Volledige versie bekijken : Blurry rectangle maken ...
Lanceee
%Europe/Berlin %458 %2008, 12:00
Iemand een idee hoe je een rechthoek kan blurry maken zodat alle content die er onder staat ook blurry is ... met de BlurFilter kan ik alleen de rand van mijn rechthoek blurry maken maar niet er binnen ..
Thx!
Qronicle
%Europe/Berlin %529 %2008, 13:41
Misschien met behulp van een bitmap, dus het deel dat onder de rechthoek komt 'tekenen' in de bitmap, en dan de bitmap blurren?
Lanceee
%Europe/Berlin %595 %2008, 15:17
Nee het moet via code gebeuren, bitmap is te zwaar
mknol
%Europe/Berlin %007 %2008, 01:10
Iemand een idee hoe je een rechthoek kan blurry maken zodat alle content die er onder staat ook blurry is ... met de BlurFilter kan ik alleen de rand van mijn rechthoek blurry maken maar niet er binnen ..
Thx!
Kun je een voorbeeld posten, normaal gesproken moet de gehele movieclip geblurd worden met het bewuste blurFilter.
Voorbeeld van bitmap gebruik (via code) met blur (plaats in een nieuwe file op je tijdlijn)
var screenwidth:uint = 300;
var screenheight:uint = 300;
var bitmapData:BitmapData = new BitmapData( screenwidth, screenheight, false, 0xFFCC00);
var bitmap:Bitmap = new Bitmap( bitmapData );
this.addChild ( bitmap );
this.addEventListener ( Event.ENTER_FRAME, update );
var newClip:Sprite = new Sprite();
this.addChild ( newClip );
function update ( e:Event ):void
{
// teken inhoud
newClip.graphics.lineStyle ( 10, Math.random()* 0xffffff, 1);
newClip.graphics.moveTo (Math.random() * screenwidth, Math.random() * screenheight );
newClip.graphics.lineTo (Math.random() * screenwidth, Math.random() * screenheight );
bitmapData.draw ( newClip, null, null );
newClip.graphics.clear ();
// blur de inhoud
bitmapData.applyFilter ( bitmapData, bitmapData.rect, new Point(), new BlurFilter( 5, 5, 3 ) );
}
Lanceee
%Europe/Berlin %584 %2008, 15:02
Ja ik maakte een sprite aan, met daarin een drawRect en dan op die rectangle pas ik die blur filter toe, maar je moet dus eerst een bitmap aanmaken dan?
PS, ik gebruikg geen timeline, flashdevelop :)
Qronicle
%Europe/Berlin %604 %2008, 15:30
Het komt er op neer dat ge een screenshot maakt van dat wat onder uw rectangle gaat vallen, deze screenshot plakt in uw bitmap, en de bitmap blurt ge dan.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.