PDA

Volledige versie bekijken : CINEMA 4D: mijn hair model cast geen shadows, help!

theflush2
%Europe/Berlin %628 %2008, 16:04
Stel ik maak een kubus in Cinema 4D, ik apply hair op dat object, voor zover geen problemen.
Alleen als ik een spotje (die shadows kan kasten) in m'n scene gebruik. Dan krijgt m'n kubus wel een schaduw, maar het haar op die kubus niet. (het blijft dus een strakke schaduw in plaats van een harige).

Nu kan ik wel overal tutorials vinden over hoe je je hair op allerlei manieren in kunt stellen, maar ik kan niets vinden over het renderen van hair. Moet ik dan bij m'n renderinstellingen bepaalde dingen aanvinken, of juist bij m'n licht? Of moet ik b.v. een compositing tag aan m'n haar object of kubus toekennen? Het is mij niet helemaal duidelijk. Hoop dat iemand kan helpen, want ik kan nu dus wel mooie dingen maken met hair, maar ik krijg de slagschaduw niet.

Rainman
%Europe/Berlin %686 %2008, 17:28
Is er verschil tussen het renderen in de viewport en het renderen naar een bestand? Heb je bijvoorbeeld in je viewport wel schaduw?

Worden de haren wel gerendered?

Heb je misschien een voorbeeld, dat maakt het meestal een stuk duidelijker?

Normaal hoef je alleen hair toe te voegen aan je mesh en dan stelt C4D bij de rendersettings automatisch in dat hair gerendered moet worden (Render Settings -> Effects -> Hair Render).

bigl
%Europe/Berlin %397 %2008, 10:32
je moet dus in [Render Settings -> Effects -> Hair Render] even [Reflection/Refraction/Traced Shadows] aanvinken, dan doet ie het :)

Rainman
%Europe/Berlin %564 %2008, 14:32
Klopt, als hij een spotje heeft met als schaduw de Raytraced (Hard) optie. :)

theflush2
%Europe/Berlin %656 %2008, 16:45
dat was em! thanx!