Volledige versie bekijken : Browser Based game
Basssiozzz
%Europe/Berlin %391 %2008, 10:23
Ik ben op zoek naar iemand die mij uit kan leggen hoe je browser based games kunt maken Ik heb de laatste tijd zelf heel veel van dat soort spelletjes gespeeld en nu leek het me leuk om er zelf 1 te maken. Is dit mogelijk met Flash? Zo ja hoe?
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen
grtz bas
Dauntless
%Europe/Berlin %416 %2008, 10:59
Het hoofddoel van flash is de browser en het internet. Elk spel dat je in Flash maakt is te spelen in je browser (wellicht met uitzondering van Flash Lite). Begin gewoon met Flash en ActionScript tutorials en binnen een paar weken / maanden zal je zelf een kleine game kunnen maken :)L
slabbetje
%Europe/Berlin %418 %2008, 11:02
:S niet lullig bedoeld hoor maar ik denk dat jouw hele project nu al niet gaat slagen als ik je vraag zo lees voor je begint met dit idee moet je je denk eerst wat vragen gaan stellen
een mooi spel kost nou eenmaal veel tijd en geld
stel jezelf dan de vragen,
- ben je bereid om extra personeel aan te nemen of scripts te kopen?
in je eentje heb je veel te weinig skills, je kan niet graphisch en in programmeren goed zijn
- wat voor spel moet het worden?
lijkt me wel handig als je weet wat voor spel het word
- welke programmeer taal gebruik ik en heb ik daar ervaring mee?
je moet gewoon research doen welke programmeer taal het beste geschikt is voor jouw game,
bijv zoiets al habbohotel dan is flash goed genoeg ga je meer de kant op van runescape zit flash er al snel buiten denk ik
dus alvast 1 antwoord voor jouw: ja je kan flash gebruiken voor een spel, als het snapt kom je een heel end
Basssiozzz
%Europe/Berlin %430 %2008, 11:19
Bedankt Slabbetje! Maar wat ik toch eigenlijk meer bedoelde was zoiets als krimeclub.nl. Bijv. dat je op zo'n link drukt en dat je dan iets kan doen. Want ik denk wat jij meer bedoelt is dat jij dacht dat ik een spel met bewegende dingen wilde maken maar dat was ik niet van plan. Kijk even naar de site a.u.b. en dan begrijp je misschien wat ik bedoel
slabbetje
%Europe/Berlin %437 %2008, 11:29
oke :P maar dat zijn niet echt browser-based games die worden vaker text-based games genoemt vandaar
deze games worden 9/10x in php + mysql en mogenlijk javascript gemaakt
flash heb je daar voor niet nodig
de programmeer taal zelf is ook makkenlijk te leren alleen de beveiligingen zijn heel streng omdat het een opensource programmeer taal is, dus je kan in 1x in het script kijken er word niks omgezet zoals in flash (.swf ipv .as of .fla)
van die beveiligingen was alleen een tip :P elk invoerveld moet afgeschermt worden in php om injecties te voorkomen
Basssiozzz
%Europe/Berlin %463 %2008, 12:07
oke! Kijk dit is echt handig;) Heb jij hier ervaring mee ofzo want ik zou het graag van iemand leren hoe je zo'n tekst based game moet maken>? Erg bedankt!
grtz
bas
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.