Volledige versie bekijken : [Sim] Gravity Sim
Heliosjiee
%Europe/Berlin %860 %2008, 21:39
Gegroet allen,
Ik ben aan een gravity sim begonnen en had het idee dat met jullie te delen.
Meest recente versie is te vinden op de volgende URL:
Klikkie (http://heliosje.centelia.org/flash/)
Wat erin zit:
- Orb, gedraagd zich als een asteroide
- GravField, gedraagd zich als een vast punt wat dingen aantrekt (kan gesleept worden met de muis)
Wat nog moet:
-Design
-Interface om orbs/gravfields toe te voegen
-Interface om properties aan te passen (snelheid, kracht van een gravField, gewilligheid van een orb, staart van een orb etc.)
-Meer objecten (zoals gravFields die afstoten, of Orbs die andere orbs aantrekken)
Laat me horen wat jullie (tot zover) vinden! :)
tijmen_4real
%Europe/Berlin %923 %2008, 23:09
Erg vet gedaan ! Ziet er uit als een hoop rekenwerk in je ActionScript....
Heb je al een idee over waar je het in gaat toepassen ? Of is het meer een experiment ??
Heliosjiee
%Europe/Berlin %937 %2008, 23:30
Tot nu toe is het een experiment, ik vind het ontzettend leuk om met zwaartekracht rond te kloten.
Maar je weet maar nooit, ik kan er misschien een spel van maken.
bouke_
%Europe/Berlin %433 %2008, 11:23
het is inderdaad zo eigenlijk ook al een leuk spel :) alleen klopt het dat het tabje tools leeg is?
Heliosjiee
%Europe/Berlin %677 %2008, 17:15
Ja daar ben ik mee bezig, heb die knop er vast neergezet.
Elendill2003
%Europe/Berlin %447 %2008, 11:44
Super vet, ben zelf ook flink bezig met physics nabouwen in AS 3.0 (check deze link (http://oege.ie.hva.nl/~kaprit01/multispring/index.html) voor mijn eigen bescheiden en door Keith Peters geinspireerde experimentje).
Verder deed dit me erg denken aan een hele leuke flash game: Gravitee (http://www.newgrounds.com/portal/view/405845).
Als ik jou was zou ik aan de slag gaan met leuke toepassingen bedenken.
Groeten,
Elendill
Gollum
%Europe/Berlin %591 %2008, 15:11
Erg leuk. Het is mij alleen nog niet gelukt om een goede repeterende baan te krijgen xD
*probeert verder*
Heliosjiee
%Europe/Berlin %631 %2008, 16:08
Hoe meer gravFields hoe langer het duurt voordat ie repeteerd, zelfs al is er 1 gravField dan duurt het een hele tijd voordat ie 'precies' hetzelfde paadje volgt.
den tony
%Europe/Berlin %711 %2008, 18:03
zeer leuk :p k'ben nu al een half uur ermee bezig en k'ben et ng nie beu xd
net nog iets gevonden: als je rechts klikt en play drukt en dan terug op start gravity simulator heb je 2 zulke "ballen" die de baan volgen, en als je dat nog eens doet, dan heb je er 3 enzovoort :p
Heliosjiee
%Europe/Berlin %733 %2008, 18:36
haha, dat wist ik niet eens :P
dat komt doordat de ballen (en gravFields) via actionscript op de stage komen en er dus nog steeds zijn als je terug springt naar frame 1, dalijk maar even iets voor verzinnen.
bedankt ;)
//edit: gefixt, maar ik zal even wachten met uploaden totdat je op de 'legale' manier dingen kunt toevoegen.
//edit2: je kunt nu gravFields toevoegen en verwijderen, en bovenstaande fix is ook geupload
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.