PDA

Volledige versie bekijken : [Time Lapse] Wolken

alexju
%Europe/Berlin %854 %2008, 21:30
Hallo iedereen!

Vandaag heb ik es een time lapse video gemaakt. Het was mooi, bewolkte weer buiten en ik dacht, waarom niet? Dit is dus mijn eerste time lapse video en tis natuurlijk niet zo "vloeiend", ik heb namelijk geen afstandsbediening voor mijn camera, maar anyway:

http://www.youtube.com/watch?v=yqoGlDFX72Y

Hier kunt u hem bekijken. In de description kan je dan zien hoeveel foto's/tijd enzo ik nodig had. Video is bewerkt, de kleuren zijn niet origineel!

Lukaso
%Europe/Berlin %917 %2008, 23:01
he, ziet er mooi uit, maar volgensmij vat ik het niet helemaal, heb je nou een uur lang elke 10 sec dat knopje ingedrukt?

ath92
%Europe/Berlin %918 %2008, 23:02
Bedoel je met:

Dit is dus mijn eerste time lapse video en tis natuurlijk niet zo "vloeiend", ik heb namelijk geen afstandsbediening voor mijn camera, maar anyway:

Dat je één uur lang om de 10 seconden met de hand een foto hebt genomen? P) Ik zou daar het geduld niet voor hebben, maar ik vind time lapse filmpjes altijd wel erg vet! Deze dus ook :) Speel al een tijdje met het idee om een webcam buiten te hangen...

Anyway, vet!

alexju
%Europe/Berlin %934 %2008, 23:26
hehe, ty voor reacties, maar wat ik bedoel is: om de 10 seconden een foto maken, zo 1 uur lang. Maarja, ik gebruik een statief ;) maar toch als ik op de knop druk kan het zijn dat mijn camera iets beweegt, dat was hier een probleem.

Normaal verkoopt met zulke afstandsbediening waarbij je alles zelf kan instellen, voor hoelang hij de shutter openzet, of na hoeveel tijd hij een foto moet maken, zodat je gwn op een knop moet drukken en die paar uur laat aanstaan ;)

mknol
%Europe/Berlin %008 %2008, 01:12
Koel, ziet er leuk uit! Je moet zoiets een keer bij een mooie zonsondergang maken op het strand ofzo :)

Zelf dacht ik altijd dat dit gedaan werd door een video-camera een uur lang aan te zetten en het resultaat dan weer versneld afspelen.

Midas
%Europe/Berlin %385 %2008, 10:15
Zelf dacht ik altijd dat dit gedaan werd door een video-camera een uur lang aan te zetten en het resultaat dan weer versneld afspelen.
Dacht ik ook? Zou men nu voor iedere reportage op de TV waar zo'n time lapse met wolken in moet komen iemand uren foto's voor laten nemen? :S

Ik vindt deze trouwens heel vet gemaakt. Het hoeft niet helemaal perfect te zijn! ;)

digitalecartoons
%Europe/Berlin %394 %2008, 10:28
Zou er het geduld niet voor hebben |) Ik zou gewoon een video van een uur maken, die in Quicktime exporteren van 24 fps naar 12 en vervolgens weer van 12 naar 24 terug converteren 8D

michelsteege
%Europe/Berlin %415 %2008, 10:58
vet gedaan! vind het vooral knap dat je dat volhoud een uur lang om de 10 sec een foto maken ik zou vol goede moed beginnen en na 5 min stoppen :P

alexju
%Europe/Berlin %419 %2008, 11:04
haha ty, maar ik had echt niks te doen op pc, dusja :D tis eig lastig werk :D

Ja, ze maken het ook met videocamera, maar als je foto's neemt, kan je met hogere resoluties werken, ik heb namelijk geen camera die meer dan 1mpx heeft thuis ;) Maar voor filmmaatschappijen is dat een makkie, ze hebben full HD camera's staan :D

Verbeter me als ik fout ben: voor nachtmomenten, kan de camera haar schuttertijd niet zo laag zetten, waardoor je wel met een camera moet werken ;)

Ea.Z
%Europe/Berlin %453 %2008, 11:52
Niet slecht. Jammer van de wat bibberende camera. Had je met AfterEffects kunnen stabiliseren :) Jammer van de kwaliteit weliswaar. Ziet er precies wat 'low quality' uit

alexju
%Europe/Berlin %494 %2008, 12:52
Niet slecht. Jammer van de wat bibberende camera. Had je met AfterEffects kunnen stabiliseren :) Jammer van de kwaliteit weliswaar. Ziet er precies wat 'low quality' uit

ja? hoe doe ik het dan (beeld stabiliseren)? enja, tis youtube kwaliteit hé, de originele .mov is heel goede kwaliteit, als jullie em willen zien, kwil da wel es uploaden.

dennis303
%Europe/Berlin %512 %2008, 13:17
als ik timelapse maak gebruik ik mn ingebouwde webcam van mijn laptop en start het programmatje captureflux. klein probleempje, het is te licht buiten voor mn webcam dus gebruik ik een usb webcam.

vector monkey
%Europe/Berlin %536 %2008, 13:52
Je moet eigenlijk bij de fotozaak zo'n slangetje kopen die je aan je cam kunt hangen. Daar zit aan het uiteinde een knopje op. Kun je op drukken om een foto te maken.
Dan hoef je je cam dus niet aan te raken op een foto te maken.
Als ik het goed begrijp kun je deze video dus ook in superHD maken? omdat je grote foto's hebt ?

gr Joris

MazMellow
%Europe/Berlin %538 %2008, 13:55
Timelapses worden over het algemeen niet met film gemaakt.
"Dure" filmcameras hebben een timelapse functie. Deze functie maakt om de zoveel tijd een "foto" / frame. Zou een beetje doeloos worden om 12 uur aan hd materiaal 25 fps in te laden om vervolgens die 12 uur in 10 minuten af te spelen niet?

Zelf ook veel timelapses gemaakt. Gewoon met canon eos 400D.
Nooit zelf het knopje ingedrukt :P
Daar is software voor zoals: http://www.granitebaysoftware.com/
Vind ik zelf wel fijn werken.

Ook kan je met een beetje knutselen met je rekenmachine aangesloten aan je camera een timelapse maken.

alexju
%Europe/Berlin %545 %2008, 14:05
@vector monkey: die foto's zijn dus 10mpx elk, in princiepe lukt het, maar het gaat veel te groot zijn... qua gb en qua afmetingen :p

@MazMellow: bedankt voor de informatie, en voor dat programma! Dat van de reknamchine, je gebruikt T-84? ik heb nog zo'n oude GRM en ik heb geen usb cabel derbij :(

EDIT: omg dat programma ondersteunt EOS 40D niet :o :( damn! :p kzal es voor andere zoeken... :(

EDIT2: BELANGRIJK! (voor mensen die time lapse doen) schutter kan doodgaan (wist ik niet) als je teveel mee schuttert :D bv op mijn canon is het 'maar' 100000 keer, misschien dat bij anderen het nog minder is... tis maar dajetweet :D

MazMellow
%Europe/Berlin %554 %2008, 14:18
Zelf nooit met camera gedaan. Altijd laptop erbij gehad.

http://www.instructables.com/id/Turn-a-TI-Graphing-Calculator-into-an-Intervalomet/?comments=all
Je hebt er in principe geen usb-kabel voor nodig.

alexju
%Europe/Berlin %587 %2008, 15:06
Zelf nooit met camera gedaan. Altijd laptop erbij gehad.

http://www.instructables.com/id/Turn-a-TI-Graphing-Calculator-into-an-Intervalomet/?comments=all
Je hebt er in principe geen usb-kabel voor nodig.

ja kga et ook op laptop zetten en ergens naartoe rijden, jammer dat die maar 2 uur op batterij werkt :p Maar weet je toevallig software voor een pocket pc, want op mijn camera zit er maar usb, video out, ingang voor flits en nog 1 voor een bakje, dus geen mono-kabeltje ofzo, ... maar kga later es verder zoeken voor die grm aan te sluiten ;) ty in ieder geval :p

idiommedia
%Europe/Berlin %322 %2008, 08:43
Time Lapse video zijn altijd leuk om te maken. Goed om te horen dat je zoveel geduld heb :D Voor een eerste testcase filmpje is het goed en leuk geworden.

Heb je jouw video-edit in After Effects gemaakt? Dat is wat ik me nog afvroeg.

alexju
%Europe/Berlin %578 %2008, 14:52
Time Lapse video zijn altijd leuk om te maken. Goed om te horen dat je zoveel geduld heb :D Voor een eerste testcase filmpje is het goed en leuk geworden.

Heb je jouw video-edit in After Effects gemaakt? Dat is wat ik me nog afvroeg.

jap idd :p gwn blending op overlay gezet, de kleuren wat feller enzo gemaakt ;) en die tekst natuurlijk ook erbij :p

idiommedia
%Europe/Berlin %329 %2008, 08:55
jap idd :p gwn blending op overlay gezet, de kleuren wat feller enzo gemaakt ;) en die tekst natuurlijk ook erbij :pCool hoor! :D After effects is zo geweldig programma, ik ben op dit moment ook iets met wolken aan het doen. Zal het filmpje hiervan nog wel op dit forum posten