie bekijken : Movieclip toevoegen IN andere movieClip

fommes
%Europe/Berlin %067 %2008, 02:37
Goede avond heren :)

Zo ik heb de grote overstap vandaag gemaakt naar flash cs3 en dan vooral actionscript 3, ben een beetje tutorials aan het volgen, en moet zeggen dat het me tot nu toe allemaal meevalt, en eigenlijk een stuk begrijpelijker in elkaar zit als AS2.0

Nu loop ik alleen tegen 1 puntje aan, ik vond op internet dat als je een movieclip in een anderer wilt hebben je gebruik moet maken van addChild() maar op één of andere manier werkt dit niet helemaal.

Wat ik op dit moment probeer is om 5 movieclips in een movieclip op de stage te krijgen, maar het lijkt erop dat de movieclips zich niets aantrekken van de Parent clip, ze komen niet echt IN de clip de recht maar meer erop.

mijn code:

include "scripts/xmlLoader.as"; //Van een xmltutorial die ik ook aan het volgen ben :)

var productCount:Number =0;
wishList_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK, addProducts);

function addProducts(e:MouseEvent):void{
while(productCount<=5){
var item:productItem = new productItem; //maak een kopie van de movieclip productItem
productList_mc.addChild(item); //voeg hem toe aan item movieclip waar alle productItem clips in moeten komen

item.x =0;
item.y=100*productCount;
productCount++;
}
}

Nu zijn de productItem clips bij elkaar opgeteld hoger als de item movieclip waar ze in terrecht komen, en zou ik graag willen dat ze 'geclipped' worden of dat er een scrollbalk komt, maar ze lopen gewoon over de item movieclip heen (heb het ook met een scrollpane geprobeerd zelfde resultaat)

Ik hoop dat iemand mijn vraag begrijpt, zo niet laat het weten dan probeer ik morgen met een fris hoofd mijn vraag de herformuleren :)

TheDutch
%Europe/Berlin %748 %2008, 18:58
De kinderen zitten weldegelijk in de parent alleen resized de parent mee aan de hand van de kinderen waardoor je het idee hebt dat ze erop liggen. Bekijk MovieClip.scrollRect (http://livedocs.adobe.com/flex/2/langref/flash/display/DisplayObject.html#scrollRect) eens, dat is denk ik wat je zoekt :).

Mocht je dit niet helpen maak dan een voorbeeld en zet het in je onderwerp.