c0redump
%Europe/Berlin %959 %2008, 00:01
Ik krijg vanuit een database een String die alle variabelen van een Object voor moet stellen.
bijvoorbeeld een dergelijk object:
var testObject:Object =
{
colors:{color1:"#fff000", color2:"#000fff"},
size:300,
position:{x:10, y:100}
}
Een object met properties die ook weer een object kunnen zijn dus. Ik krijg dit op de volgende manier uit de database:
{colors:{color1:"#fff000", color2:"#000fff"},size:300,position:{x:10, y:100}}
Wat is nu de makkelijkste manier om hier weer een normaal object van te maken, zodat ik weer gewoon
trace(testObject.colors.color1); //outputs: #fff000;
kan doen?
Het enige wat ik kan verzinnen nu is die string te doorlopen en eerst op { te zoeken, vervolgens op : en alles wat daar tussen staat als eerste variabele te nemen, vervolgens kijken wat er achter de : staat, een karakter of een { en dan weer tzelfde te doen. En dan heel goed bijhouden hoeveel {'s je bent tegengekomen en welke } daar dan weer bij hoort. Vrij ingewikkeld dus. Dat moet toch makkelijker kunnen?
bijvoorbeeld een dergelijk object:
var testObject:Object =
{
colors:{color1:"#fff000", color2:"#000fff"},
size:300,
position:{x:10, y:100}
}
Een object met properties die ook weer een object kunnen zijn dus. Ik krijg dit op de volgende manier uit de database:
{colors:{color1:"#fff000", color2:"#000fff"},size:300,position:{x:10, y:100}}
Wat is nu de makkelijkste manier om hier weer een normaal object van te maken, zodat ik weer gewoon
trace(testObject.colors.color1); //outputs: #fff000;
kan doen?
Het enige wat ik kan verzinnen nu is die string te doorlopen en eerst op { te zoeken, vervolgens op : en alles wat daar tussen staat als eerste variabele te nemen, vervolgens kijken wat er achter de : staat, een karakter of een { en dan weer tzelfde te doen. En dan heel goed bijhouden hoeveel {'s je bent tegengekomen en welke } daar dan weer bij hoort. Vrij ingewikkeld dus. Dat moet toch makkelijker kunnen?