PDA

Volledige versie bekijken : HTML in Flash met flexibele positie

jonckhje
%Europe/Berlin %580 %2008, 14:55
Hoi lezer,
naar aanleiding van de geweldige tutorial van TheFlashWizard (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=8072), liep ik tegen mijn volgende beperking op. Vooralsnog heeft Google me geen soelaas geboden, maar als ik te koppig met de verkeerde zoektermen gezocht heb, op voorhand mijn excuses P)

Middels
#htmlFrame{
position:absolute;
top:40;
left:10;
z-index:100;
}
plaats je desbetreffend html-bestand boven de flash film op positie 10/40 (left/top). Nu heb ik een situatie waarin de flashfilm gecentreerd getoond wordt (verplaatst dus afhankelijk van de grootte van het browser-venster) en rechtsonder bovenop de flashfilm zou het html bestandje getoond moeten worden indien mogelijk. Eigenlijk zou de absolute positie van het html bestandje relatief moeten zijn ten opzichte van die van de onderliggende flashfilm.

Ik dacht zelf eerst aan het opzetten van variabelen die de grootte van het browser venster afvragen om aan de hand daarvan en de grootte van de flashfilm te bepalen waar het html venster precies moet komen te staan. Maar, ik begin te geloven dat dit niet helemaal de juiste insteek is.

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken?

Alvast dank,
groet,
Jeroen