Volledige versie bekijken : Extern swf laden op de JUISTE positie..
EL D.
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:27
ik heb hier al wat antwoorden gelezen van mensen voor het positioneren van movieclips in een 'lege' movieclip maar ik geraak er niet meer aan uit..
ben ook redelijk nieuw in AS dus niet te gecompliceerd aub.
een voorbeeld van mijn probleem vind je hier:
http://www.vannedde.com/_test/loadexternal_position.swf
http://www.vannedde.com/_test/positioning_trouble.zip
ik krijg dus mijn externe swfjes niet juist gepositioneerd.. iemand een idee?
cheers.
Dauntless
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:32
Maak een nieuwe (lege) movieclip aan. Zet hem op de juiste plaats op je stage en geef hem (bv) de instance naam 'mc_holder'.
Als AS heb je dan:
mc_holder.loadMovie("mijnMovie.swf");
EL D.
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
ik heb een lege movieclip staan met een instance naam en ze laden wel maar ze positioneren niet juist.. ik had ergens gelezen dat je best een rand van een rechthoek neemt en die in de lege movieclip zet, dan het registratiepunt op 0,0 zet en dan zou de geladen mc moeten laden van de top van deze empty movieclip. Eens dat het allemaal juist staat verwijder je de rechthoek... klinkt logisch maar 't lukt me niet.
kun je es naar de fla kijken? en de button zou eigenlijk het AS niet mogen bevatten.. waarom niet? wel omdat ik niet weet hoe je iets laadt en tegelijkertijd in dezelfde code ook de plaats en de naam geeft waar het te laden.. maar mocht je een goeie uitleg hebben wil ik gerust veranderen.. maar het zou moeten werken met mijn fla.
kan da?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:53
hetgeen wat je laad komt met zijn linkerbovenoek op het registratie punt van de holder_mc
zo simpel ist gewoon.. :)
en als je de acties van je button op het frame script wil zetten doe je het gewoon zo:
instancenameofbutton.onRelease = function(){
mc_holder.loadMovie("mijnMovie.swf");
}
EL D.
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
no can do... kijk gerust naar de fla
en dit is de code in het ASframe boven het frame waar mijn movieclipholder met instance naam: 'emptie' staat:
loadMovie("animpage59.swf", emptie);
stop();
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.