Volledige versie bekijken : Probleemje met actions script ?
Eagle_1
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
Hello
ik ben nog redelijk nieuw met Flash, maar volgens mij klopt mijn denkwijze wel, alleen de werking niet ;-)
Ik heb 2 pijltjes, 1tje links, 1tje rechts.
Wanneer mijn muis aan de linker kant staat moet het linske pijlte knipperen en vica versa
Ik heb 1 hoofdmovie, en van de pijltjes heb ik ook 2 aparte movies (instances links en rechts)
een Pijltje ziet er als volgt uit : Frame 1 = Leeg (niks te zien dus) , frame 2 t/m 10 tween (pijltje veranderd al tweenend van kleur), me t in frame 10 een gotoAndPlay(2) ;
ik het hoofd filmpje staat dit in frame 2 :
mouseX = _xmouse;
if (mouseX >= 630)
{
this.rechts.gotoAndPlay(2) ;
this.links.gotoAndStop(1) ;
}
if (mouseX >310 && mouseX < 630)
{
this.links.gotoAndPlay(2) ;
this.rechts.gotoAndStop(1) ;
}
gotoAndPlay(1) ;
hetgeen er gebeurd is dat de pijltjes wel verschijnen zoals het moet, maar dat mijn tween niet werkt, dus de pijltjes zijn zichtbaar, maar ik krijg geen kleur veranderingen
iemand enig idee ?
Alvast bedankt
Gr Kris
Flasher
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
Als bv de muis aan de rechterkant van het scherm is, krijgt de mc rechts constant het script "gotoAndPlay(2)". Daardoor blijft hij als het ware constant op frame 2 hangen.
Je moet denk ik this.links.gotoAndPlay(2) vervangen door this.links.play() (en datzelfde voor rechts)
Dauntless
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
Dat komt omdat wanneer de tween aan het afspelen is, de muis nog altijd bv groter is als 630 en hij zal dus telkens terug naar frame twee gaan. Dit kan je op deze manier oplossen:
mouseX = _xmouse;
//hij mag dus alleen naar frame 2 gaan als hij nu op frame 1 staat
if (mouseX >= 630 && this.rechts._currentframe == 1)
{
} //en hetzelfde hier
if (mouseX >310 && mouseX < 630 && links._currentframe == 1)
{
}
gotoAndPlay(1) ;
Het is ook mooier om je code zo te schrijven:
this.onEnterFrame = function(){
mouseX = _xmouse;