Volledige versie bekijken : Marguee
sokodi
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:01
Dag allemaal,
Ik wil een marquee maken maar dan in flash, ik heb een rijtje foto's op de stage staan, met keyframe's er tussen met motion tween, het werkt prima, maar hoe zorg ik er nu voor dat hij aan het einde ook weer de eerste oppikt.
Nu draait hij hem helemaal af, maar dan zie je op een gegeven moment de laatste aankomen en de 1e begint pas weer als de laatste van de stage af is, hoe zorg ik er nu voor dat de 1e gelijk achter de laatste komt??
Groet Hanna
Dauntless
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:11
Zet de eerste 5 foto's of zo terug aan het einde er achter. Dan zorg je er voor dat wanneer hij op het einde is (wanneer het er exact hetzelfe uitziet als wanneer je in het begin zou zitten) dat je op die keyframe zet: gotoAndPlay(1);
Foto 1 zet je dus achter de laatste foto (foto 26 bv). Wanneer die foto 26 weg is en foto 1 op het einde exact hetzelfde staat als foto 1 aan het begin, ga je naar frame 1. Zorg er dus voor dat foto's 2, 3, 4, 5 (en eventueel nog een paar zodat je scherm gevult is) op de exact zelfde plaatst staan als in het begin.
Snap je? :#
sokodi
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Het is gelukt, dank je wel. Groet Hanna.
sokodi
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
Toch nog een klein vraagje, hij hikt aan het einde, de laatste foto is te vlug weg zie; www.solveg.nl china, onderaan.
Groet Hanna.
Dauntless
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:48
Je moet 'm wat finetunen... Bv, ipv 5 foto's zet je er nog een 6de achter. Daarnaast wacht je IETS langer (paar frames) eer je hem stuurt naar frame 2 / 3 ... Je moet er wat mee spelen :).
sokodi
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:40
Als de 1e foto, achter de laatste staat in een keyframe, met goto erin, waar moeten dan de extra frame's erin komen.
Groet Hanna
Dauntless
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:56
Die foto1 (vanachter) gewoon nog een paar frames laten meescrollen naar links. Dus op het einde nog wat frames aanmaken en de foto's nog een beetje naar links scrollen.
sokodi
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
Nou, ik snap er geen fluit van, ik heb er 2 gemaakt, die op de 3e pagina staat doet het goed en de op de 1e pagina staat is precies hetzelfde en die doet het niet goede, ben al vanalles aan het schuiven geweest, maar hij doet het niet goed.
Morgen weer een dag, paar uurtjes, welterusten voor nu.
Groet Hanna.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.