PDA

Volledige versie bekijken : sorteren op datum in een datagrid

david142
%Europe/Berlin %574 %2008, 14:47
Ik ben tamelijk nieuw in het gebruik van de component datagrid. ik heb wat rondgegoogled over hoe ik een custom sorteerfunctie kan maken, maar kan geen goede uitleg vinden.

Mijn probleem:
ik wil een mailmodule maken waarin gebruikers elkaar berichten kunnen sturen. Deze mails wil ik netjes in een datagrid weergeven met de colomen datum/zender/onderwerp/etc

nu kan ik makkelijk zorgen dat hij sorteert op naam etc, maar de datums zijn nogal een moelijk punt voor me. de datums bestaan uit een string (ingeladen via xml dus) en zien er als volgt uit:

"di 15 jul 2008"

als het zo gesorteerd zou kunnen worden zou het handig zijn. ik kan natuurlijk dit ook in de xml aangeven als 15-7-2008 als dit veel makkelijker gaat, maar dat vind ik een stuk minder netjes. kan iemand me verderhelpen?

TheDutch
%Europe/Berlin %702 %2008, 17:51
Je moet hier inderdaad de DataGridColumn.sortCompareFunction (met voorbeeld) (http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/fl/controls/dataGridClasses/DataGridColumn.html#sortCompareFunction) voor gebruiken. Let er wel op dat je de datums als Date objecten moet vergelijken omdat je datums niet op string kunt sorteren (behalve YYYY-MM-DD) :).

Return waarden sort compare function:
-1 = Wanneer obj1 moet verschijnen voor obj2 in oplopende volgorde.
0 = Wanneer obj1 = obj2.
1 = Wanneer obj1 moet verschijnen na obj2 in oplopende volgorde.

david142
%Europe/Berlin %561 %2008, 14:29
ah bedankt. dat ga ik me even uitzoeken. ik denk dat ik er wel uitkom zo